Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Vi ska åka till Paris i april och nu funderar jag på om vi ska strunta i vagnen. Vi måste ändå skaffa en ny, eftersom det är enklast med en paraplyvagn i Paris. Pyret kommer bara att vara 9 månader så det är inte så kul att skumpa omkring med henne i en bräcklig, framåtvänd vagn.
Men kommer det att bli för jobbigt för henne attt bäras så mycket? Vi ska vara där i 14 dagar och det kommer att bli MYCKET bärande. Om vi har en vagn så kan hon ju sträcka ut i den när hon sover (Finns med liggläge) och ibland kan det kanske vara en variation för hennes kropp att kunna sitta i den också. OM vi tar vagn så tänker jag mig att vi använder den de dagar vi är i parker, i Monets trädgårdar, i Versailles t.ex. De dagar vi "gör stan" är det säkert smidigast att lämna vagnen hemma.
Vi är ju två som ska bära så det kommer att gå bra. Sen kommer vi att ha mycket picknickar och då kan hon ju krypa runt på en filt och i gräset.
Hur skulle ni ha gjort?
Har ni som bär jättemycket varit med om att det kan bli FÖR mycket?
Användarens profilbild
Av jag71
Jag hade skippat vagen. Fast då vet ju jag att jag har en svägersksa som bar i ringsjal som bor där och som bara tycker att vagne är i vägen. Tror inte att det blir för mycket bärande för liten utan snarare för er. Jaghar burit hela dagar i sträck och jag har tyckt att det fungerat men vi är ju alla olika.
Av Skogstokig
vi var i paris en vecka i september när vi tågluffade mellan vänner, det sjalade barnet var då 11 månader. vi hade med en resesulky på resan för att bus skulle kunna sova där sena kvällar på tågstationer och framförallt för att vi skulle kunna skjutsa den tunga ryggsäcken i den och bära den mycket bekvämare bebisen istället :D

på det hela taget var det praktiskt att ha med vagnen, men då var vi borta i en månad och traskade på vissa ställen en del med packningen. just i paris hade vi lika gärna kunnat vara utan vagn, dock tog vi det väldigt lugnt och bus fick ofta sova en sväng hemma hos våra vänner innan vi gav oss ut i vimlet. hon kunde då bli buren hur mycket som helst och verkade bara tycka att det var härligt.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
jag71 skrev:Tror inte att det blir för mycket bärande för liten utan snarare för er.
Vi borde klara det eftersom vi är två och min man tränar på gym.
8)
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Skogstokig skrev:vi var i paris en vecka i september när vi tågluffade mellan vänner, det sjalade barnet var då 11 månader. vi hade med en resesulky på resan för att bus skulle kunna sova där sena kvällar på tågstationer och framförallt för att vi skulle kunna skjutsa den tunga ryggsäcken i den och bära den mycket bekvämare bebisen istället :D
Det är sant att det kan vara skönt att dra packningen i vagnen, fast vi kommer nog inte att ha en så tung ryggsäck (hoppas jag).
Av AMM
Tror precis som andra ovan att det snarare är ni som "lider" av att bära mycket, inte Pyret. Jag skulle nog haft vagn med ändå, även om det är en framåtvänd paraplyvagn. Vid 9 månader sover barnet ju fortfarande rätt mycket, och att sitta framåtvänt sovandes borde vara okej.
Användarens profilbild
Av svas
Ropar på Pétronille!!!

Jag har bott i Paris men det var långt före barn. Jag skulle satsa på att bära mycket eftersom det är knöggliga gator och få rulltrappor när man åker kommunalt. Men ändå ta med mig en liten paraplyvagn för vissa sovstunder (t.ex. när ni äter...) och vid utflykter som ni beskriver. Då kan man ju ha en tunn filt liggandes för öppningen.

Hälsa Paris från mig :hello: !
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Två veckor är ganska länge, så jag hade nog ändå satsat på en paraplysulky med liggläge, att ha lite som back-up för de situationer du nämner. Ett tips är ju att kolla om ni kan låna en ifall ni inte vill köpa.
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Tack för alla synpunkter!
Jo, vi har nog bestämt oss för att ta med en paraplyvagn. Vi tittar om vi kan hitta en begagnad så behöver det ju inte bli så dyrt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?