Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Nu var det bra länge sen vi sjalade, jag å Emilio. Han går mest och åker vagn ibland. Men jag tänker en halvdag i skogen eller i sommar på afrika-semestern, så gåre ju bara inte å ha mä vagn.

Testade ergon häromdagen, men han var tung även på ryggen (väger 15 kg). Har inga sjalar kvar, så ja kunde inte testa med en sån. Funderade på om det kunde vara mer avlastande med ett rygg-knyt med en rejäl sjal.

Vad tror ni?

Tips!?
Användarens profilbild
Av jag71
Jag bär ju Skrutt i sjal. han väger runt 15-16 kg nu. Jag tycker sjal avlastar bäst.
Användarens profilbild
Av Jennelii
Och jag tycker att ergon avlastar bäst :wink: Linus blev 3 i dec och väger över 15 kg. Jag tror att det är en vanesak! Du får träna upp dig igen! =)
Användarens profilbild
Av mari_tres
Tips är ju att gå på sjalträff och testa sjal igen :wink: Då vet du om du kan få köpa sjal :twisted:
ana skrev:Testade ergon häromdagen, men han var tung även på ryggen (väger 15 kg). Har inga sjalar kvar, så ja kunde inte testa med en sån. Funderade på om det kunde vara mer avlastande med ett rygg-knyt med en rejäl sjal.
Ergo på ryggen eller ryggknyt med en vävd bärsjal skulle jag rekommendera, alternativt en mei tai. Vilken man tycker avlastar bäst är nog en smakfråga. Personligen föredrar jag vävd bärsjal avlastningsmässigt, men med ett barn som vill upp och bärs kortare stunder och sedan ner igen kan Ergo eller mei tai vara att föredra.
Användarens profilbild
Av ana
Jennelii skrev:Och jag tycker att ergon avlastar bäst :wink: Linus blev 3 i dec och väger över 15 kg. Jag tror att det är en vanesak! Du får träna upp dig igen! =)
Ha ha jo jag e nog lite otränad! Men sen tycker jag det kändes så konstigt att han har hela ryggen bar/inget stöd. Men det e säkert inge problem.
Användarens profilbild
Av ana
mari_tres skrev:Tips är ju att gå på sjalträff och testa sjal igen :wink: Då vet du om du kan få köpa sjal :twisted:
Det får jag allt göra! Hade liksom "glömt bort" det alternativet :shock: :lol:
Scharlott skrev:
ana skrev:Testade ergon häromdagen, men han var tung även på ryggen (väger 15 kg). Har inga sjalar kvar, så ja kunde inte testa med en sån. Funderade på om det kunde vara mer avlastande med ett rygg-knyt med en rejäl sjal.
Ergo på ryggen eller ryggknyt med en vävd bärsjal skulle jag rekommendera, alternativt en mei tai. Vilken man tycker avlastar bäst är nog en smakfråga. Personligen föredrar jag vävd bärsjal avlastningsmässigt, men med ett barn som vill upp och bärs kortare stunder och sedan ner igen kan Ergo eller mei tai vara att föredra.
Ja det eju det där med upp och ner, men tror ändå det skulle funka om man ska gå länre sträckor och han blir trött!

Åh nu blev jag sjal-sugen igen! Myyyys!
Scharlott skrev:
Ja det eju det där med upp och ner, men tror ändå det skulle funka om man ska gå länre sträckor och han blir trött!

Användarens profilbild
Av Annika80
Ergon är ju ganska låg i ryggen med, tex Becon eller manducan (som jag ej har testat) är minst 5cm högre.
Jag bär min 2 åring på ryggen i Becon ibland.
Användarens profilbild
Av zingo
Testa en Manduca tycker jag!http://www.knyt-an.se/
Här kan du se hur de ser ut iallafall.
ana skrev:
Scharlott skrev:

Vill du bära i vävd bärsjal på ryggen så är ju ryggsäck snabb att knyta (lika snabbt som att få till en bärsele :wink:). För långpromenader då man kanske vill ha mer avlastning kan man knyta x-omslutrygg. Det som är så bra med bärsjalen är flexibiliteten och alla möjligheter att variera knytningarna just efter det bärbehov man har för tillfället 8)
Användarens profilbild
Av lotte
Jag bär mitt knytt i tibetansk. Hon väger lite över 20 kg nu. Ergon har vi vid snabba turer.
Användarens profilbild
Av April
Ja, jag kan också rekommendera en sele som är HÖGRE i ryggen - då kommer de närmre kroppen och avlastningen påminner mer om en sjal. Jag har provat Manducan, den var skön - sedan tycker jag även om min Beco :-D (nu väger min fis ca. 11 kg - men hon börjar ju bli längre i ryggen).

Kram
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?