Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av katlaett
Hej

Jag har en sjal - en blå gås som jag är nöjd med. Tycker dock att den har en tendens att "korva" till kanterna. Kan vara att jag gör fel.

Så jag funderar på att köpa en kraftigare sjal till hösten/vintern. Kan ni rekommendera någon som är stabil - jag får lätt ont i ryggen - och som är "fast" i kanterna utan att skära in. Gärna att den är lätt att knyta med.

Tack på förhand :)
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Storkar är mina favoriter (Storchenwiege). Särskilt deras Leo i olika färger. Vävningen av just Leo är så dekorativ, så sjalen blir inte helt enfärgad trots att den är det :lol: Upplever storkar som lättknutna och "förlåtande" (om man inte lyckas perfekt). De har sköna fållar som inte är för smala. Jag gillar inte Didymos för de har så tjocka smala fållar.

Hoppediz ska också vara bra, jag har dock inte provburit med någon.
Användarens profilbild
Av milimani
Min favorit är Hoppediz. Inte den nya tunna modellen utan den vanliga, klassiska. Är man van vid en gås så är det klart att den känns lite klumpig att knyta först. Men får man väl till det sitter den som gjuten och avlastar bäst av de sjalar jag provat.
Användarens profilbild
Av EmilsMamma
Tilläggas kan att Hoppediz finns i en ny jättetunn variant, en något äldre (som fortfarande finns att köpa parallellt med den tunna) som är maskinvävd, har ficka på, och en "gammal" modell som är handvävd (har jag för mig). Den "gamla" modellen kan vara väldigt olika i tjocklek från sjal till sjal.

Fullkomligt kristallklart :hellu:
Användarens profilbild
Av sanna73
Hoppediz eller Storchenwiege är mina förslag.
Båda är goa och mysiga sjalar och har bra fållar. Instämmer med EmilsMamma ang didymos fållar, tycker de är smala och skär in.

Hoppediz har fördelen enl mig att ha olika färger på kanterna vilket gör det väldigt lätt att dra åt kanterna när man knyter.
Av eamane
Storchenwiege tycker jag bäst av de nämnda. Hoppediz-sjalarna tycker jag känns lite klumpiga men jag har inte fått tillfälle att prova nån av de tunna än...
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
Skulle också satsa på en stork, har en ulli som jag älskar! har tyvärr inte hunnit testa någon hoppediz än så det kan jag inte uttala mig om. men av easycare, didymos och stork vinner storken lätt!
Användarens profilbild
Av Lumlum
Jag gillar Didy och har aldrig märkt av några kanter som skulle skava. Så Didy är mitt absoluta förstaalternativ :) , tätt följt av Storchenwiege där jag iofs bara har provat Leo-sjalarna. Mjuka, lättknutna och mysiga :heart:
Men hopparna är inte dumma de heller... :wink:
Användarens profilbild
Av emelie
Bebina Stjärntecken.
Den är mjuk och lättknuten och stabil på samma gång.

Fast Didymos är nog lite mer stabil, fast inte riktigt lika lätt att knyta.

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?