Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av MilanE
Jag är ju relativt ny på detta med sjalandet och det där med ryggknyt är jag inte direkt så duktig på. Jag har burit en del på ryggen med Ergon men tyckt att det också varit tjorvigt att få till. Nu har jag tränat och tränat med sjalen att knyta på ryggen, men tycker ändå det är svårt att få det bra.

Idag när jag skulle ut på gården och kratta tänkte jag ta Tella i Ergon på ryggen och VIPS hade jag henne uppe. Gick jättelätt! Det måste ju vara eftersom jag tränat så mkt med sjalen va? Jag satt inte upp henne som jag brukar (genom att sätta henne på magen och vrida hela selen bak på ryggen) utan jag satte på mig selen mot ryggen, "sjal-svingade" upp henne på ryggen och drog på selen efteråt.

Vad kul när man ser att man blir duktigare!! Nu är det bara sjalen jag ska bli bättre på! Igår åkte Tella sjal hela förmiddagen på förskolansdag - vi trivdes båda två :D

Hur lång tid kan det ta innan man känner sig riktigt bekväm med ryggknyt?

Trevlig helg!
/MilanE
Användarens profilbild
Av jag71
Ja du... jag som började öva med sving fick väl till det så pass att jag vågade visa mannen här hemma efter någons veckas träning över sängen. :lol: :lol: Han höll på att svimma! Så läskigt såg det ut! :lol: :lol: :lol: Det ser likadant ut i dag emn nu är han van så nu höjer han inte ens på ögonbrynen.
Användarens profilbild
Av primusbarn
Här övas det också på ryggsving :D
Jag hoppas få till det med ryggknyt någon gång i sommar, tycker det är så varmt att bära på magen.
Användarens profilbild
Av Ullegulle
jag71 skrev:Ja du... jag som började öva med sving fick väl till det så pass att jag vågade visa mannen här hemma efter någons veckas träning över sängen. :lol: :lol: Han höll på att svimma! Så läskigt såg det ut! :lol: :lol: :lol: Det ser likadant ut i dag emn nu är han van så nu höjer han inte ens på ögonbrynen.
Min håller fortfarande andan och ställer sig i "om Sonja-skulle-falla-i-golvet-beredskaps-possition" varje gång jag ryggsvingar. :lol:

Man blir så nöjd och stolt första gången van vågar! Grattis!!
Av surftrollet
Jaadu. Jag tränade inte så mycket ryggknyt. Jag bar och bar och bar i sele, sedan provade jag med sjal igen, långt senare, när jag var bekväm med MT och sele på ryggen sedan länge. Och helt plötsligt så bara kunde jag, typ. Men det tog mycket längre tid för mig än för många andra här. (Får jag skylla på min korta föräldraledighet? ;))
Användarens profilbild
Av sanna73
Har man bara kommit över rädslan för ryggsving så blir hela ryggbärandet enklare tycker jag :D
Alfred älskar att svingas, men jag trodde svärfar skulle få hjärtstopp när han fick se oss härom veckan :lol:

