Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

bär du ditt barnpå rygg eller mage utomhus? (över 6 mån)

mestadels på ryggen
31
61%
mestadels på magen
20
39%
Av belinda
Du som bär barn över 6 mån, vad gör du oftast, bär på mage eller rygg?

Lite nyfiken bara. Jag har precis upptäckt att Ture gillar att åka på ryggen ute det känns kul, lite behändigare, fast också mer opraktisk när man kommer in med sovande bebis som inte vill bli nersläppt :roll:
Användarens profilbild
Av Scilla
Mest på ryggen.
Användarens profilbild
Av nevin
Än så länge bär jag mest på magen ute, men har börjat ta honom på ryggen mer och mer. Jag tycker att jag har mer koll på honom om han sitter mot min mage.
Användarens profilbild
Av Helma
Jag svarade mestadels på rygg, för det är så jag bär just nu. Men fram till 11 månader var det mest magläge faktiskt.
Användarens profilbild
Av Beckah82
90% mage så jag håller så sakterliga att övergå till ryggbärande nu :-)

9½ månader gammal.
Användarens profilbild
Av Foxan
Jag kan säga så här:
tycker att det är mysigare att bära på magen MEN
det är bekvämare att bära på ryggen - bättre avlastning med stora barn.

Terroristen flyttade till ryggen på heltid runt c:a 13 månader, innan dess trivdes han bäst på magen.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag bär ju alltid på ryggen men ibland så blir det både mage och rygg samtidigt men då har ju jag tre som blir burna (inte samtidigt dock - det är för jobbigt :lol: )
Användarens profilbild
Av glis
Jag svarade fast kisen inte fyller sex månader förrän om en vecka... Och jag svarade mage för att jag använder dubbelt kryss i och ur bilen vart jag än skall just nu. Jag tror att det kommer bli mer och mer ryggbärande vartefter våren framskrider och jag är ute mer. Ser fram emot att så grönskaslandet med honom på ryggen :hmm:
Användarens profilbild
Av jag71
glis skrev: Ser fram emot att så grönskaslandet med honom på ryggen :hmm:
Det fungerar fast då rekomenderar jag att knyta en torso knytning (heter det väl) för att få axlarna mer fria. Kan man ligga på knä och ha barnet på ryggen. Jag har rensat ogräs med Skrutt så.
Av Tyche
Isaac åkte på min mage tills han var ett och först då började vi med rygg lite, fortfarande mest mage.
Elin har åkt på rygg sen hon var ungefär 8 månader mest.
Elin är tyngre än Isaac var i samma ålder vilket spelar in och självklart att jag har två barn nu.

Jag tycker mage är mysigast.
Användarens profilbild
Av diddeldi
mest på mage för vi har bäst kontakt då. men jag börjar övergå till rygg för han är ingen lättviktare direkt, börjar nog närma sig elva kilo nu vid sju månader.
Av Sofie
Jaag började testa ryggbärning vid ungefär fem mån. sen en par mån senare var det nog 50/50. Nu vid 14 mån har jag burit nästan enbart på ryggen ett bra tag, men så är han rätt tung med. (14,5 kg o 82 cm för en månad sedan)
Fram får han vara om vi är hemma för mys, eller om vi är ute och han vill amma.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Utomhus bär jag mest på mage, åtminstone så länge jag har jacka på mig. Tycker det är svårt att få upp honom på ryggen då, man har ju lite mindre rörelsefrihet med jacka.

Inomhus däremot är det ungefär 50-50. På magen när han ska sova (han har hittills aldrig somnat på ryggen, men det kan ju också bero på när jag bär honom), på ryggen när jag går runt och grejar hemma.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Bär mest på rygg nu, J har hunnit bli ett år och från 6 månader började vi öva på att bära på rygg, för att nu nästan uteslutande bära på ryggen, både ute och inne :)
Användarens profilbild
Av sarisen
har burit på magen hela vintern, känns för krångligt med alla kläder och mössor som rycks av osv. på ryggen. men nu ska det bli mer ryggknytningar tror jag minsann, eftersom hon tycker det är jättekul att sitta bak! (hon är 16 mnd)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?