Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Beckah82
Var på systerdotterns skolavslutning igår med efterföljande picnic i gräset.

Jag bror granne med hennes skola så jag gick snabbt hem för att hmta en glömd picnicfilt.

När jag kommer tillbaka sitter Alvin och mumsar på sitt livs första vaniljkrämsfyllda kaka. Överlycklig,tjöt "mmmm" för varje tugga. Nåja. det må väl vara hänt. Det är ju inte så att han inte smakat sånt innan mend et har handlat om smulor inte en stor egen kaka. Hade velat vara den som gav honom det när det var dags själv.

Hur som helst... barnet i fråga blev hemskans kladdigt. Jag hade inte riktigt räknat med det och hade inte tagit med något att torka med. Frågar mina systrar (hade en hel hög sådana på plats) om någon hade papper.

Syrrans ex (systerdotterns pappa alltså) skrattade lite och sa:

-Ja, hade du använt vagn som normalt folk istället för att leka bohem så kanske du hade haft plats att ta med våtservetter.

SUCK!

Jag har inte våtservetter eftersom jag inte vill ha våtservetter...inte för att de inte får plats i sjalen... men för all del. Till kakkladdiga barnhänder när man är ute så är våtservetter ett bra alternativ, det är bara det att jag inte vill ha dem till hans rumpa.
Användarens profilbild
Av emelie
eller till hans ansikte heller för den delen. :?

Lite OT, men jag får ångest av nya Natusanreklamen där de uppmuntrar till att använda våtservetterna (mjukaste och bästaste nånsin, typ) till hela bebisen, även ansiktet. Om dessa servetter inte innehåller paraffin o annan skit som alla andra våtisar så ja... de borde de få typ nobelpriset. :roll:

"leka bohem" vad nedlåtande. som om sjalbärandet inte skullevara på riktigt. :evil:
Användarens profilbild
Av Eld77
*grrr* så nedlåtande. Och om han hade varit vuxen istället för att bara "leka vuxen" så hade han kanske insett det korkade i en sån kommentar...
Användarens profilbild
Av Monique29
Ja kommentarerna flyger väldans åt ett håll.
Tänk om vi hade svarat lika fult.
"Jahajaaa där ligger ditt barn och skriker hela vägen hem men om du hade haft sjal skulle barnet mysat och somnat" eller nått.
Eller har ni ingen mat med er??!! (amning).
Menar inget med mina exempel bara drog nått.
Användarens profilbild
Av Helene
Usch vilken tråkig kommentar!
Tar du det bara eller säger du nåt tillbaka?

Jag hade nog sagt något i stil med "nu var jag ju inte riktigt beredd på att han skulle sitta och käka en kaka när jag kom tillbaka, hade jag vetat det hade jag nog tagit med honom när jag gick och hämtade filten! Blir han kladdig annars så torkar jag honom med **** som ligger i min skötväska! INTE våtservetter för det är svinäckligt!"

;-)
Användarens profilbild
Av Beckah82
Helene skrev:Usch vilken tråkig kommentar!
Tar du det bara eller säger du nåt tillbaka?

Jag hade nog sagt något i stil med "nu var jag ju inte riktigt beredd på att han skulle sitta och käka en kaka när jag kom tillbaka, hade jag vetat det hade jag nog tagit med honom när jag gick och hämtade filten! Blir han kladdig annars så torkar jag honom med **** som ligger i min skötväska! INTE våtservetter för det är svinäckligt!"

;-)
Egentligen är jag sådan, ja... och på nätet är jag så i allra högta grad men på picnic med familjen håller jag käft till 80% för husfridens skull eller vad man ska kalla det.

Så jag håller för det mesta käft. Igår svarade jag att jag har en vagn (sulky) , men väljer att mysa med Alvin istället och att jag inte gillar våtservetter. Enkelt och förklarande, blir så otrevligt att sätta igång något ;-)
Användarens profilbild
Av lillvilda
åh ja hur ofta får jag inte höra dessa komentarer om sjal vs vagn. Varför är vagn alltid ett bättre alternativ. Vi har valt att bära Liam i sjal/ mei tai för att han har trivts bäst så och för att det var smidigast för oss. När det är smidigare med vagn tar jag oxå vagn men oftast är det skönt att slippa släpa på vagnen.
Men komentarer som, oj hur orkar ni bära, oj vad jobbigt att han inte gillar vagnen, oj du har då tur som får som du vill osv. Jag är så less på dessa komentarer.