Mitt stora genombrott med att knyta sjalen på rygg kom efter att jag första gången gjort det på stan offentligt och det funkade. Då insåg jag att jag faktiskt kunde det 8)
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
sanna73 skrev:Mitt stora genombrott med att knyta sjalen på rygg kom efter att jag första gången gjort det på stan offentligt och det funkade. Då insåg jag att jag faktiskt kunde det 8)
Samma här. Vi var på ikea i förra veckan och åt lunch och sen skulle vi handla lite. Pojkvännen ställde sig i nervös "fånga flygande skruttmuffins-position" och sa: Du tappar honom väl inte?, och hela restaurangen tittade typ när jag ryggsvingade. Och kanske just därför fick jag till en sju :twisted: hybridryggsäck och skruttmuffinsen satt som en smäck på ryggen och sov hela vägen ut till bilen. Sen dess har jag känt mig mycket tryggare på ryggbärandet. Jag har nog övat av och till i någon månad (eller två kanske). Men jag gillar fortfarande inte att bära honom på ryggen när jag är ensam, då har jag ingen koll känner jag.
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Ryggsvingen var nog en sak jag plötsligt bara vågade, i början satt jag ner och drog på sele och bebi på ryggen. Men rätt som det är bara fungerar det - över klinker och allt.
Få till ryggknutar bra tycker jag tar längre tid - men skam den som ger sig :D
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Lin skrev:För mig känns det så naturligt och inte ett dugg läskigt, men idag när jag visade med Knut när vi satt och pratade på ett babycafé så såg jag plötsligt hur några andra föräldrar satt med kaffekoppen halvvägs till munnen och gapade.
Det där missade jag :wink: Jag var helt fokuserad på ryggsvingen :D
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Lin skrev:
Helene-Gia skrev:
Lin skrev:För mig känns det så naturligt och inte ett dugg läskigt, men idag när jag visade med Knut när vi satt och pratade på ett babycafé så såg jag plötsligt hur några andra föräldrar satt med kaffekoppen halvvägs till munnen och gapade.
:lol: Jag märkte det plötsligt, och kom nästan av mig. Insåg hur det såg ut för de som inte var vana... :lol: Själv tänker man ju inte på det längre, alls. Men de blev nog lite chockade stackarna. :wink:
Tänk om dom inte vågar gå tillbaks till det trevliga babycaféet? :lol:
Får kanske prata lugnande med dom nästa gång ...
Användarens profilbild
Av magdape
Ja, det här med ryggknyt och sjal är inte bara vill jag lova! Själv får jag inte till det på egen hand - mina armar räcker liksom inte till för att nå bak på ryggen. Vet inte vad jag gör för fel men tvivlar ändå på att det är mina armar som är för korta? :hmm: :roll:
Har införskaffat en Beco också och med den är det ju inte som helst problem med att få upp Lillasyster på ryggen och har faktiskt inte känt mig så osäker i det hela, inte ens från början och dessutom trivs hon som fisken...
MEN alltså, hur över man när det inte går, när man inte når. Jag tar gärna emot tips... och är fortfarande imponerad över hur lätt det ser ut för "alla andra" :wink: :lol:
Användarens profilbild
Av Helene-Gia
Lin skrev:
Helene-Gia skrev:
Lin skrev:
Helene-Gia skrev:
:lol: Jag märkte det plötsligt, och kom nästan av mig. Insåg hur det såg ut för de som inte var vana... :lol: Själv tänker man ju inte på det längre, alls. Men de blev nog lite chockade stackarna. :wink:
Tänk om dom inte vågar gå tillbaks till det trevliga babycaféet? :lol:
Får kanske prata lugnande med dom nästa gång ...

Bild

Vi får lära dem bära i sjal. :wink:
Apselut!!! :D Kanske rentav börja med den nyblivne pappan till fritidspedagog som håller i babycaféet :D
Användarens profilbild
Av MilanE
Lin skrev:några andra föräldrar satt med kaffekoppen halvvägs till munnen och gapade. Bild
Hihihi kan tänka mig att det säkert såg läskigt ut "vad GÖR hon med barnet??" :shock: :D

Svingandet har vi tränat gansk mycket på så det tycker jag inte är så läskigt. Ska jag ta ner från ryggen däremot vill jag helst sitta nerhukad i alla fall. Men att få till en knytning o sen våga bära så utan att kolla spegeln först tror jag dröjer länge... Men skam den som ger sig! :)
Av bubbel
Lin skrev:
Helene-Gia skrev:
:Hahaa: Känns bekant, vi var på nova (köpcentra) och handlade härom veckan, M satt i vagnen som var tänkt att forsla hem diverse ting med, tröttnade och ville upp; kan säga att folk råstirrade när jag kastade upp på ryggen, väntade mig nästan att någon skulle rusa fram för att undsätta liten! :Hahaa: Sen satt hon där och vinkade till alla :loving:
Av bubbel
dubbelt
Senast redigerad av bubbel den sön maj 18, 2008 12:46, redigerad totalt 1 gånger.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?