Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Bollen
Min lilla älskling förstår inte riktigt hur hon ska sova i sjalen :hmm:

Vi började ganska nyligen med långsjal (hon har tidigare sovit i Manducan och i ringsjal när hon var mindre och satt med fötterna innanför) och hon älskar verkligen att åka i sjalen och är nöjd jättelänge, men hon verkar inte förstå att hon kan sova där också. Hon hänger mer och mer med huvudet och ser jättetrött ut, men provar inte ens att lägga ner huvudet på mig och att försöka "trycka" ner huvudet för att visa fungerar ju inte :lol:
Knyter mest dubbelt X och liknande knytningar.

Jag har inte vågat sätta henne i sjalen när hon är riktigt övertrött, risken är att hon förknippar den med något jobbigt, i alla fall om jag gör så första gångerna hon ska sova där.

Har ni några tips?
Vore ju så praktiskt om hon kunde slumra lite där också :D
Användarens profilbild
Av Sara med alla barnen
Ta en lång promenad så att ni är i rörelse och håll inte koll på henne utan låtsas som du har fullt upp med att promenera eller prata med sällskapet. Tillslut kommer hon säkert att gungas till sömns. Upprepa några gånger så tror jag hon lär sig förknippa sjalåkandet med sömn och kanske somnar utan att du behöver gå ut.
Användarens profilbild
Av Lillmonster
Håller med Sara. Ta en promenad. Bry dig inte om att huvudet hänger utan det kan du lägga på plats s a s när hon somnat.
Lilleman här sover i sjalen. Ibland så funkar det att trycka fast huvudet - då är han trött. Men ibland så vill han inte. Då är det bara att gå så gungas han till sömns.

En sak han gillar när han har huvudet fasttryckt utan att ha somnat är att jag drar med tummen över hans kind som är utåt. Det tycker han är både lugnade, mysigt och sövande.
Användarens profilbild
Av zingo
diddeldi skrev:japp promenad utomhus rekommenderar jag också :D
:iagree:
Användarens profilbild
Av Bollen
Jättebra tips!

Ska absolut ge mig ut när det blir sådär härligt varmt igen. Har varit ute på kortare promenader, men då hinner hon ju inte somna.

Tack, tack :D
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
...sen har jag upplevt att det går i vågor ibland också så hur det är nu behöver inte visa på hur det är om två veckor!:-D

Lillebror, sjalad från start fick strax efter halvåret plötsligt för sig att INTE alls kunna somna i sjal - då en period var det BARA vagn som funkade på dagarna! :shock: (alltså samma vagn som månaden innan inte alls gick att somna i, bara att ev. sova en stund i om han somnat i sjalen och jag lagt ned honom... :roll: )
Användarens profilbild
Av Bollen
Har inte varit ute än med sjalen, men idag somnade hon inomhus ändå! Premiärsovning i sjal alltså!

Jag strök massor av dukar och skjortor och plötsligt så kände jag ett tungt huvud i halsgropen :heart:
Supermysigt!
Användarens profilbild
Av Mamin
Bollen skrev:Har inte varit ute än med sjalen, men idag somnade hon inomhus ändå! Premiärsovning i sjal alltså!

Jag strök massor av dukar och skjortor och plötsligt så kände jag ett tungt huvud i halsgropen :heart:
Supermysigt!
Visst är det gosigt :loving:
Användarens profilbild
Av Lillmonster
Bollen skrev:Har inte varit ute än med sjalen, men idag somnade hon inomhus ändå! Premiärsovning i sjal alltså!

Supermysigt!
Mysigt. Du gungade henne till sömns ändå genom strykningen. :)
Användarens profilbild
Av Hs Bobbo

Supermysigt!
Grattis! Hoppas det håller i sig. Så himla mysigt. Efter några gånger kommer du säkert kunna sätta dig ned o läsa el dyl medan hon sover där i sjalen, urmysigt. En stund värd att ta varje dag för båda!
Användarens profilbild
Av April
Ja, bästa tipset är nog att låtsas om "som att de inte finns". När de inte får uppmärksamhet, så brukar de bara somna :-D Sedan är det bra att sätta barnet på plats en stund INNAN det är dags för att somna... då blir det liksom naturligt.

Mysigt, att det fungerade!

Kram
Användarens profilbild
Av Bollen
Idag provade vi dammsugning och det fungerade också!

Så nu har hon nog lärt sig :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
Mysigt :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?