Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Dvipa
ja, hur mycket och när bär ni en nyfödd bebis? Min pojke är 3 veckor och jag bär nohom mest när han sover, då sover han bra 2 timmar i sträck. Jag hinner göra saker, städa, laga mat o sånt. När man inte sover då vill han mest äta, så jag kan inte stoppa i honom i bärsjal då.
Undrar också om han kommer att vänja sig att bli buren när han sover, så att han kommer inte kunna sova på dagen i en stillastående säng senare?
Användarens profilbild
Av Nova
Det är samma fenomen här.
Bär honom alltid när han sover.

Fast jag känner så här.
Hade jag lagt honom i från mig hade han sovit mycket sämre.
Ja, jag har testat.
Svårare att somna, mera gråt och kortare sovpass.
Jag känner att närheten är viktig.
Användarens profilbild
Av CosyTess
Jag bär mest när Hjalmar behöver få komma till ro.
När han ska sova ligger han ute i vagnen.

Nu är ju snart H 8 veckor och från början bara jag mycket när han sov.
nu har han ju lite längre vakenstunder och ibland trivs han i sjalen även då.

Sen bär jag ju mycket istället för att ta vagnen när vi ska nånstans.
Användarens profilbild
Av mari_tres
:hello:

Ser att du bytt ut dina Beco :wink: Midnight blossom är ju supersnygg! :love:

Jag bar M rätt mycket då hon var pluttis, men sedan blev det sommar och tvärvarmt så då blev det inte så mycket mitt på dan, utan då låg hon i vagnen och sov. På kvällen gick det bra igen då det var svalare, men så värmt är det ju inte nu, precis...
Användarens profilbild
Av zero.sara
J ville åka sjal nästan jämt när hon var vaken och hon började åka sjal 10dagar gammal :D Det var äta, sova i vagnen/sjalen och åka sjal vaken som gällde rätt mycket i början :) speciellt på kvällstid när hon hade problem med magen och skulle arbeta hela dagens intryck
Av Dvipa
mari_tres skrev::hello:

Ser att du bytt ut dina Beco :wink: Midnight blossom är ju supersnygg! :love:

Jag bar M rätt mycket då hon var pluttis, men sedan blev det sommar och tvärvarmt så då blev det inte så mycket mitt på dan, utan då låg hon i vagnen och sov. På kvällen gick det bra igen då det var svalare, men så värmt är det ju inte nu, precis...
ja midnight blossom är supersnygg, fastb jag har inte börjat bära i den än eftersom jag tycker elastisk bärsjal passar bättre till en nyfödd (bär i vaggapositionen) i selen försvinner min bebis, han är rätt så liten.
butterflyen fick jag skicka tillbaka pga återkallelsen :( får en ny i april. :) då är han stor nog att åka i den.
Användarens profilbild
Av mari_tres
Dvipa skrev: jag tycker elastisk bärsjal passar bättre till en nyfödd (bär i vaggapositionen) i selen försvinner min bebis, han är rätt så liten.
Mmmm, litet knyte att bära i trikåsjal :heart: men de växer snabbt har jag kunnat konstatera. Och så är man ju rätt så tacksam att de inte är större än vad de är, när de ska ut... :lol: :wink:
Användarens profilbild
Av Scharlott
Nyfödd har jag burit i trikåsjal (för mys) och lång vävd (för långpromenader). Ringsjal för att amma gåendes samtidigt som man håller koll på storebrorsorna vid utelek :lol: Använde bärsjalen mycket som "transportmedel" istället för barnvagn, speciellt vintertid 8)
Av puh
Jag bär min lillskrutta i sjalen vid alla tillfällen som jag inte vill sitta med henne i famnen, men främst på kvällarna. Har intagit många middagar med henne i trikåsjalen på magen (tyvärr har det inneburit en och annan fläck - men det får man ta). Sen tillkommer det kortare bärperioder i ringsjalen: i affären, till tvättstugan, när jag lagar mat... helt klart är att hon kommer mycket fortare till ro i sjalen än i famnen.

Håller med föregående talare att min tjej kan sova själv i sängen - men då blir det mycket kortare perioder. Sjalen har också varit en räddning på kvällarna med magknip.

Kollade faktiskt med min barnmorska om jag borde begränsa bärandet - men när hon hörde sjal & grodposition så sa hon att det bara var att bära :love: Många långa nätter har det blivit men hua vad långa de skulla ha varit utan sjalen :shock:
Användarens profilbild
Av emelie
Fram till två månader bar jag typ alltid när han sov o vid transport o vid kvällsgnöl. när han var vaken, då låg han på mage på golvet.
Från två månader bar jag för mys o transport o han sov i vagn el. spjälsäng.

Jag hade inga problem att "lära" honom sova i säng/vagn. Snarare tvärtom. Från typ 8mån vägrade han sova i sjal, utom i extrema undantagsfall.
Av Sofie
Hela tiden utom vid amning och blöjbyte i princip. Sen låg han ofta kvar i famnen och sov när jag ammat med och jag satt och vilade eller läste eller tittade på tv. :lol:
Av Dvipa
Scharlott skrev:Nyfödd har jag burit i trikåsjal (för mys) och lång vävd (för långpromenader). Ringsjal för att amma gåendes samtidigt som man håller koll på storebrorsorna vid utelek :lol: Använde bärsjalen mycket som "transportmedel" istället för barnvagn, speciellt vintertid 8)
amma gående i sjal :shock: :tumup: verkligen konst! jag har inte lyckats amma varken gående aller i sjal... :(
Av puh
Jag lyckades faktiskt amma i ringsjal samtidigt som jag sittande sorterade tvätten :) Men jag måste väl erkänna att det inte var den mest harmoniska ammningen vi har haft :roll: Men vad gör man inte när nöden kräver det :hellu:
Användarens profilbild
Av mari_tres
M hade en period då hon vägrade äta förutom om jag bar på henne samtidigt. Så fort jag satte mig ner så släppte hon taget och började gråta, så det var bara att studsa upp igen. Hon är väldigt bra på att uppfostra sina föräldrar :heart:

Kom på efter ett tag att jag kunde få hjälp av easyhugen, det var innan jag kom på knepet med ringsjal. Lade in henne liggandes i ena slingan med kroppen, så behövde jag bara stödja hennes huvud med en hand. Istället för att bära i armarna och inte ha någon hand ledig... Såg nog rätt så skoj ut, men det var likssom det enda jag kom på som funkade just då.

Senare då hon var mer stadig i nacken så hade jag henne i min hemsydda typ tricotti då hon var på det humöret, då hamnade hon i lagom brösthöjd och kunde ammas så. (den sydde jag med tanke på sambon så det var därför den var så stor)
Användarens profilbild
Av Nova
Dvipa skrev:
Scharlott skrev:Nyfödd har jag burit i trikåsjal (för mys) och lång vävd (för långpromenader). Ringsjal för att amma gåendes samtidigt som man håller koll på storebrorsorna vid utelek :lol: Använde bärsjalen mycket som "transportmedel" istället för barnvagn, speciellt vintertid 8)
amma gående i sjal :shock: :tumup: verkligen konst! jag har inte lyckats amma varken gående aller i sjal... :(
Ja, hur gör man det? :shock:
Önskar att jag kunde!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?