- sön mar 23, 2008 09:56
Tre ungar
Pysselblogg
Ja, jag har inte gett upp hoppet än, men något sjalbarn verkar hon inte vara min lilla mazarin. Och det känns faktiskt jättetrist. Jag hade sett fram emot sjallivet så mycket. Albert bodde i princip i sjalen den första tiden och det var så mysigt. Agnes åker sjal när vi transporterar oss, men det är inte utan protester. Hon blir arg när jag klär på henne, och arg när jag sätter henne i sjalen. Hon somnar iofs på en gång när vi kommer ut men om hon sen vaknar i sjalen blir hon arg och skriker på en gång. Det är ju jättesvårt att göra något när hon inte kan vara vaken i sjalen utan att bli arg. Och är ju vaken mer och mer. Ska jag bara få sitta här inne hela bäbistiden. Det är ju skitdrygt också eftersom jag inte får något gjort när jag går och bär henne på armen hela tiden. Jag hoppas att vi har en vagn ganska snart så får vi testa om det går bättre. Men det känns jobbigt att behöva släpa på en vagn om jag tex ska på stan. Jag blir ledsen och avundsjuk när andra visar fina, mysiga, underbara bärbilder på små bäbisar som snusar i sjalen. Jag vill också. Jag vill ha den där närheten.
Kommer hon ändra sig? Jag tänker att det kanske blir bättre när hon blir större. Någon annan som haft ett barn som inte varit jätteförtjust från början men som börjat gilla sjal/sele efter ett tag?
Kommer hon ändra sig? Jag tänker att det kanske blir bättre när hon blir större. Någon annan som haft ett barn som inte varit jätteförtjust från början men som börjat gilla sjal/sele efter ett tag?
Tre ungar

Pysselblogg