- tor feb 07, 2008 18:59
Det här ämnet har säkert varit upp nån gång på forumet, men häromdagen fick jag kommentaren "men oj, skadar du inte barnet när du han sitter så bredbent?" för när man bär i långsjal gör de ju gärna det, särskilt när de är små. Dvs låren/benen pekar typ åt sidorna istället för neråt.
Min svärmor menar att det finns indianstammar där man bär barnet i kortsjal jämt där barnen har höftskador pga det. Nu har jag ju hört från er och andra att det skadliga är när barnet hänger med benen neråt, men finns det verkligen undersökningar om att det här med ERGO NG och långsjalar (kanske Mei Tais också?) där barnen sitter så bredbent inte har någon negativ påverkan? Man vill ha lite kött på benen när man får såna där frågor på stan...
/Emma i Mexiko
Min svärmor menar att det finns indianstammar där man bär barnet i kortsjal jämt där barnen har höftskador pga det. Nu har jag ju hört från er och andra att det skadliga är när barnet hänger med benen neråt, men finns det verkligen undersökningar om att det här med ERGO NG och långsjalar (kanske Mei Tais också?) där barnen sitter så bredbent inte har någon negativ påverkan? Man vill ha lite kött på benen när man får såna där frågor på stan...
/Emma i Mexiko
Gift med Pablo och stolt mamma till Hannah maj -03-, Martha mars -05-, Elliott nov -07-, Lisbeth jan -09-, Yosef jan -11- och Nadya jan -13- och Ian maj -14-.