Nu när vi väntar nr 2 så säger min svärmor - ja men nästa barn hinner ni som tur var inte skämma bort så mycket. skämma bort= bära alltså :wink:
(detta när sonen kinkade i vagnen). Den kommer ni ju inte hinna bära på samma vis.
Jag svarade att nästa barn kommer vi troligen att bära ännu mer då vi inte kommer ha en vagn till den eftersom vi inte vill släpa på en klumpig syskonvagn. För VÅR skulle kommer vi bära så mycket vi kan, sen får vi hoppas bebisen kommer gilla det oxå.
Vad är det som gör att folk inte ser hur smidigt det är att bära.
Användarens profilbild
Av Vida
lillvilda skrev:åh ja hur ofta får jag inte höra dessa komentarer om sjal vs vagn. Varför är vagn alltid ett bättre alternativ. Vi har valt att bära Liam i sjal/ mei tai för att han har trivts bäst så och för att det var smidigast för oss. När det är smidigare med vagn tar jag oxå vagn men oftast är det skönt att slippa släpa på vagnen.
Men komentarer som, oj hur orkar ni bära, oj vad jobbigt att han inte gillar vagnen, oj du har då tur som får som du vill osv. Jag är så less på dessa komentarer.

Nu när vi väntar nr 2 så säger min svärmor - ja men nästa barn hinner ni som tur var inte skämma bort så mycket. skämma bort= bära alltså :wink:
(detta när sonen kinkade i vagnen). Den kommer ni ju inte hinna bära på samma vis.
Jag svarade att nästa barn kommer vi troligen att bära ännu mer då vi inte kommer ha en vagn till den eftersom vi inte vill släpa på en klumpig syskonvagn. För VÅR skulle kommer vi bära så mycket vi kan, sen får vi hoppas bebisen kommer gilla det oxå.
Vad är det som gör att folk inte ser hur smidigt det är att bära.
Samma här! Syskonvagn känns som galenskap. Vi betvivlar tom att vi kommer använda den singelvagn som vi köpte nu i våras. När jag berättar för mina nya mammakompisar (som inte heller fött än) så säger jag att vi köpt en vagn som bara lillan och storan kan ligga i - jag fast inte samtidigt då. Då förstår de inte alls vad vi pratar om. Men faktum är att TVÅ i gänget, på eget initaitv (innan jag han lägga mig i) har varit och tittat på sjal redan! *korsitaket*! Fast en köpte en vit babybjörn från USA redan i vecka 7 typ. Jaja... I will win them over när de märker att jag är den enda som får fika på vissa fik i stan, och när de ser att jag är den enda som hinner kolla in hela Zaras övervåning innan de ens hunnit upp med hissen. *mohahaha*

OJ. OT - sorry

Beckah: Vad kan man säga? Dina släktingar verkar lite ambvivalenta tycker jag. De verkar inte kunna bestämma sig riktigt för om du är för flummig eller för pryd. Mina kära släktingar ser likadant på mig. Det där att man liksom gör det som funkar bäst för en själv har de på något sätt missat. Det är konstigt... Vet inte vad man kan göra i en sån sits. Jag har oxå hållt låda och försökt att betona mina likheter med dem så mycket jag kan, men det kommer alltid något och biter mig i rumpan, vad jag än säger/gör. Jag ska nog "retirera" fullständigt och övergå till att bara svara "jasså, säger du det" vad de än säger... (men man får ju sån lust att trycka till dem lite)
Användarens profilbild
Av binaem
Suck. Samma visa som vanligt förstår jag. Och bohem är något fint i mina öron :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Aha! :D Om man följer din manlige släktings teori är det alltså pga av sjalarna och mitt boehiska(?) leverne som jag inte alltid alltid ALLTID har med mig allt som kan behövas eller bör/borde vara med! :notes:

... frågan är då, gäller denna "sjal-effekt" annat än barnrelaterade saker också, typ att få med sig matlåda till skolan men inga bestick? :hmm:

;-)
Användarens profilbild
Av Vida
CrazyMagpie skrev:Aha! :D Om man följer din manlige släktings teori är det alltså pga av sjalarna och mitt boehiska(?) leverne som jag inte alltid alltid ALLTID har med mig allt som kan behövas eller bör/borde vara med! :notes:

... frågan är då, gäller denna "sjal-effekt" annat än barnrelaterade saker också, typ att få med sig matlåda till skolan men inga bestick? :hmm:

;-)
haha! :lol: Shit, du har rätt, jag var en sjalare innan jag hann börja skolan. SÅ måste det väl ha varit!? (Jag drog faktiskt inte runt på en knökad barnvagn ens då!)
Användarens profilbild
Av soffan
:x åhh vad jag hatar när folk är sådär nedlåtande :x Min svägerska kallade mig också bohem pga sjalen en gång och låt oss bara säga att det inte direkt kom från rätt käft :roll:
Men angående tvättlappar jag brukar ha en påse med flanelltvättlappar som jag blötter innan jag går hemifrån och häller lite olivolja på så har jag våta tvättlappar som är mjuka och fria från massa :ill: .

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?