Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av evisen
Jag tänkte höra vad ni andra har för erfarenheter av att bära nyfödda i vävd sjal, känns det bra från början? Jag har kvar min amazonas carry sling som jag hade till sonen och vill förstås använda den till tvåan som kommer i höst också, men funderar på om jag inte behöver en ny trikåsjal. Har ju "råkat" sälja den gamla... Vad säger ni som provat?
Användarens profilbild
Av Scharlott
Det går mycket bra att bära en nyfödd bebis i vävd bärsjal redan från början :D Just Amazonas Carry Sling som du har är ju smidig och lätt att knyta och passar därför utmärkt även för en nyfödd. Sedan kan jag förstå om du även vill ha en trikåsjal och mysa med, och det kan ju vara bra att ha två bärsjalar i fall den ena är i tvätten :wink:

Själv bar jag Jesper de allra första veckorna i trikåsjal med började tidigt med vävd och alternerade sedan 8)
Användarens profilbild
Av Mrs Data
Jag bar lillebror enbart i stork som så liten och det funkade fint, men jag önskar så här i efterhand att jag hade haft en elastisk också. Det blev varmt med allt det breda och tjocka tyget och inte lika tätt och mysigt. Tanken var att tjäna in de pengarna som en elastisk kostar men sen ville han ändå inte sitta i sjal utan bara sele från ca tre mån så jag hade klarat mig med den elastiska :roll: Fast det var ju omöjligt att veta innan.
Användarens profilbild
Av erisara
Jag har bara haft vävd till T (2,5 månader nu). Det har funkat bra tycker jag.
Användarens profilbild
Av Sarai
Bissa skrev:jag bytte tidigt till vävd. elsa var nog bara tre veckor. ogillar gunget som blir med en trikåsjal (iaf sino)

vävd :rock: :s och finns i så härliga färger och mönster :loving:
Här är en till som inte gillar gunget. Till ettan hade vi bara vävt från början, det gick fint. Man kan ju knyta på samma sätt som med en elastisk, så går det lätt att ta i och ur barnet.
Av evisen
Låter som en del av er alltså rent av föredrar enbart vävd sjal även till pyttisar. Ska fundera en vända till och eventuellt kika om jag hittar nåt begagnat som verkar lockande. Kanske ska avvakta och se om nya bebisen också vill bäras precis hela tiden eller inte. Sålde min första vita trikåsjal eftersom den kändes mindre praktisk i och med att jag ofta åt både lunch och middag med bebisen i den...

Fler synpunkter?
Användarens profilbild
Av keramikkarin
Här kommer en som aldrig ägt en trikå. Idun bars i Didymos redan på BB. Vi gillade det! Om det kommer en till bebis ska jag ha en tunn vävd, till sommaren. Det var lite varmt med 5,2 m Didy Indio runt oss på sommaren!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?