Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smedsboemma
Ja, flyga flygplan alltså! (Det vore ju iofs härligt om det gick utan :lol:)

Nu till saken: Jag läste just på aff om en tjej som blev nekad av flygbolaget att använda sjal! :shock: Vi som har beställt en flygresa till Paris och tänkte glatt förlita oss på sjalen. Det skulle aldrig falla mig in att kolla upp att det är OK, om jag inte hade läst hennes inlägg.
Vad säger ni andra? Tänk om vi måste köpa en beco. Så synd :floet2:
Användarens profilbild
Av emelie
Fast får man inte använda sjal så får man nog inte använda Beco heller.
Barnet måste ju sitta utåtvänt i knät, ifall planet måste nödlanda (eller värre) o du måste böja dig framåt.
När man går på o av planet får man nog bära hur man vill, skulle jag tro. :wink:

:this: Fast Parisresor kräver sin Beco ändå, har jag hört. :twisted: :wink:
Användarens profilbild
Av Kusmi
Som sagt i planet får man inte ha den av säkerhetsskäl, men hur du bär dit och så spelar ingen roll. Vi har rest många gånger med Ergo etc.
Användarens profilbild
Av tlillan
Va i thailand i nov, när man starta o landa måste barnet sitta framåt,fastspänd utan sjal/sele men annars använde vi beco :heart:, ingen som sa nått om det. Sjal är säkert ok med men för att va säker.... köp en beco.... :wink:
Senast redigerad av tlillan den tor feb 07, 2008 22:43, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av tlillan
upps... dubbelt :D
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Ja, det är klart att man kanske inte får ha sjal plus barn på sig när man sitter på planet. Det behöver jag heller inte ha, men jag vill ju kunna bära ut och in som jag vill. Hoppas att det stämmer att man får det. Jag tänkte att det kanske är någon säkerhetsgrej; kanske strypa piloten eller nåt?!

...så Paris kräver just en beco? Kanske måste vi köpa en då, då! :app:
Användarens profilbild
Av tlillan
smedsboemma skrev:Ja, det är klart att man kanske inte får ha sjal plus barn på sig när man sitter på planet. Det behöver jag heller inte ha, men jag vill ju kunna bära ut och in som jag vill. Hoppas att det stämmer att man får det. Jag tänkte att det kanske är någon säkerhetsgrej; kanske strypa piloten eller nåt?!

...så Paris kräver just en beco? Kanske måste vi köpa en då, då! :app:
:D klart ni måste...Tror du säkert kan bära på o av o under flygning....

Men ring o fråga flygbolaget.... :D
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Nu ska jag citera den där tjejen på aff:
"När dottern var 3mån skulle vi ut och flyga och flygbolaget vägrade mig använda sjal utan det skulle vara sele så jag provade Babyproffsens men brast i gapskratt i butiken, kändes som rep och en 100kgs vikt så en BB Active inskaffades... användes och såldes bums efter resan."
Det låter ju som om hon fick ha sele, men inte sjal...?
Användarens profilbild
Av svas
Jag bar i sjal till och från planet när vi flög Ryan i somras. Inga problem från personalens sida. Dock var det lite svårt att knyta inne i planet trots att jag är kort.

Väl ombord behövdes ingen sjal...
Bild
Användarens profilbild
Av Kusmi
smedsboemma skrev:Nu ska jag citera den där tjejen på aff:
"När dottern var 3mån skulle vi ut och flyga och flygbolaget vägrade mig använda sjal utan det skulle vara sele så jag provade Babyproffsens men brast i gapskratt i butiken, kändes som rep och en 100kgs vikt så en BB Active inskaffades... användes och såldes bums efter resan."
Det låter ju som om hon fick ha sele, men inte sjal...?
Kan du inte maila flygbolaget då?

Fast jag hade ju köpt en Beco....
Användarens profilbild
Av miom
vid lyftning och landning kan jag förstå att man inte får använda sjalen eller sele men vet ni hur det är i luften på långresor? vi ska ju vara i luften nästan 24 timmar från lördag morgon :? (ska till asien)
Användarens profilbild
Av svas
miom skrev:vid lyftning och landning kan jag förstå att man inte får använda sjalen eller sele men vet ni hur det är i luften på långresor? vi ska ju vara i luften nästan 24 timmar från lördag morgon :? (ska till asien)
Det var förresten Balisen jag använde vid flygresan till Italien i somras :P ! Ha en underbar resa!!! Kommer man kunna följa ert äventyr på webben någonstans?
Användarens profilbild
Av smedsboemma
Åh, tack snälla för alla svar, med avslappnande bild och allt! Det är inte klokt vad snabbt man får svar här på sjalbarn. Man hinner inte ens gå och fixa lite glass (bra för magen!) Min man sitter bredvid mig och han tycker att det verkar vara så trevligt på sjalbarn när alla svarar så aktivt. Ja, visst är det trevligt! :app:
För övrigt ska jag maila flygbolaget (fly nordic).
Användarens profilbild
Av smedsboemma
svas skrev: Det var förresten Balisen jag använde vid flygresan till Italien i somras :P ! Ha en underbar resa!!! Kommer man kunna följa ert äventyr på webben någonstans?
Nej, det har jag inte ens funderat på. Jag tror inte att vi har internetanslutning i lägenheten så då blir det ju lite krångligt. Vi åker inte förrän den 26/4 så det är långt kvar dit. Det blir första gången som de äldre barnen flyger till ett annat land så det ska bli jättespännande. Vi har hyrt en lägenhet med självhushåll intill bois de Vincennes och vi stannar i 2 veckor. Hoppas på fint väder och mycket picknickar!
Av Aelia
Klart du måste ha en Beco :this:
Men sen att man inte skulle få använda en sjal låtr helt galet. Har flygit många gånger med kidzen, inga problem att använda sjal alls
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?