Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av puh
Arbetskamraterna har traditionellt deltagande i Vårruset och hade ett återbud och de erbjöd mig platsen. Självklart svarade jag ja och tog gåsen och S med mig.

Efter ca 2,5 km börjar hon visa tecken på hunger: sugmärken på mina bröst och ljudliga protester - svårt att missförstå :wink: Vad gör man? :roll: Funderade på att sätta mig på närmaste sten och amma, men det kändes inte så lockande. Men jag har ju läst här om de som ammar i sjal - så man måste ju testa! Lossade lite på gåsen skakade ner S och skakade upp tutten (tack för linnet som höll upp det :D ) och S "dockade" utan att tveka.

Så gick vi de sista 2 kilometrarna, fick många leenden när jag höll på att fixa till det - men jag tror inte att det var så många som såg vad som pågick när vi väl var i rätt ställning. Och S var nöjd :heart: Tack för alla berättelser här som gav mig idéen och styrkan att ens försöka :loving: Hade dock en knytning i slutet som många här skulle ha stönat över och det hade varit svårt för er att hejda er impuls att springa fram och hjälpa mig :wink: 8)

Om det blir Vårruset en gång till har jag tre lärdomar: 1. ha en mer täckande tröja så kanske inte problemet uppstår, 2. ha ett linne som kan trycka upp tutten mot liten om h*n inte är gammal nog att hålla i själv och 3. Ta med hörselskydd - otroligt vilket oväsen över 5000 kvinnor kan skapa :shock: Tror att det var mest därför S blev ledsen/hungrig
Användarens profilbild
Av camsch
:lol: :lol: :lol: Kan inte låta bli att skratta lite åt den inre bild jag fick framför mig efter din beskrivning!

Men det där med "dålig knytning" känner jag igen sen jag och lilltjejen var i Dublin. Jag hade henne typ nere vid knäna för att hon skulle komma i rätt höjd, och tänkte ofta att "hoppas inte någon som kan sjalande ser mig nu..."
Och för min del kändes inte gatorna egentligen så amningsvänliga, men vad gör man med en hungrig skrutt?
Användarens profilbild
Av zink
Way to go! :tumsup:

"Puh"! ;-)

Gjorde ngt liknande dock betydligt mindre offentligt - när bibblan visade sig ha stängt tidigare på allhelgona och V verkligen ville äta *nu*. Så jag smög in i ett cykelskjul för att komma undan regnet och ammade för första (och enda) gången i patapumen och full vintermundering.
Användarens profilbild
Av Edith
:rock: :D
Användarens profilbild
Av mari_tres
:tumup:

Har också ammat gåendes, men det var inte bland 5000 andra kvinnor, vi var bara två :lol: men hon märkte inte heller vad jag höll på med :hellu:
När vi kom hem från promenaden så konstaterade hon att hennes barn var hungrigt, och jag kunde glatt säga att jag just ammat. Hon fattade inte att det var det jag gjorde :lol:
Användarens profilbild
Av jag71
Önskar jag varit där och sett dig! Klart impad!
Användarens profilbild
Av tlillan
:vågen:
Av sjaltokan
:urule:
Användarens profilbild
Av Elflin
Mycket imponerad! :urule:
Användarens profilbild
Av Helene
Härligt!!

Jag ammade Olivia (då 10 mån) liggandes i ringsjal på Noliamässan (typ jättestor)
Flera tittade storögt på mig bara för att jag öht bar i sjal, när de sen kom lite närmare och kikade ner i sjalen blev de smått överaskade! :shock: :lol:
Användarens profilbild
Av Droppen
Härligt! :D
Användarens profilbild
Av Elin G
Sjalamning rockar :rock:
Jag ammar gåendes ute jämt. Nej, knytningen är inte snygg, men bebisen måste ju ner lite för att komma åt.

Min partner gick bort för en tid sedan och ja[…]

cykelbarn

Vi har investerat i en elcykel! En röd 12-v&a[…]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?