Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag är nybörjare i sjalandet men den enda i min föräldragrupp som bär och idag frågade vår Bvc sköterska om jag visste om barn som har down sydrom inte får bäras i sjal? :hmm:
Hon hade hört att det skulle vara farligt då deras höfter är "över rörliga"..
Jag sa att jag kan inte tänka mig det eftersom när du knyter barnet så säras inte ett barn med downsyndrom mer på benen än andra barn.
Slänger ut frågan här ändå för att se om fler vet el har hört liknande? :help:
Användarens profilbild
Av thanisa
Känns för mig väldigt konstigt att de inte skulle kunna bäras i sjal. kanske är Lotti den som bäst kan svara på frågan men jag måste säga att Tilda verkar trivas bra i sjalen.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Låter konstigt..... Jag har absolut ingen aning, men är nyfiken på svaret.
Användarens profilbild
Av Linnea
när jag har arbetat med personen med dows syndrom (vuxna) så har vi försökt att få dem att inte sitta med benen i skräddarställning, de flesta jag träffat vill gärna sitta så långa stunder och de får ju ganska ofta problem med just sina höfter.
Men som du säger så är ju grodpositionen i sjalen inte värre för dem än andra barn :roll:
kan du kanske kontakta sjukgymnast eller liknande på habcenter eller annat ställe där de har erfarenhet av personer med dows syndrom, och fråga?
Användarens profilbild
Av ekarny
thanisa skrev:Känns för mig väldigt konstigt att de inte skulle kunna bäras i sjal. kanske är Lotti den som bäst kan svara på frågan men jag måste säga att Tilda verkar trivas bra i sjalen.
Hur får vi tag på Lotti då??
Användarens profilbild
Av glis