Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av noranora
Inte visste jag att sjal :twisted: tog sig in i mitt hus när jag köpte min Sino ...

När Nora föddes hade jag en BabyBjörn med några år på nacken som jag fick på köpet samtidigt som jag köpte en vagn begagnat. Jag trivdes med att bära henne i sele, men jag tyckte att hon satt så illa och AJ vad ont jag själv fick i ryggen. Började se mig om efter en sjal i stället, tänkte först köpa en begagnad, men ju mer jag läste ju mer säker blev jag på att jag ville ha en Sino inför sommaren. Det var svårt att hitta en begagnad (jag var alltid sist till kvarn, så att säga) så det blev en ny, även om jag tyckte det var lite väl mycket pengar ( :lol: säger jag nu). Det var :heart: direkt.

Och så blev sjalen SMUTSIG och då måste den ju in i tvättmaskinen :shock: Men NÄR, jag hade den ju jämt på mig?! Det här motiverade ju köp av ännu en sjal.

Sambon, som har långa jobbdagar och ännu inte tid eller ork att lära sig knyta sjal går med den gamla selen trots att det gnisslar lite i mig så en ny sele behövdes. Dessutom kan en sele vara bra om man har lite bråttom, eller, tänkte jag, om sjalen känns för varm en sommardag (fast det kanske selen också gör då?).

Bra bärhjälpmedel måste man ha när man är ute och går så många hundrundor som jag och med en vagn kommer man inte ut på skogsstigarna mera, säger jag till släktingarna som undrar vad det är för fel på den gamla BabyBjörnen och vagnen.

Så jag, som alldeles nyligen bara skulle "prova" med en begagnad och billig trikåsjal har nu på en månad hunnit köpa en Sino, en tunn Hoppediz Delhi och en Manduca. :o Hur hände det? :roll:
(Och vagnen, ja, den står i hallen och samlar upp veckans post och Noras avlagda ytterkläder ...)
Användarens profilbild
Av primusbarn
Sjal- :twisted: kom in med Sinon här också.

Jag fick nästan panik när jag insåg att den måste tvättas ibland. Nu har jag en Gauze och en Bali Baby Breeze som jag växlar mellan, har beställt en till Gauze, ska köpa en tunn Hoppediz, och är väldigt sugen på några Didymos :mrgreen:
Användarens profilbild
Av mari_tres
:Hahaa:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Och sen blir det höst, och då behöver du något varmare, och sedan börjar du bära mer på ryggen och vill ha något kortare, och sedan vill barnet upp och ner hela tiden så du behöver en ringsjal, och så ska du på fest, då behöver du såklart en festsjal...

Jag lovar, det är bara ett väldigt fast grepp om plånboken som håller sjal :twisted: någorlunda borta här! För tillfället har jag fyra olika bärdon, och vill lätt ha två-tre till.
Användarens profilbild
Av Droppen
Det var snabbt jobbat. Välkommen in i en underbar värld! :lol:
Av sjaltokan
Välkommen hit...

Den där sjal- :twisted: han är en elak en.. :lol:
Av eamane
:Hahaa: Välkommen hit :twisted:
Användarens profilbild
Av tlillan
:lol: så det kan bli.... :lol:
Användarens profilbild
Av Bello
:D tror inte du är ensam om problemet.

en vacker dag börjar det nog skrivas om "sjalberoende" likväl som spelberoende, drogberoende etc....
och vips kommer de spärra in oss på "sjalavvänjningsanstalter" :wink:
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Välkommen hit från mig med :D
Och håll i pengarna :wink:
Användarens profilbild
Av Ellynil
Bello skrev::D tror inte du är ensam om problemet.

en vacker dag börjar det nog skrivas om "sjalberoende" likväl som spelberoende, drogberoende etc....
och vips kommer de spärra in oss på "sjalavvänjningsanstalter" :wink:
:lol: Men tänk vad trevligt det hade varit! Att träffa alla mysiga SB:are IRL!
Användarens profilbild
Av emelie
:lol: :lol:

Välkommen till klubben.

Snart blir det menskoppar, tygblöjor, en beco, lindiskrasor o en thaideosten om sjal :twisted: får välja. :wink:
Användarens profilbild
Av Myrten
emelie skrev:Snart blir det menskoppar, tygblöjor, en beco, lindiskrasor o en thaideosten om sjal :twisted: får välja. :wink:
Menskopp och tygblöjor huserar redan hos oss liksom sjalar och selar, men thaideosten! Vad är det? Jag tror att jag har sett sådana på hälsokosten. Är det liksom en sten som man använder istället för deodorant? Kan det verkligen fungera... :?:
Användarens profilbild
Av emelie
Myrten skrev:
emelie skrev:Snart blir det menskoppar, tygblöjor, en beco, lindiskrasor o en thaideosten om sjal :twisted: får välja. :wink:
Menskopp och tygblöjor huserar redan hos oss liksom sjalar och selar, men thaideosten! Vad är det? Jag tror att jag har sett sådana på hälsokosten. Är det liksom en sten som man använder istället för deodorant? Kan det verkligen fungera... :?:
Ja, det är ngt sådant. Jag har ingen själv faktiskt. :shock: :hide:
Användarens profilbild
Av Bollen
Och akta dig så att du inte börjar sätta bebisen på pottan (EC) och får nys om andra konstigheter...

För när man väl börjat är det rent omöjligt att sluta! Både med sjalandet och pottandet :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?