Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Ponyo
Hade Rebozon på mig när jag handlade på ICA häromdagen. Ett par som kom från Indien, och hade traditionella indiska kläder på sig, stirrade och log brett när de fick syn på oss.

Kan inte låta bli att fundera på om de också bär i Indien.
Någon som vet?
Användarens profilbild
Av glis
Inte vad jag tänkte på när jag var där -90. Men å andra sidan var jag ju inte intresserad då, och landet är stort.
Användarens profilbild
Av Veronikak
Titta på http://www.flickr.com/groups/ethnicbaby ... /pool/show. Där finns massor av bilder och jag har inte kollat igenom alla, men jag såg ett par som såg ut som från Indien. Och massor från typ bortre Indien och Nepal - där verkar det vara vanligare än i Indien - eller vanligare på bild i alla fall.

I barnboken "A ride on mothers back - a day of babycarrying around the world" finns ett uppslag med bild från Nepal eller norra Indien.
Användarens profilbild
Av Veronikak
Nu såg jag att man kan få bildtext på den där länken också och då står det var bilderna är tagna.
Användarens profilbild
Av miom
Vad jag har hört så bär man bara på armen i Indien.
Av Ponyo
Veronikak skrev:Titta på http://www.flickr.com/groups/ethnicbaby ... /pool/show. Där finns massor av bilder och jag har inte kollat igenom alla, men jag såg ett par som såg ut som från Indien. Och massor från typ bortre Indien och Nepal - där verkar det vara vanligare än i Indien - eller vanligare på bild i alla fall.

I barnboken "A ride on mothers back - a day of babycarrying around the world" finns ett uppslag med bild från Nepal eller norra Indien.
Tack! Ska genast kolla igenom! :D
Av Ponyo
miom skrev:Vad jag har hört så bär man bara på armen i Indien.
Låter jobbigt!
Användarens profilbild
Av glis
Jomen! Det stämmer nog att jag såg någon bäras på ryggen i Himashal Pradech. Fast jag undrar om de inte bara klängde sig fast? De hade lustiga kläder i alla fall, filtar som hölls upp över axlarna, som en vikingatida dräkt eller en gammeldags kilt ungefär. Jag trode nog att barnen satt i den? Jag var 17 år...
Användarens profilbild
Av miom
kan tillfoga att på Bali bär man mest på höften men de har också en variant av sjal som är snabb och lätt. Har använt den en del hemma vid akutläge.
Du tar en kortsajl och lägger över ena axeln och sätter barnet på andra höften och så liksom klämmer du fast sjalen under rumpan på barnet tills det avlastar. Ingen knut utan lösa ändar. Funkar bra men det frigör ju inte bärsidans arm helt.
Användarens profilbild
Av P
Min granne är från bangladesh på grånsen mot Indien och han säger att de bär i Indien, med sjal.
Användarens profilbild
Av Tozzis
Var i Indien för ett par månader sedan. Mannen gjorde succé med sonen i Ergon...män bar inte barn i Indien....alla tittade och log brett. Såg någon äldre kvinna som bar på höften med något tygstycke runt men fick inte grepp om hur. Vi hade följe med en indisk kvinna på planet hem som hade en nyfödd i en vanlig sele typ "snuggles". Inget hon var nöjd med för den kändes osäker, tyckte hon.
Användarens profilbild
Av Beckah82
Det lär väl vara som på många andra ställen;

fattig landsbyggd= bära med tyg
i tätorter=vagn, selar osv
Användarens profilbild
Av millot
På Sri Lanka bär man tydligen i sarin, på något sätt. Det sa iaf en arbetskamrat som är därifrån, men han visste inte hur.
Av Ponyo
millot skrev:På Sri Lanka bär man tydligen i sarin, på något sätt. Det sa iaf en arbetskamrat som är därifrån, men han visste inte hur.
Jag får nog dra iväg ett mail till min fd kollega som också är från Sri Lanka och fråga. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?