Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Funderar du på vilka tillbehö du ska ha till ditt bärverktyg? Titta in här.

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av FridaS
Var köper man ringar för att sy en ringsjal? Och vad är det bästa tyget att sy en av?
Användarens profilbild
Av Anso
Ringar hittar du hos de flesta sjalförsäljarna, se reklamloggorna t.ex.
Du kan i princip ta vilket tyg du vill men det bör enligt mig vara lite kraftigare för att avlasta bra, lakansväv är i tunnaste laget och jeanstyg fungerar om det inte är supertjockt.

Det är skönt om tyget inte är helt stumt när man drar i det på snedden, lite svikt är skönt men inget jojotyg för den delen så hoppa över trikåtygerna.

Ju kraftigare tyg desto större ringar. Till ett kraftigt tyg och en färdig sjalbredd på ca 70 cm så blir strl L bra av aluminumringarna. Tar man för små ringar så blir sjalen svår att justera. För stora ringar gör att tyget kan glida lite och man för justera sjalen ibland.
Av FridaS
okej.. hmm svårt att veta vad man ska ta för tyg.. jag tänkte om man skulle köpa typ just trikåtyg.. vad finns det annars för tyg som e lite elastiskt men inte för mycket? :) jag vill sy nuu! hihi!
Användarens profilbild
Av Aurian
FridaS skrev:okej.. hmm svårt att veta vad man ska ta för tyg.. jag tänkte om man skulle köpa typ just trikåtyg.. vad finns det annars för tyg som e lite elastiskt men inte för mycket? :) jag vill sy nuu! hihi!
Mönstervävt tyg brukar kunna vara lite elastiskt på diagonalen (typ IKEAs Lenda)
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
www.slingrings.com , där har jag köpt mina. Gick snabbt och enkelt. Man skall komma ihåg att inte köpa för mer än 200 kr (inkl frakt) när man handlar utanför EU. Jag fick ihop 5 par ringar + frakt för strax under....
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?