- mån apr 21, 2008 11:30
Jajemensan. På riktigt var det en på familjeliv som berättade att hon och hennes man brukade sjala i bilen för att de ansåg att bebisen satt bättre skyddad i sjal i bilen än i babyskydd. Detta är ett par månader sedan.
Har detta ämne tagits upp innan? jag blev påmind nu när jag läste tråden om att cykla med barnet på ryggen vilket är samma tema.
Men i bilen lixom?! Även om man gör världens bästa knytning och stoppar in huvudet i kryssidan så kommer huvudet garanterat glida ur tyget vid en krock (och kanske rent av flyga av kroppen på bebisen?).
och inget hårt skal som skyddar runt bebiskroppen heller.
Nej rent idiotiskt säger jag (och olagligt också för den delen).
Hört/sett någon göra så... har du rent av gjortt så själv? Varför? Hur tänker du i frågan?
Har detta ämne tagits upp innan? jag blev påmind nu när jag läste tråden om att cykla med barnet på ryggen vilket är samma tema.
Men i bilen lixom?! Även om man gör världens bästa knytning och stoppar in huvudet i kryssidan så kommer huvudet garanterat glida ur tyget vid en krock (och kanske rent av flyga av kroppen på bebisen?).
och inget hårt skal som skyddar runt bebiskroppen heller.
Nej rent idiotiskt säger jag (och olagligt också för den delen).
Hört/sett någon göra så... har du rent av gjortt så själv? Varför? Hur tänker du i frågan?