Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av pethra
Här är en sjalnybörjare som behöver lite hjälp på traven.. Har hittills burit min 3,5-månaders i en Sino och det har funkat toppen, älskar den verkligen. Nu börjar den dock bli lite svajig då han är av den tyngre klassen, så jag funderar på en vävd sjal istället. Fast jag skulle helst vilja ha en bärsele, en MT, flera vävda.. ja ni fattar, det finns ju en hel hög med sjalar, jag blir galen! :D Men nu till frågan - om jag ska köpa en vävd långsjal, vilken längd ska jag köpa? Jag är 158 cm kort, och väger runt 75 kg. Kort men rätt mullig med andra ord. Jag är helt lost, hjälp mig snälla!
Och om ni har tips på sjalar som är svala (både jag och sonen är kaminer..) men ändå stadiga så dela gärna med er! Det är ju en djungel det här när man är nybörjare..
Användarens profilbild
Av mari_tres
Nån stans kring 4,5-5 meter skulle jag tippa på, borde räcka med den kortare längden skulle jag tro. Bäst vore ju om du hade möjlighet att gå på sjalträff och prova lite olika längder.

Längden på sjalen beror även på vilka knytningar du vill göra och var du vill ha knuten någonstans (mage el rygg).

Sval men stadig är väl gauze, ellaroo och Amazonas-sjalarna typ. Det finns några till, sök på sommarsjal så hittar du flera trådar. Man brukar dock rekomendera att man köper en sjal man tycker är snygg, för då används den mer :wink:
Användarens profilbild
Av Nova
4,6 meter skulle jag tro blir bra till dig.
Då kan du göra alla olika knytningar.

Det har kommit en ny riktigt tunn Hoppediz. Den ska vara riktigt stadig och bra. Antar att den blir rätt sval också med tanke att den är så tunn.
I och med vävsättet så avlastar den betydligt bättre än de vanliga sommarsjalarna Gauze, Ella Roo osv.
När det är så här varmt som det är nu tycker jag bäst om sele eller MT.
Absolut svalast.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?