Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Är det fler som upplevt att så fort man bär ute i sjal så blir bebisen nästan alltid "påhoppad" av diverse (välmenande) folk som ska stryka kinden o klappa?
Det har hänt många gånger o jag blir lika upprörd varje gång! Har aldrig sett nån sticka ner handen i en barnvagn o klappa en främmande bebis.. :? Särskillt nu när det varit vinter o mycket förkylningsvirus o dyl..

Å andra sidan inbjuder ju sjalande oftast till roliga konversationer då folk tycker det ser så mysigt ut :D
Många äldre jag mött kallar det för "en ny grej" att man ska bära sina barn, att det är den "senaste flugan" :lol: men alla verkar väldigt positiva till det ändå.
Mina föräldrar som är i 65-70 års åldern tycker dock att det är att skämma bort lillen genom att bära honom "jämt", när han gnäller osv. De hade ju lärt sig att man ska låta barnen skrika lite..

Detta var bara lite funderingar jag kände för o skriva av mig.. :notes:
Användarens profilbild
Av sabe
Jo då vi har råkat ut för personer som tagit sig friheter när vi inte använt sjal.
Maken har blivit uppläxad för att hon inte varit ordentligt klädd. En gång blev hon klappad på skinden av en tjej som just rökt :shock:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Har aldrig råkat ut för ovälkommet kladdande på J (från okända eller kända) när hon sitter i sjalen däremot när barnvagnen använts (med alla barnen, alltså när de stora var bebisar) Tror jag ser ut som jag ska bitas ibland :roll: 8) :floet2:
Användarens profilbild
Av Nova
Jag upplever att man får väldigt mycket uppmärksamhet
från helt okända när man bär sitt barn i sjal/sele.
Dock är det ingen som kommit så nära så det blivit som för dig.
Det tycker jag är lite väl påträngande faktiskt.
Av surftrollet
Jag har bara upplevt att folk velat kladda på min bebis de få gånger jag hade honom i vagn. Fler har varit intresserade när han satt i sjal, men ingen har visat intresse av att röra honom, tack och lov. :)
Användarens profilbild
Av lanjeline
som tur är har jag sluppt det helt. däremot har jag fått massa positiva kommentarer som jag nog inte skulle fått om jag inte burit honom :)
Användarens profilbild
Av allamalla
Jag har snarare upp evt det tvärt om: Folk petar mera på Angela när hon sitter i vagnen än när hon sitter i sjal eller sele. Fast jag har lite dubbla känslor inför det där med att främmande människor petar på henne. Å ena sidan så blir jag förbannad, speciellt i förkylningstider. Å andra sidan så tycker jag att det är rätt fascinerande att en bebis kan vara till så stor glädje att främmande människor på stan blir alldeles till sig. Jag har aldrig pratat med så mycket nya människor som när jag varit ute och gått med Angela.

Men folk borde visa mera hänsyn och kolla att det är ok innan dom gullar och petar. Definitivt.
Användarens profilbild
Av LisaMarie
allamalla skrev:Jag har snarare upp evt det tvärt om: Folk petar mera på Angela när hon sitter i vagnen än när hon sitter i sjal eller sele. Fast jag har lite dubbla känslor inför det där med att främmande människor petar på henne. Å ena sidan så blir jag förbannad, speciellt i förkylningstider. Å andra sidan så tycker jag att det är rätt fascinerande att en bebis kan vara till så stor glädje att främmande människor på stan blir alldeles till sig. Jag har aldrig pratat med så mycket nya människor som när jag varit ute och gått med Angela.

Men folk borde visa mera hänsyn och kolla att det är ok innan dom gullar och petar. Definitivt.
:iagree: Precis så tycker jag att det är också. Det är sällan när jag sjalar som någon går in i min "privata sfär" eller vad man nu kan kalla området som sträcker sig kanske 2-3 decimeter runt sig. Det närmaste är att personen får lång hals för att liksom försöka titta in i sjalen om huvudet är instoppat, och kanske att de frågar "får han verkligen luft därinne?" (varpå jag alltid kväver impulsen att svara nej...) Däremot kan folk nästan stoppa in huvudet och halva överkroppen i vagnen för att titta och känna på bebis!

Och visst är det lite tufft att en bebis eller ett barn kan glädja andra så! Jag själv blir ju lite varm inombords även av andras barn, och extra glad när någon tycker att just mitt barn är något att le åt eller titta extra på. Men ska man på barnet och pilla, då kan man fråga först!
Användarens profilbild
Av Maria22
Jag upplever det vara tvärtom faktiskt. När vi haft sonen i barnvagn så har främmande folk kommit fram och kladdat på honom, men då han suttit i sjalen har han fått vara ifred. Kanske för att jag själv inte ser så inbjudande ut så att folk vill komma nära :lol:
Av anpa
Har också upplevt detta. Vad ska man säga för att inte upplevas som "häxa"? Jag brukar liksom backa bak och fungerar inte detta har jag kört med att han har ögoninfektion och att det smittar :wink: . Men ibland hinner jag liksom inte.. Men upplever också att det är värre i vagn.
Användarens profilbild
Av flindra
anpa skrev:Har också upplevt detta. Vad ska man säga för att inte upplevas som "häxa"? Jag brukar liksom backa bak och fungerar inte detta har jag kört med att han har ögoninfektion och att det smittar :wink: . Men ibland hinner jag liksom inte.. Men upplever också att det är värre i vagn.
Det där måste jag prova...

Det är konstigt, folk pillar väl aldrig på varandra annars på stan, vad rättfärdigar att pilla på små bäbisar egentligen?
Användarens profilbild
Av Maria22
Friedschen skrev:Det är konstigt, folk pillar väl aldrig på varandra annars på stan, vad rättfärdigar att pilla på små bäbisar egentligen?
Anledningen är väl att folk ser bebisar som allmän egendom. De är antagligen så små att de inte har varken integritet eller behov av att respekteras :evil:
Användarens profilbild
Av Ellynil
Maria22 skrev:
Friedschen skrev:Det är konstigt, folk pillar väl aldrig på varandra annars på stan, vad rättfärdigar att pilla på små bäbisar egentligen?
Anledningen är väl att folk ser bebisar som allmän egendom. De är antagligen så små att de inte har varken integritet eller behov av att respekteras :evil:
:iagree:

Precis som gravidmagar tydligen också är allmän egendom.
En jobbarkompis till mig var med om att en annan jobbarkompis stack ner handen innanför byxlinningen för att känna på hennes mage. :shock:
Användarens profilbild
Av Victoria P.
haha! :lol: ja precis som om bebisar o gravid-magar vore allmän egendom! Alltid var det folk som skulle känna på magen också, utan o fråga.. :angry: men hallå, inte går man väl o tar på folks magar!? Gravid eller inte, o särskillt nån man inte känner!
Märkligt är det iaf...
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?