Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Clärchen
Ja det är tokigt, jag vet, men när jag har rekommmenderat sjal till någon och det slutar med att de använder BabyBjörn när jag träffar dem så känner jag det som att de nedvärderar mig och mitt omdöme.

Är det bara jag som är sån?

Hur ska jag göra för att komma över det :?:
Användarens profilbild
Av mari_tres
Jag brukar mest bara tänka att de får skylla sig själva, de vet ju itne vad de går miste om! Tror att många undviker sjal för att det fortfarande till viss del har en hippiestämpel över sig, dels för att det kan vara lite bökigt innan man har lärt sig knyta. En del människor går genom hela livet utan att våga prova något nytt och sånna är det synd om. :roll: De nedvärderar inte dig och ditt förslag att använda sjal, enligt mitt sätt att tänka så är de bara fega 8)

Kram på dig! :heart:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Fast det tråkiga är ju att de har prövat trikåsjal i båda de fall jag tänker på.

Det är väl bara så att det är barn som inte "behöver" vara uppe så mycket och då hinner de inte känna fördelen med sjal.
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Jag känner precis likadant... :(
Det känns som om de hellre lyssnar på storföretagens hårda marknasdföring än på min "expertis" Vilket känns lite irriterande och som just en nerdvärdering av min åsikt.
Jag har en granne som jag erbjudit att låna en Beco eller en MT.
Hon har nyss köpt en BB som hon bär Bebben framåtvänd i .. :roll:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Ullegulle78 skrev:Jag känner precis likadant... :(
Det känns som om de hellre lyssnar på storföretagens hårda marknasdföring än på min "expertis" Vilket känns lite irriterande och som just en nerdvärdering av min åsikt.
Jo det var så min kusin nr2 gjorde när vi sågs på fest i lördags. Han har ändå fått låna en Moby av sin storasyster. :roll:
Av gottegrisen
Jag ser det inte så utan som att alla tycker olika (bara för att jag avskyr bb så måste inte alla hålla med mig, det finns de som inte tycker om sjal) Jag brukar alltid berätta om ergo, patapum mfl när jag berättar om sjalar just för att en del absolut inte kan tänka sig sjal.
Användarens profilbild
Av Humleblomstern
Jag försöker se det såhär. Man gör ju olika val och det har man rätt att göra. Vi har valt att bära i sjal, och de har valt att bära i BB. Man tror ju att alla skall bli omvända efter att ha provat bära i sjal, men tyvärr passar det ju inte alla. Jag har lyckats omvända ett antal babybjörnare till att använda Ergo istället, och det är jag jättestolt över!
Användarens profilbild
Av camsch
Hmmm, jag kan nog förstå vad du menar! Känner ofta likadant när folk liksom inte "nappar" på att det är så PRAKTISKT med sjal...
Även om man inte är så "hippie-aktig" annars direkt.

Jag har t ex försökt "sälja in" sjal eller ergonomisk sele till min svägerska som har en liten skrutt i samma ålder som lillan, men hon vägrar "nappa"...

Men jag FÖRSÖKER se det som att det faktiskt är hennes förlust, inte min.

Sen kan jag ärligt säga att just trikåsjalen inte var riktigt min grej. Liwa gillade den inte alls först utan vi använde mest Mei Tai, och när jag började använda trikåsjalen igen var hon nästan för stor.

NU använder jag helst vävda långsjalar eller ringsjal vid snabb-bärande, men maken vill helst ha sele :-)

Det är ju så att behovet kan växla över tiden, och även om just trikåsjalen inte gick hem så KAN ju något annat göra det senare. Jag FATTAR exempelvis inte varför "folk" kånkar på sina ungar utan ringsjal åtminstone :lol:
Användarens profilbild
Av camsch
Ullegulle78 skrev:Jag känner precis likadant... :(
Även om jag sörjer att jag inte visste om den underbara sjalvärlden när Nova var liten så kan jag säga att hon INTE hade gått att bära mot oss...

Vi bar henne mycket då med, både i famnen och i BB, och hon ville alltid vara framåt från väldigt tidig ålder. GICK inte att ha henne mot oss, hon bara gnällde då (även när vi bar för hand...).
Det finns såna bebisar, trot eller ej :)

Liwa är däremot en "äkta" sjalbebis som är nöjdast när hon får sitta på magen eller ryggen och kolla :D
Användarens profilbild
Av zero.sara
Humleblomstern skrev:Jag försöker se det såhär. Man gör ju olika val och det har man rätt att göra. Vi har valt att bära i sjal, och de har valt att bära i BB. Man tror ju att alla skall bli omvända efter att ha provat bära i sjal, men tyvärr passar det ju inte alla.
:iagree:
Kanske återkommer dom senare när det blivit för tungt att bära i BB och då kan jag visa en ergonomisk sele och vävd sjal istället. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?