Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag och Skruttmuffinsen, som satt väl förankrad och belåten på min mage, var på väg hem efter fika med kompisar på stan. Då kom en vilt främmande man fram till mig och sa:
"Vet du vad, jag har en riktig sån där sele hemma. "
"En baby björn?" frågade jag.
"Ja, den bara ligger, vi använder den inte, du kan få den om du vill".
Och jag tänkte på att det inte verkar vara något ovanligt erbjudande, jag har förstått att många här på SB har råkat ut för det, men mig har det aldrig hänt förut. Så jag log vänligt och sa:
"tack så mycket men den här är mycket bättre".

Han tog inte illa upp utan blev faktiskt lite intresserad av sjalen. När jag förklarade att den var köpt och inte min egen uppfinning, och hur den funkade, sa han att de kanske borde ha köpt en sån istället, för de hade aldrig fått BB:n att funka...
Användarens profilbild
Av zingo
Heja!
Användarens profilbild
Av zero.sara
:eld:
Dessutom har den betydligt längre användningstid än BBn :D (kan vara bra att nämna när dom tycker det är dyrt att köpa sjal... och ändå är ju många billigare än den bästa björnen)
Användarens profilbild
Av Lillmonster
:urule: Kanske han fick något att tänka på ifall han skulle få en liten till. Att han en gång mötte en tjej med sjal och det såg himla bekvämt ut... :wink:
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Ja, hoppas kan man ju. Jag såg en tjej på en babyaktivitet häromdagen som såg sådär lite skönt hippieaktig ut, och jag tänkte (fördomsfullt): ah, kanske en fellow sjalbärare. Men hon plockade fram en bb och knäppte in sin bebis i. Det såg inte alls bekvämt ut. Ser jag henne igen ska jag försöka sjaltipsa lite diskret...
Användarens profilbild
Av zink
Indiemorsan skrev:Ja, hoppas kan man ju. Jag såg en tjej på en babyaktivitet häromdagen som såg sådär lite skönt hippieaktig ut, och jag tänkte (fördomsfullt): ah, kanske en fellow sjalbärare. Men hon plockade fram en bb och knäppte in sin bebis i. Det såg inte alls bekvämt ut. Ser jag henne igen ska jag försöka sjaltipsa lite diskret...
Slävklart! Jag citerar zingo i en annan har-värvat-tråd nyss "Jag brukar säga sjal bäst men bättre i BB än inte alls!"

Det innebär ju att de tagit första steget - att vilja bära! :-)

Vi hade BB i början och när vi sålde den så såg vi det som ett gyllene tillfälle att även dema trikåsjal och Patapum... ;-)
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Smart, så att de liksom ser vad som finns mer och ännu bättre. Jag ska ordna en demostration för det gravida grannparet där de ska få provbära mitt barn i sjal, manduca och BB, bara för att de själva ska få uppleva skillnaden. De har nämligen hårda påtryckningar från annat håll att köpa BB.
Användarens profilbild
Av zink
Heja på!

Men "varning" för att det för en höggravid (?) nybörjare nog inte nödvändigtvis känns bekvämt med ngt alls...? Har ingen erfarenhet själv men det brukar kommenteras, nu senast av en som ska dema på bvc i Luleå tror jag.
Användarens profilbild
Av zink
Indiemorsan skrev:Smart, så att de liksom ser vad som finns mer och ännu bättre. Jag ska ordna en demostration för det gravida grannparet där de ska
När vi inte använde den och undrade vad vi skulle göra så kändes det först dumt att sälja den vidare - att ngn skulle använda den när det finns sådant som är mkt bättre! Men så insåg vi hur vi delvis hamnade i sjalträsket ;-) Att BB är en vanlig ingång till tyngre grejer...
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
cinclus skrev:Heja på!

Men "varning" för att det för en höggravid (?) nybörjare nog inte nödvändigtvis känns bekvämt med ngt alls...? Har ingen erfarenhet själv men det brukar kommenteras, nu senast av en som ska dema på bvc i Luleå tror jag.
Ingen fara, hon är inte höggravid än på ett tag, 19 veckor nu tror jag. Men de planerar ju. Och det är framförallt han som måste vinnas över, han tror nämligen att det är sak samma, bara två olika sekter med olika övertygelser (bb eller sjal). Men han ska nog få se på annat...
Användarens profilbild
Av zink
Indiemorsan skrev:Och det är framförallt han som måste vinnas över, han tror nämligen att det är sak samma, bara två olika sekter med olika övertygelser (bb eller sjal). Men han ska nog få se på annat...
Tihi. BB-sekten har inte lika trevliga träffar och forum dock... ;-)

Men de kan gott varva ett tag och känan efter. Problemet är ju det där med inköp, om man har tänkt sig ha råd med endera. Men bådadera går att sälja vidare. beror på lite hur de ser på sådant, köpa och sälja begagnat menar jag.
Användarens profilbild
Av Indiemorsan
Det har de inga problem med. Men jag tänker mig att de ska få låna en sjal av mig (det är ju ändå mysigt med trikå i början och det bär ju inte jag i längre), och när väl bebben är så stadig i nacken att de får lov att använda bb är de redan överväldigade av sjalens alla fördelar och höga mysighetsfaktor... moahaha :mrgreen:

Fast de ska få provbära min skruttmuffins redan nu för att upptäcka vad en bb i kombination med en 8-kilosbebis gör med axlarna...
Användarens profilbild
Av zingo
Indiemorsan skrev: Fast de ska få provbära min skruttmuffins redan nu för att upptäcka vad en bb i kombination med en 8-kilosbebis gör med axlarna...
Det är rätt tänkt! 8kg+ bb = ajajaj vad ont jag fick i axlarna!
Användarens profilbild
Av glis
Jag har tänkt på varför det är sådan skillnad och kommit fram till att en BB är en sele som sitter bra på dig och på den hänger man barnet. En Manduca (som är enda "SB-selen" jag provat) håller barnet och bäraren i samma omfamning. Det gör att det blir mycker större moment i en BB.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?