Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av karnarusek
Hur orkar ni, hur gör ni?
Jag bär min bebis i en ergo-sele HELA dagarna. Han sover aldrig någon annanstans (dagtid) än i selen, på min kropp. Och när han är vaken vill han också hellst vara i selen. Hellst ska jag vara i rörelse också. Allt detta med att bära sitt barn verkar så positivt men jag är så trött, känner mig helt slut i kroppen och tycker att jag blir så låst. Visst, man kan göra mycket med barnet i sele, men knappast allt. Min syster bor i afrika och säger att hon aldrig sett en barnvagn där, alla bär, "det ser så lätt ut". Men jag tycker inte det. Det är ju jättesvårt att böja sig, plocka upp saker från golvet, duscha, så morötter, sköta mina andra småbarn... Jag tänker att detta nog är en bra start i livet för min bebis men jag sneglar ändå avundsjukt på andra föräldrar vars bebisar verkar sova i barnvagn timmar i sträck...

Så... hur gör ni? Jag behöver lite av er erfarenhet!!
Användarens profilbild
Av korell
Jag håller med dig om att man inte kan göra allt med barn på magen (eller ryggen för den delen).
Jag undrar; hur gammalt är barnet? Om det fortfarande är ganska litet kan du kanske finna tröst i att du vet att det kommer "bli bättre" snart?

Annars är väl mitt tips att ha så få måsten som möjligt nu när bebis vill vara så nära så mycket. Tänk igenom vardagen så att du får så mycket avlastning från andra föräldern eller annan vuxen som möjligt.

Kram
Användarens profilbild
Av emelie
Varmt väkommen till Sjalbarn! :hello:

Visst är det mysigt att bära, men visst kan man känna sig låst om det börjar kännas som ett tvång.
Hur gammal är han? Jag hade min son ömsom i sjalen, ömsom på mage på filt på golvet redan från start (eller iaf efter två veckor) och det var inga problem.
Prova att locka med tex en stadig spegel framför honom som han kan titta på eller något annat färgglatt o spännande på golvet.

Kan du lägga ner honom efter att han har somnat? Min son vaknade direkt om man la ner honom på rygg, men la man honom sovandes på mage el. sida (efter två månader dög endast magläge) när man la ner honom från sjalen så sov han gott vidare.
Verkar det läskigt med magläge o sömn (vilket det ju är, trots allt) så rekommenderar jag andningslarm.

Har du provat att bära i sjal? Jag tycker det är lättare att röra sig med barnet i sjal än i sele. Sjalen är mkt mer följsam.
Av Ponyo
I höstas, när Ville var ca 4-5 månader, och det var riktigt riktigt jobbigt, då hoppade jag på en buss och åkte med honom på magen (i sele). Han ville också att jag skulle vara i rörelse, men godtog bussen.

Vid 6 månader märkte jag en stor skillnad, och han var mer nöjd att vara på golvet, i vagnen och jag var inte lika trött längre.

Det blir bättre och bättre :D

Kram :heart:
Användarens profilbild
Av Nova
Jag känner igen det där.
Men även om man är lite förhindrad att göra precis allt när man bär så kan man ju trösta sig med
att utan bärhjälpmedel skulle man få bära barnet på armen eller sitta snällt i soffan och då får man ännu mindre gjort.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?