Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av annikar
Jag har haft vagn, oftast iallafall. Det blir så otroligt mycket saker man måste bära med sig när man har två barn, så vagnen är bra att lägga saker/matkassar i. Sen är det skönt att kunna lägga ner bebis ibland, typ påklädning, toabesök är svårt att utföra med bebis på magen (men det går).

Tillägg: det beror ju också lite på hur mycket man är ute, om man har bil etc.
Användarens profilbild
Av Sockertopp
Vi har ju 3 barn och använder nu väääldigt sällan vagn. Å andra sidan är inte promenaderna så där väldigt många och långa och yngsta ickeburna barn är 3½ nu.

Om jag använder vagn så är det sittvagnen och 3½-åringen som kombineras. Och då är det ganska mycket för att ha kontroll över alla så att inte 5½-åringen och 3½-åringen sticker åt var sitt håll. Inte för att de inte skulle kunna gå själv.....

(Vi har 100 meter till dagis och åker bil och handlar......och till öppna förskolan....)
Av Tyche
Vi hade vagn från början med behövde inte. Isaac var ju 21 månader när Elin föddes och hade för länge sedan slutat åka vagn.
Och Elin åkte så klart sjal.
Vi gick skansen runt när Isaac fyllde 2 år och Isaac åkte inte vagn eller blev buren en endaste gång. Vi gick runt där i typ 4 timmar allt som allt, sen gick vi till och från skansen oxå från centralen!

Men ju tyngre Elin blivit, desto mer vagn har det blivit :wink:
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
inte vagn alls menar du? sanna gick bra innan men när emma föddes så tappade hon sina ben, hon går inte en meter själv :roll: om inte det hade inträffat hade jag inte behövt vagn. en bäbis är ju lätt att bära. fast jag gillar vagn, den kan man packa massa i.
Användarens profilbild
Av Helena
Små barn går ofta bättre än äldre, så det går säkert bra. Fast jag tycker inte man ska skippa vagn av principskäl, kan ju vara praktiskt.
Två barn skulle jag nog inte bära direkt efter förlossningen.
Användarens profilbild
Av P
Det beror ju mycket på vad du gör och hur mycket du går. När lillebror var liten bebis så gick de andra. H var då 1,5 år och knallade omkring på stan och dyligt. Men ska man gå långt så kan det ju vara skönt att ha en liten sulky till det större barnet.
Av Gummi
Det beror på vad man brukar göra och hur man bor tycker jag.

Jag som är en mamma som gillar långpromenader och långa dagar på stan skulle aldrig klarat mig utan vagnen.

Men är man runt hemmet mest, har nära till affärer, lekplatser o.s.v. så kan man ju klara sig utan vagn.
Användarens profilbild
Av mian
Vi har vagn, men mina barn har aldrig velat åka vagn. Emil vägrar fortfarade två år gammal att sitta i vagnen. Benjamin ville börja åka vagn när han var fyra typ och alldeles för stor :wink: Benjamin var drygt 2,5 år när Emil föddes och han kunde gå nästan hur långt som helst. Emil är mera lat och vill bli buren. Inte i sjal, inte åka vagn, utan 13 kilo bäbis med hal overall skall bäras med armarna :?

Summasumarum så går det utmärkt utan vagn, men jag hade i ärlighetens namn önskat att de velat åka vagn. Ibland :wink:
Användarens profilbild
Av Alven
Vi har 23 månader mellan barnen och hade aldrig klarat oss helt utan vagn. Stprebror är nämligen latare än latast, och har först det sista halvåret börjat gå själv. Från det att han var 3½ år FICK han inte åka ståbräda eller vagn längre för sin elaka mamma, som fick ont i ryggen... :roll:
Användarens profilbild
Av Clärchen
Sannasmamma skrev:inte vagn alls menar du? sanna gick bra innan men när emma föddes så tappade hon sina ben, hon går inte en meter själv :roll: om inte det hade inträffat hade jag inte behövt vagn. en bäbis är ju lätt att bära. fast jag gillar vagn, den kan man packa massa i.
:lol:

Hände här också. Det är vääääldigt svårt att gå när man blivit storasyskon. Det börjar vända nu så det finns nog hopp för Sanna också.
Av Tiaramoll
Jag klarar mig inte utan vagnen! (Inte ergon och sjalen heller).
Vi beger oss ofta iväg till ÖF eller liknande på förmiddagen, då sover Angelica i vagnen. Vagnen är även lastad med tygblöjor, mat mm. Christian åker på ryggen i Ergon och vi promenerar 20 min till bussen.
Efter lunchen får Christian sova i vagnen, Angelica åker i mobyn och vi tar oss hemåt.

(Jag har bil och körkort, fast det är ca 1,5 mil till ÖF och med hjälp av vagnen så sover barnen bäst. Bussen är ju dessutom gratis)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?