Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Min granne som har en liten bebis på 3-4 månader bar från början i trikåsjal. Jag pratade då med henne om hur mysigt det är att bära och hur bra det är mad sjal och ergonomiska selar. :D
Jag sa även att hon kunde få låna en sele eller MT av mig när bebben blev större och trikåsjalen började kännas ostadig.
Idag ser jag henne nere i tvättstugan med den lille framåtvänd i en BabyBjörn! :shock:
Jag känner mig lite uppgiven...
Dessutom såg den ny ut. Varför vill hon lägga pengar på en Björn när hon kunde fått låna en Beco av mig? :roll: I don't fatt som en kompis till mig brukar säga..
Av squeezetoy
:duh: :duh: :duh:

Ja ibland undrar man ju... En beco som är mycket bekvämare och faktiskt inte helt oviktigt snyggare
Användarens profilbild
Av Lillmonster
Vissa bara måste få lära sig av sina misstag.
Jag har fått en kompis att börja bära sin lilla 2-månaders i sjal nu. :) Hon har märkt sen tidigare att hon inte klarar av BB och när hon sen fick prova min Moby nu så köpte hon den av mig.... och jag blev helt plötsligt utan en trikåsjal... :shock:
Användarens profilbild
Av zero.sara
Ge det en månad eller två så kan du ju fråga sen om hon inte vill prova något som är bekvämare att bära i :wink:
Användarens profilbild
Av zingo
zero.sara skrev:Ge det en månad eller två så kan du ju fråga sen om hon inte vill prova något som är bekvämare att bära i :wink:
tung bebis + bb = ont i axlarna
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Men bebisen måste ju få se FRAMÅT!!! :roll:

Hon kanske inte tycker sjalen passar hennes stil? I så fall kanske en beco eller mei tai kan vara intressant när hennes bebis är för tung för BB:n. ;)
Användarens profilbild
Av Kusmi
Det är säkert någon som talat sig varm om Baby Björnen.
Användarens profilbild
Av Ullegulle
Jag börjar tro att hon kanske har fått den av någon som bedyrat att det är "sååå braaaa för bebisen att få se frammåt" (snacka om att projicera sina egna behov på barnen.. :roll: )
Det är en ganska "hippie-cool" mamma som just snaggat håret och gillar retroprylar och second hand så jag kan bara inte förstå hur hon kan vilja befatta sig med en BabyBjörn!!
Dessutom var den i det klassiska (läs: ap-fula) marinblå utförandet.. :help:
Min make bara skakade på huvudet när han kom hem och jag berättade...
"Jaja, hon vill nog låna något bättre om någon månad, när bebisen blir tyngre" sa han. Förstående man.. :lol:
Användarens profilbild
Av jag71
Jag tror din man har rätt. Ge det lite tid.
Av Woodgroves
Hon vill nog låna något annat senare!
Användarens profilbild
Av zero.sara
"babybjörn är så år 2000" :lol:
Användarens profilbild
Av sanna73
Det är ju ganska många som i början kombinerar sjal och babybjörn har jag förstått.
De anv babybjörnen för korta snabb bärningar, typ tvättstugan, när babyn är vaken och därför "måste" titta framåt :roll:

Men som sagt, om någon/några månader är nog inte det så himla kul längre och då står du där med din beco och sjunger ryggbärandets lov :mrgreen:
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:? :roll:
Användarens profilbild
Av mica
sanna73 skrev:Det är ju ganska många som i början kombinerar sjal och babybjörn har jag förstått.
De anv babybjörnen för korta snabb bärningar, typ tvättstugan, när babyn är vaken och därför "måste" titta framåt :roll:

Men som sagt, om någon/några månader är nog inte det så himla kul längre och då står du där med din beco och sjunger ryggbärandets lov :mrgreen:
Så gjorde jag! Inte för framåtbärande då, men till snabbärande. Tyckte D var för ostadig för annan sele och vågade inte bära på rygg så tidigt. Då var BB ett bra snabbäralternativ under några månader.
Vägar man erkänna det här egentligen? :wink:

Se bara till att finnas där till hands med de bra bärsakerna om ett tag.
Användarens profilbild
Av dolvis
Eller så kanske hennes barn började VÄGRA bli buren i trikåsjal? :shock: Jag vet att det är svårt att tro för många av er, men jag fick bära min tjej i lånade moby wrap BARA OM HON SOV tills hon var max ett par månader, sedan var det framåtvänt i BB som var det enda hon accepterade. Så småningom accepterade hon även den gamla selen JAG blivit buren i från 70-talet (mkt oergonomisk för bäraren) men bara framåtvänd...

Först vid sju månaders ålder började hon acceptera bakåtvänt bärande igen och då skaffade vi en patapum för trikån började kännas lite svajig och jag ville kunna bära på ryggen. Jag skojar inte, och jag FÖRSÖKTE visst träna henne, började från en veckas ålder men det gick faktiskt inte. Alla barn är faktiskt inte sjalbarn hur mycket man än önskar det som förälder. (och fortsätter smygsurfa på sjalbarn hela tiden för att försöka komma på någon ny magisk info som skulle få dottern att förstå det mysiga.... :( ) Kan tillägga att hon inte var något vagnbarn eller bilbarn heller före sju månaders ålder, då började det gå med FRAMÅTVÄND sulky, sedan vid sådär nio månader bröjade hon plötsligt upptäcka tjusningen med både bakåtvänd vagn och bilåkning. Och nu gillar hon tom bärpåse korta stunder om jag dansar mkt under tiden! Härligt! :heart:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?