Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av mari_tres
Det finns de som använder vävd redan från början, så det gör man som man vill :wink:
Användarens profilbild
Av emelie
Jag bytte när O. var ganska exakt fyra månader.
Av pethra
Min son är 3,5 månad och nu börjar det kännas svajigt att bära i trikåsjal (tyvärr, för det ääär ju så mysigt). Så nu är det dags för mig att uppgradera. Men det verkar vara väldigt olika, en del kan bära i trikåsjal tills barnet är ett år. Man får känna efter hur länge det känns stabilt och ger bra avlastning. :)
Av Aelia
Beror på vilken trikåsjal du har. Jag använde mina till Alyssa var ca 5-6 månader
Av anna m
Jag bytte till vävd vid tre, fyra månader.
Av sjaltokan
Med dottern började jag med vävd när hon var kanske 3-4 månader men använde trikåsjalen en del för "kvällsmys" med sonen bytte jag när han var mindre än 1 månad för att jag var så van vid vävd.

Så man gör precis som man vill.. :D
Användarens profilbild
Av Sporttjejen
Jag var så van vid vävda sjalar när S var liten och jag bar henne jämnt, även på riktiga långpromenader i snabbt tempo. Därför bytte jag till vävd sjal när hon var 2.5 månader fast hon var en lättviktare, bara för att jag tyckte att hon gled så i sjalen.
Fast trikåmys är härligt. :wink:
Användarens profilbild
Av Beckah82
Bytte vid 2-3 månader men fortsatte med trikå någon gång ibland till kvällsmys.

Beror väl på vad man har den till. Om man bär inne hemma kan man väl ha den upp till 10-13 kilo eller något men om man ska utpå promenad kanske det inte avlastar så bra och blir svajig efter några månader.
Användarens profilbild
Av tweed
Tack för alla svar. H är bara en månad ännu, men om det blir en varm sommar så känns trikåsjalen för varm. Min hemsydda är ganska tjock och varm, men stadig. Är sugen på att skicka iväg en beställning på rea-hoppen, men var hos tandläkaren idag och får gå dit igen på torsdag så jag tror att slantarna försvann :( Men en hemsydd provvariant ska jag nog kunna åstadkomma under sommaren...
Användarens profilbild
Av Rhea
Sen några veckor bär jag min 3-månaders i vävd, mest för att trikån är så mycket längre och varmare....och för att min vävda är snyggare. 8)

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?