Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Jinxan
Jag är lite nyfiken, hur gammal är äldsta barnet ni bär i sjal (eller sele), och hur länge bär ni på dom i ett streck, ungefär alltså. :)
Användarens profilbild
Av Ezereht
Jag bar nog upp till 1½år ungefär, i Ergo. Kanske 20 min i sträck eller så.
Användarens profilbild
Av zmurfan
Linnea är 4,5 och frågar ibland om hon får åka sjal lite grann. Det blir bara en kvart åt gången som hon vill sitta kvar men jag skulle nog klara mer om hon ville åka längre.
Användarens profilbild
Av marlene
Vi bar sonen i somras, då var han lite drygt 4 år inte så mycket dock. Det var mer sommaren före då han var drygt 3 år. Då kunde jag bära ibland när han skulle sova, hände nog att jag bar en 2 timmar då och då i ERGOn, det funkade galant :wink:
Av Jinxan
Så det är såpass ändå.

Fast i och för sig, har man burit från start så är man van, och antagligen rätt stark i musklerna :)
Användarens profilbild
Av marlene
JinxLinda skrev:Så det är såpass ändå.

Fast i och för sig, har man burit från start så är man van, och antagligen rätt stark i musklerna :)
Sommaren när W var 3 år så var det ganska länge sen jag bar, vi bar iprincip ingenting under vintern och det var inte jätte ofta på sommaren heller. Men det gick bra ändå, ERGOn avlastar så pass bra på mig att det blir inte så jobbigt eller tungt
Användarens profilbild
Av jag71
När Skrutt var sex månader var stora tösen 6½år (nånting) och vägde lite över 20 kilo. Jag satte henne i en sele som jag sytt (den var till Skrutt men den blev lite för stor :oops: ) och så såg vi Nanne Grönvall på Malmöfestivalen, sen stod vi och väntde på att Nanne skulle singera skivan så allt som allt satt hon åtminstodne 1½ timme och det enda var att jag var lite öm i fötterna dagen efter och hade lite ont där tösen sparkat på mig (och så hade jag lite ont i öronen - tösen kan skrika). Jag var den som inte satte ner min tös under konserten utan hon såg hela koncerten och hon såg bra. Visst hade jag burit Skrutt men han var ju bara liten så... jag vet inte om jag var så himla vältränad just då (tittar man på det nu i efterhand så var jag gravid med tvillingar också men det visste jag inte då :lol: :lol: måste ha varit fem dagar efter ägglossning eller så. :lol: )
Användarens profilbild
Av amöba
Jag kan bära lillassyster (1,5 år) på promenader i en timme eller så. Storasyster (3 år) bärs lite kortare stunder, kanske en halvtimme åt gången. Hemma orkar jag bära dem längre stunder, men oftast vill de inte så väldigt länge ändå.
Användarens profilbild
Av thanisa
Det är en bla en vanesak. Den sommaren Finn föddes var det ett tag sedan jag bar min stora. Hon var då 4,5 år. Vi testade att vid sommarstugan gå en promenad med henne i sjalen och jag orkade typ 15 minuter och det var jobbigt!När hon var 5,5 år så var vi vid sommarstugan igen och då hade jag inga som helst problem att bära henne i 1 timme om det behövdes. Det händer ibland att jag bär storasyster och hon är 6 år nu. Det går den tid hon vill så det är inga problem. Lillebror är nu 22 månader och han bärs när vi ska någonstans. Vi använder ingen vagn. Nu vill man dock upp och ner en hel del så det är ju ett annat typ av bärande nu än vad det var för ett halvår sedan.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Det händer att jag bär Thea, 2 år, i ringsjal medan jag lagar middag eller så. Det känns inte det minsta tungt, men så är hon ju rätt liten med :wink: Längre stunder än så vill hon inte, det har hon inte ro till.
Användarens profilbild
Av jag71
JAg bär ju Skrutt lite nu och då. BÄr små snuttorna rätt ofta. Ganska ofta bär jag dem båda två . Bär jag en så är det väl en timme och så byte till den andra. PÅ en dag kan det ju bli både tre och fyra timmar med dem minsta som väger lite över 10 kilo. Skrutt väger lite över 15 och där är det inte heller allt för stora problem att bära en timme eller två meninte mer än det.
Användarens profilbild
Av vovvemor
Det äldsta barnet jag bär är 2,5 år och hon brukar inte behöva bli buren så mycket (tar sig fram gör hon för egen maskin allra oftast), men någon timme blir det väl de gånger hon vill mysa lite.
Användarens profilbild
Av mammahappy
Jag bär på Melwin som blir 3år i maj en gång i veckan i alla fall. Det är ju mest lillebror på 1år som åker sjal dagligen. Men de gånger Vilgot åker vagn och Melwin inte vill gå så brukar han få åka sjal eller sele på ryggen.
Användarens profilbild
Av ÅsaM
Jag bär våran 2,5 åringen blir 3 år i Augusti i MT ibland och då brukar jag orka i ca 30-40 min fast tyvärr blir det mer och mer sällan nu när magen växer och lilleman heller vill åka vagn.
Men i sommras bar jag väldigt mycket och tar jag fram sjalen eller MT här hemma vill lilleman väldigt gärna komma upp och gosa i dom. :D
Av anna m
Jag bär mina tvååringar (födda i januari) några timmar åt gången. Ofta när de ska sova middag. Ibland en på ryggen och en på magen som på avataren. De väger 12-13 kilo.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?