Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag kommer antagligen att få en riktigt liten bebis även denna gång, men kommer nog att bära ganska mycket.

Kommer nog bara att bära det första året, sen blir det för tungt för min rygg.
Nån som har tips på vad jag skall köpa för sjal? :?
Vill ha en sjal som barnet sitter smidigt och stadigt i och som känns riktigt gosig. Kommer säkert få ett till kolikbarn, så mkt bärande lär det bli
Användarens profilbild
Av jag71
NÄr kommer bebisen? Mina små snuttor kom i maj och jag hade en sino och en baby bundler. JAg använde sinon mest men framför allt så använde jag mimmis krinklade. Jag blev sjuk och bar inte på några månader och när jag började igen så var det runt 30 grader så det var varmt. Mina små snuttor vägde ganska lite. 2,3kg vägde den minsta och det fungerade att bära i vävd från dag ett.
De flesta sjalar jag haft blir gosigare efter lite användande.
Nu när jag skriver så inser jag att jag egentligen borde skriva "välj en sjal du tycker är snygg" och sen talat om att jag inte tycker att trikåsjal är ett måste man kan lika gärna ha en vävd från början. Sen efter skulle jag skrivit att om det är en sval sommarsjal du vill ha så titta på mimmis krinklade.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Sjal är helt klart mysigast, skönast och snyggast enligt mig :wink: och då en trikåsjal till liten bebis, men vill ändå tala om att det finns ju alternativet sele också, exempelvis Erog med bebisinlägg, Manduca eller en MT (visst kan man väl bära små småttingat i MT också eller?).
Av anna m
Mina barn vägde ca 2200 och 2600 när vi kom hem från BB och jag bar dem i moby (det var vinter). Jag tror väl att man kan bära små bebisar i vilken sjal som helst... Det är väl sele man kanske måste vänta med så att måtten passar. Har du burit i sjal tidigare och fått ont i ryggen?
Användarens profilbild
Av Vida
Tusen frågor :)

Jag håller med jag71:

- välj en du tycker är snygg
- man behöver inte ha trikåsjal till bebisar

Trikåsjal är lite varmare än ex.vis calin bleu gauze, och min man tyckte t.o.m att Gauzen var enklare att få till (och jag förstår varför). Det finns en "ny" sjal nu som heter Eco Wrap (babydesign), jag har bara klämt på tygprover, men jag tror att den är ett bra mellanting mellan trikåsjal och gauze. Eventuellt är den varm...
Easycare bar jag i förrförra sommare (vaaaarm sommar) och det är en varm sjal - jättemysig och gosig, men varm.

Så, föder du efter sommaren så skulle jag rekomendera en trikåsjal eller en mjuk vävd. Och om du köper trikåsjal så skulle jag inte rekomendera Moby faktiskt, för den är i varmaste laget - en Sino eller en Mam Eco skulle jag köra på då, eventuellt en babybundler. Och en vävd är t.ex. easycare (ganska dyr), Hoppediz eller Storchenwiege ("stork").

Om du ska föda innan eller under sommaren skulle jag rekomendera en tunn trikåsjal, eller ännu hellre en calin bleu gauze eller en amazonas antigua/amazonas carry sling (?), dvs en tunn vävd.

Framfrallt skulle jag rekomendera dig att köpa begagnat. Inte bara för priset, men för att du då garanterat får en mjuk sjal, en s.k. "ingosad".

Och innan dess vill jag rekomendera dig att ta kontakt med närmaste sjalägare, så du får klämma lite :)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?