Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av CosyTess
Kan man det?
Alltså jag bär ju bara H på magen, provat en gång på ryggen men han är för liten fortfarande...

Vi har lite problem med hämtning på dagis på dagarna. Jag har inte tillgång till bil.
Nu när det är fint väder går dom ner till stranden så vi får hämta där å idag tog det TVÅ timmar att hämta barnen !!!

Jag orkar inte med två timmar hämtning varje dag som dom ska hämtas!
Så jag undrar om jag kan ha H på magen och cykla och ta cykelkärran med mig och lasta båda barnen i den eller Emmie i cykelsitsen och Melwin cyklandes själv??
Emmie orkar knappt cykla hela vägen hem nämligen, idag hade jag som tur va ett snöre med mig så jag kunde dra henne på cyklen och styra vagen framför mig....

Är jag galen då??
Eller är det samvetet som avgör??
Användarens profilbild
Av Cinnamon
Sök på forumet. Det finns minst två trådar på samma tema, en från lite tidigare i vår bara. :)
Användarens profilbild
Av Helena
Ja, det är jobbigt att ta hem barn från dagis, vi hade också lång väg och det tog timmar att få hem dem, jag löste det så att jag bara hade dem två dagar i veckan på dagis, för jag tyckte det var för jobbigt att släpa hem dem tre dagar i veckan. De fick mindre dagistid, men det struntade jag i.

Har du någon buss ni kan ta hem? Jag skulle inte cykla med en liten bebis i sjal, det kan ju ske en olycka, så att du ramlar på bebisen.
Användarens profilbild
Av CosyTess
Helena skrev:Ja, det är jobbigt att ta hem barn från dagis, vi hade också lång väg och det tog timmar att få hem dem, jag löste det så att jag bara hade dem två dagar i veckan på dagis, för jag tyckte det var för jobbigt att släpa hem dem tre dagar i veckan. De fick mindre dagistid, men det struntade jag i.

Har du någon buss ni kan ta hem? Jag skulle inte cykla med en liten bebis i sjal, det kan ju ske en olycka, så att du ramlar på bebisen.
Nja igen buss som är nära att ta...
Vi bor egenligen inte så långt ifrån dagis, det var väl 20 min att gå, 30 min till stranden om dom är där.
Jobbigast är att tjata hem Emmie då hon totalvägrar att cykla ibland. Hon är rädd för minsta lilla lutning på vägen! :?
Nä, cykla blir det nog inte...

Idag packad ejag istället vagnen full med filt, parasoll, dricka, bullar och hinkar och spadar och stannade till vid stranden tills farmor kom och så fick vi skjuts hem i stället!

Men vet inte om jag orkar detta varje dag det är fint väder och dom r vid stranden.... :roll:

Varför finns där ingen ståbräda som passar på min vagn????????? :(
Användarens profilbild
Av lisusanne
En paniklösning som jag haft, var att det större barnet fick sätta sig först och sedan den yngre i knät. En tillfällig lösning förstås som inte alla vagnar idag klarar. Inte att rekomendera kanske, men ändå..
Användarens profilbild
Av Emmamedhunden
En skrinda kanske kan funka? Då kan du ju bära minsta i sjalen och de andra två kan sitta i skrindan. har du en hund så kan ju den få dra! åkte skrinda när jag var barn efter vår hund, mycket uppskattat! Har man ingen hund kan man ju dra själv. är det långt så kan man lösa det med skaklar som man har till fjellpulkan på vintern, med midjebälte, då har du båda händerna fria. Eller skaffa en cykelkärra, såg nånstans att man kan ha en slags hängmatta i cykelkärran, för de minsta så det inte skumpar så... med sele och allt.

Hoppas du kommer på något. Skulle inte heller cykla med barn i sjal, vill knappt gå med mina två hundar samtidigt som jag bär. (den ena är Väldigt stor... och kan få nått ryck ibland)

Lycka till!
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Vi har inte så långt till dagis men det kan ta tid och vara gnälligt ändå. Och vi har rätt långt att gå till affären. Så jag kör 3-åringen i sulky och har 6-åringen på cykel/sparkcykel och så bebis i sjal. Igår premiärslängde jag upp honom på ryggen utomhus. Det gick bra förutom att han kräktes ner min rygg och det stank i värmen vill jag lova :roll:
Användarens profilbild
Av Ellynil
Cykelkvagn kanske skulle kunna vara nåt?

Helt perfekt för oss iaf. Får plats med bägge barnen plus en hel del packning.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?