- tis apr 08, 2008 21:09
Jag och Skruttmuffinsen, som satt väl förankrad och belåten på min mage, var på väg hem efter fika med kompisar på stan. Då kom en vilt främmande man fram till mig och sa:
"Vet du vad, jag har en riktig sån där sele hemma. "
"En baby björn?" frågade jag.
"Ja, den bara ligger, vi använder den inte, du kan få den om du vill".
Och jag tänkte på att det inte verkar vara något ovanligt erbjudande, jag har förstått att många här på SB har råkat ut för det, men mig har det aldrig hänt förut. Så jag log vänligt och sa:
"tack så mycket men den här är mycket bättre".
Han tog inte illa upp utan blev faktiskt lite intresserad av sjalen. När jag förklarade att den var köpt och inte min egen uppfinning, och hur den funkade, sa han att de kanske borde ha köpt en sån istället, för de hade aldrig fått BB:n att funka...
"Vet du vad, jag har en riktig sån där sele hemma. "
"En baby björn?" frågade jag.
"Ja, den bara ligger, vi använder den inte, du kan få den om du vill".
Och jag tänkte på att det inte verkar vara något ovanligt erbjudande, jag har förstått att många här på SB har råkat ut för det, men mig har det aldrig hänt förut. Så jag log vänligt och sa:
"tack så mycket men den här är mycket bättre".
Han tog inte illa upp utan blev faktiskt lite intresserad av sjalen. När jag förklarade att den var köpt och inte min egen uppfinning, och hur den funkade, sa han att de kanske borde ha köpt en sån istället, för de hade aldrig fått BB:n att funka...
En son född 070923 och en till på jäsning. BF 100603.