Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Erika777
http://www.barntotal.se/option,com_pony ... ail/id,97/
"Sommarknytning
Tycker du att din vävda sjal är varm att bära i på sommaren? Prova då den här varianten på omslutet kryss: istället för att breda ut sidostyckena över barnets rygg, för du dem åt vardera sidan istället. Man kan vrida dem lätt innan man knyter åt dem, så håller de sig på plats.
På det här sättet får du bara ett lager tyg över barnets rygg istället för, som annar, tre lager."

(Från Babydesigns mail)

Det ser inte så bekvämt ut varken för barnet eller bäraren... Men ser onekligen svalare ut =)
Senast redigerad av Erika777 den fre jun 27, 2008 09:19, redigerad totalt 3 gång.
Av anna m
Erika777 skrev:Bild
"Sommarknytning
Tycker du att din vävda sjal är varm att bära i på sommaren? Prova då den här varianten på omslutet kryss: istället för att breda ut sidostyckena över barnets rygg, för du dem åt vardera sidan istället. Man kan vrida dem lätt innan man knyter åt dem, så håller de sig på plats.
På det här sättet får du bara ett lager tyg över barnets rygg istället för, som annar, tre lager."

Det ser inte så bekvämt ut varken för barnet eller bäraren... Men ser onekligen svalare ut =)
Jag ser ingen bild men det är inte så ovanligt att man gör så att omslutet dras åt sidorna men barnen kan inte vara allltför tungt då.
Av Erika777
Jag vet inte varför min bild inte syns... Har inte lagt in bild förut, så jag har säkert gjort nåt fel... :oops:
Av Erika777
Känns som om jag skulle få ont i nacken av att bära så...
Användarens profilbild
Av thanisa
Bild

Nej , jag brukar inte göra så. Kan bero på att jag mest bar på ryggen när de varit sommar. Första sommaren var sonen så liten att det inte kändes som en aktuell knytning.
Av Erika777
Tack för bilden Thanisa!!! =)
Användarens profilbild
Av MilanE
Jag har burit så några gånger, det blir ju onekligen svalare för bebisen. Men Tella är ju fortfarande ganska liten och jag tror inte jag skulle bära så nån längre stund...avlastar ju bättre med utbredda band.
Användarens profilbild
Av jazoo
Jag gjorde så en del när Alice var mindre. Helt ok, med ett mindre barn, men tungt med ett större barn.
Av Woodgroves
Min man bar vår dotter så ibland förra sommaren, men då var hon nyfödd och vägde ingenting :wink:

Tror inte att man skulle orka nu.
Användarens profilbild
Av Scharlott
Jag har burit mycket i denna alternativa omslutetknytning 8) Funkade superbra bl.a. sommaren då Jesper skulle fylla 1 år.
Användarens profilbild
Av Nova
Jag har burit en del så och så jättetungt tycker jag inte att det blir.
Bara man ser till att sprida ut lite tyg över axlarna går det bra.
Användarens profilbild
Av tinaw
AnKa skrev:Jag har också burit mycket så när barnet är "halvstort" inte pyttelitet och inte allt för tungt (fast då bär jag ändå inte så mycket på magen)
:iagree: Jag också!
Av Erika777
Ok, jag får väl prova helt enkelt (när jag bär mer i vävd sjal - än så länge bär jag mest i trikåsjal...)

Tack för alla svar!
Av Aelia
Jag använde knytningen rätt så ofta

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?