Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av morotsstavar
Vet inte om jag lagt tråden på rätt ställe, men jag försöker.

Har burit vår dotter jättemycket från det att hon föddes, först i en trikåsjal, sedan patapum. Sen blev det ett uppehåll pga att jag låg på sjukhus i nästan 14 veckor då hon inte blev buren alls. Nu har jag köpt en hoppediz och hon älskar att bli buren på magen, men blir galen när jag försöker få till en ryggknytning (hon är nu 19 månader, men går inte ännu så det vore ju himla praktiskt om det kunde funka då jag har en tremånaders att ta hand om också).
Hon är alltid mätt och nöjd när vi börjar, men det hela slutar i ett hysteriskt gråtande. Hur ska jag bete mig? Är det bara att ge upp?
Hade så gärna velat få till en knytning så jag kan bära båda samtidigt, men det kräver ju att hon sitter på ryggen.
Tack på förhand, Nanna
Av morotsstavar
Tack, ska kolla där :)
Användarens profilbild
Av milimani
Kan du inte bära med Patapumen på ryggen? Elin har aldrig gillat att åka sjal på ryggen men Ergon funkar det bra med. Och så går det (för mig som är ovan vid ryggknyt) mycket fortare att få fast henne med selen. Inte så mycket bökande.
Av morotsstavar
Fast den är såld, för jag gillade den inte.
Användarens profilbild
Av milimani
morotsstavar skrev:Fast den är såld, för jag gillade den inte.
Ja, då blir det ju svårare förstås :wink:
Användarens profilbild
Av Silverälva
Vad gör du för knytning?
Vi testade massa gånger och det slutade i panik, men jag köpte en riktigt kort sjal, 3,6 m och gjorde ryggsäcksknytning. Fördelen var att det gick supersnabbt att knyta med så lite tyg och när hon väl satt där upptäckte hon att det var roligt!
Användarens profilbild
Av zero.sara
Bar du henne på ryggen någon gång med patapumen? Om du gjorde det och det funkade, prova en annan sele om du inte gillade patapumen.
Jag gillar manducan och den kan du ju använda till båda barnen :)
Har du övat utan barn med tex ett gosedjur att knyta på rygggen så du har lite knytkänsla, på hur det ska sitta?
Jag fick öva ganska länge innan jag fick till en bra knut och innan jag knöt tillräckligt fort för att J skulle tycka det var ok. Fortfarande kan det vara så att hon gnölar och ålar medan jag knyter för att sedan somna nästan direkt jag knutit klart. :wink:
Eller prova att dra ihop till en sjalträff och se om det inte finns selar att prova och tips som kan hjälpa dig :D

Lycka till

Den här tråden har liksom fallit i gl&o[…]

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?