Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Amaltea
Med lite hjälp från Milimani har jag då äntligen kommit igång med sjalande :vågen:

Lillan tycker det är hur mysigt som helst och somnar för det mesta på mindre än en minut :lol:

Kommer snart med en drös nybörjarfrågor!
Användarens profilbild
Av sanna73
Grattis till starten :vågen:
och välkommen med frågor :D
Användarens profilbild
Av MilanE
Åh vad härligt!

Grattis från en annan nybörjare!
Användarens profilbild
Av milimani
Kul att se dig under "BäraBarn" rubriken :D

Åh vad underbart att hon trivs! Visst är det myyyysigt :loving:
Och när du snart är fast i det här träsket också så får du gärna prova mina andra sjalar och se vad du gillar. Men visst hade du redan en vävd också?
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Vad härligt! Välkommen in i sjalvärlden :)
Användarens profilbild
Av Nova
Vad roligt att det fungerar så bra redan från början! :D
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Kul! Hoppas du får många fina sjalminnen :D
Användarens profilbild
Av lisusanne
Grattis! Du har mycket att se fram emot :D
Användarens profilbild
Av zingo
Kul :heart: ! :hide: men snart kommer sjal :twisted: å sliter i dig
Användarens profilbild
Av Krapplack
Vad började du med för sjal/knytning?
Själv har jag bara fattat en knytning än
- snart vågar jag utöka kanske :wink: ?
Användarens profilbild
Av lisusanne
Jag tyckte det var hemskt bökigt i början, men träning ger färdighet.. Ta en nalle eller docka att träna med. Jag började med att klippa sönder ett påslakan, det blir ju tillräckligt långt. Fållade kanterna, färdigt. Sedan ville jag prova en bärpåse - jätteenkelt att sy! Enkelt att använda också. Att rekomendera faktiskt, en bra att ha sak. För kortare stunder. Så provade jag kortsjal med gamla gardiner, men gillade inte knuten. Sydde en ringsjal och provade det. Det är också enkelt, då man kommer på hur det ska vara - det tog ett tag eftersom jag inte haft någon som kunde visa. Men min flicka sover gärna i den på dagen, det blir för tungt med ringsjal i längden. Så då började jag titta på Mei Tai, sydde en för att prova. Det ena ledde till det andra och nu har jag tagit fram en typ av Mei Tai som är fyller alla krav jag har. Har t.o.m tagit mönsterskydd på den för att jag tycker den är så bra.
Men angående knytningarna med sjal så titta här på Sjalbarn och på youtube.com på knytbeskrivningar, titta på bilderna och knyt. Då kommer det att lossna. Var försiktig med ryggknytningarna, där är det nog bäst att träna på en docka. :wink:
Användarens profilbild
Av Amaltea
Krapplack skrev:Vad började du med för sjal/knytning?
Själv har jag bara fattat en knytning än
- snart vågar jag utöka kanske :wink: ?
Jag har börjat med trikåsjal (till 3-veckors bebis på ca 4½ kg), en Moby Wrap.
Väldigt varmt nu så jag funderar på att testa min Mimmis men då börjar det bli komplicerat :wink:

Det är verkligen skönt att kunna ha bara EN vagn när jag ska lämna på dagis - för det allra mesta klarar lillkillen att gå hela vägen (drygt en kilometer) men ibland orkar han inte riktigt och ibland finns inte tiden. Vi har en syskonvagn men den är lite bökig att få ut och in ur huset :roll: så detta blir mycket enklare!
Användarens profilbild
Av milimani
Hugos mamma skrev: Väldigt varmt nu så jag funderar på att testa min Mimmis men då börjar det bli komplicerat :wink:
Men testa att knyta som trikåsjalen. Det går om du bara ser till att knyta lite lösare. Annars så visar jag gärna hur man gör om du behöver hjälp!

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?