Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Knyttet & K
Ja, jag har inte gett upp hoppet än, men något sjalbarn verkar hon inte vara min lilla mazarin. Och det känns faktiskt jättetrist. Jag hade sett fram emot sjallivet så mycket. Albert bodde i princip i sjalen den första tiden och det var så mysigt. Agnes åker sjal när vi transporterar oss, men det är inte utan protester. Hon blir arg när jag klär på henne, och arg när jag sätter henne i sjalen. Hon somnar iofs på en gång när vi kommer ut men om hon sen vaknar i sjalen blir hon arg och skriker på en gång. Det är ju jättesvårt att göra något när hon inte kan vara vaken i sjalen utan att bli arg. Och är ju vaken mer och mer. Ska jag bara få sitta här inne hela bäbistiden. Det är ju skitdrygt också eftersom jag inte får något gjort när jag går och bär henne på armen hela tiden. Jag hoppas att vi har en vagn ganska snart så får vi testa om det går bättre. Men det känns jobbigt att behöva släpa på en vagn om jag tex ska på stan. Jag blir ledsen och avundsjuk när andra visar fina, mysiga, underbara bärbilder på små bäbisar som snusar i sjalen. Jag vill också. Jag vill ha den där närheten.

Kommer hon ändra sig? Jag tänker att det kanske blir bättre när hon blir större. Någon annan som haft ett barn som inte varit jätteförtjust från början men som börjat gilla sjal/sele efter ett tag?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
Emma är väldigt varm av sig och är inte heller sådär sjalig som Sanna var. Hon vill inte samsova heller och det beror nog också på värme. Har du testat mindre kläder?

Ungar är nog helt enkelt olika, Sanna hatade vagn, Emma älskar att åka vagn.
Användarens profilbild
Av busflickan
Ronja har inte alls gillat sin sjal. Visst, sova där var okej ibland men då var det protester innan hon somnade och sen direkt när hon vaknade igen :roll: . Nu har jag köpt en Manduca sele och hon sitter där snällt och är nöjd (även fast famnen fortfarande är favoriten) så nu går det att ha henne i sele i flera timmar! :D Tror att det beror på att i sjalen så kom hon så välldigt nära, även med huvudet och då blev det för varmt för henne. Nu finns det lite mellanrum (iaf för huvudet) och hon kan titta sej mer omkring (nyfiken tjej) så nu är det kul igen.
Användarens profilbild
Av Helena
Det gick bra att bära Saga när hon var riktigt liten, men när hon var 4-5 månader hade hon en ilsken period då hon hatade att spännas fast. Fast Agnes är ju yngre?

Men sen gick det bättre igen när Saga blev lite äldre. Och på ryggen var nog allra bäst, fast det gick ju inte utomhus förrän hon var större förstås, det var vinter och kallt då, så jag vågade inte.

Till sommaren blir det nog lättare, då kan du ju släppa ner henne ibland om hon vill det och det blir inte så instängt.

Vi tänkte köpa vagn men så blev det aldrig av, men det kan ju vara värt att testa.

Hittade mitt gamla inlägg:
http://www.sjalbarn.se/data/forum/viewt ... light=saga
Användarens profilbild
Av mallinpallin
Tyko var aldrig något riktigt sjalbarn.
Till transporter gick det bra men för att bara bära och mysa då dög bara armarna :roll:

Dessutom fick jag på inga villkor stoppa in hans huvud innanför sjalen när han sov :this:
Användarens profilbild
Av Blixa
Har inga goda råd att ge men förstår att du saknar myssjalandet och det praktiska sjalandet.

Kram!

OT: vi har också en mazarin hemma (efter Lorangas son :lol: )
Användarens profilbild
Av Beckah82
Inbillar jag mig eller...är det typ bara småsyskon som är sånna här?
Användarens profilbild
Av Blackbabe
Stora barnet var inget sjalbarn. Det gick ganska bra från 3-6 månader sedan fick jag ge upp. Hon föredrag vagnen istället. Det var inte förrän hon var omkr 18 månader det började gå bättre och efter två år har hon älskat att bli buren.

Hur skulle det funka med sele istälelt?
Av belinda
Känner igen mej! Ture ville absolut inte åka sjal när han var liten. Han har tykt bättre om det sedan han nåt över kanten, och kunnat se bättre. . Jag har burit honom konstat från början ändå, men i ergon som är lätt att amma i. Får han amma samtidigt är det nämligen ingen konst, då kan han gärna sitta i sjal/sele :wink:
Tror bsolut att det är möjligt att din Agnes ändrar sej framöver!
Användarens profilbild
Av Cayenne
Tyra tycker om sjal när hon sover (ibland), men inte när hon är vaken - så länge jag inte bä henne på ryggen.

Vi sjalade idag. Jag stoppade i henne efter amningen när vi var i kyrkan och hon somnade, men så fort hon vaknade ville hon ut - precis som hon brukar vilja. På promenad funkar det, men inte hemma. Då ska hon bäras på armen. Vi har provat Bondolidon också, men den tycker hon är hemsk!
Av Karenina
Saga var inget övertygat sjalbarn. Hon var väldigt sprallig och tyckte inte om att bli ihopbuntad. Det gick mycket bättre att bära henne på höften i en ringsjal när hon blev lite äldre, fem-sex månader kanske.

Alvin trivs i sjal ända tills det blir för varmt. Då skriker han i högan sky och blir inte tyst förrän jag tar upp honom. Vi är varmblodiga båda två så det blir ganska snabbt svettigt om jag är i rörelse.
Användarens profilbild
Av smulan
Kram på dig och hoppas det vänder.. du får väl öva lite varje dag så hon inte kommer ifrån det helt och sen kanske hon lär sig gilla det efter ett tag. Men visst är barn olika och det är säkert inte alla som gillar att sitta fast i en sjal.
Av Lotten
Beckah82 skrev:Inbillar jag mig eller...är det typ bara småsyskon som är sånna här?
Inbillning. :wink: Ivar var precis som Agnes, han ville inte bli instoppad i sjalen och om han vaknade där så blev han alltid ledsen. Jag gav upp efter ett tag och Ivar fick åka Ergo istället. Men :D när han var sådär 8 mån så provade vi igen och då gillade han sjalen, både att åka framme på magen och bak på ryggen. Så det kan vända! :D
Användarens profilbild
Av Ezereht
skickar bara en liten *tröstkram :wink:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?