Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Plinga
Vi åker nog till Sälen om några veckor. Det brukar bli rätt fullt i bilen, så jag vet inte om vi får plats med vagn. Ellen sover ju alltid i vagn på dagen. Funderar lite på om man orkar ha en 2 åring på 14 kilo plus ytterkläder sovandes på ryggen i sele hela veckan??? Eller hur gör man??

Ellen kommer ju inte åka skidor, men vi kommer ju vara kring backarna hela dagarna. jag hade tänkt på en sådan skidpulka, men jag vet inte om man kan hyra sånt? Eller om den blir klumpig att dra fast man inte åker skidor?? Kanske en vanlig pulka med åkpåse i??

Eller andra tips?
Användarens profilbild
Av mari_tres
Angående skidpulkan så kan du ju ringa och höra med dem =)
Hur länge sover hon på dagen och ungefär när? Det är inte så att ni kan ta lunchpaus ungefär då och så får hon sova inne? Tänkte att om hon inte är van att sova på ryggen kanske det är svårt att få henne att somna där?
Användarens profilbild
Av Ester
googlade lite och fick intrycket av att det verkar gå att hyra på de flesta orter. VAr exakt är det ni ska?

annars kanske ni kan låna pulka av nån...det är ju betydligt bekvämare i en riktig skidpulka...en plastpulka ramlar man ju lätt ur vid minsta lilla lutning.

Är det mycket snö blir ju vagn också lite jobbigt att dra runt

vart ska ni så kan jag leta vidare :wink:
Användarens profilbild
Av Plinga
mari_tres skrev:Angående skidpulkan så kan du ju ringa och höra med dem =)
Hur länge sover hon på dagen och ungefär när? Det är inte så att ni kan ta lunchpaus ungefär då och så får hon sova inne? Tänkte att om hon inte är van att sova på ryggen kanske det är svårt att få henne att somna där?
Hon brukar sova 1-2 timmar, fast vi har börjat väck henne efter en nu. Fast i fjällen kanske det behövs extra sömn?! Hon somnar utan problem på ryggen, men sover ju inte så länge där.
Vi kommer inte ta lunchpaus i stugan, eftersom vi måste ta bilen till stugan, det är en liten bit till den stugan vi hyr. Så vi brukar vara i backen hela dagen.
Ska nog kolla om de har skidpulka då.
Användarens profilbild
Av Plinga
Elin skrev:googlade lite och fick intrycket av att det verkar gå att hyra på de flesta orter. VAr exakt är det ni ska?

annars kanske ni kan låna pulka av nån...det är ju betydligt bekvämare i en riktig skidpulka...en plastpulka ramlar man ju lätt ur vid minsta lilla lutning.

Är det mycket snö blir ju vagn också lite jobbigt att dra runt

vart ska ni så kan jag leta vidare :wink:
Vi ska till Lindvallen. Jag kan ju kika där, för dom har väl säkert nån hemsida!
Jag tänkte mest att hon skulle ligga i plastpulkan, och så är vi på samma ställe när hon sover. Fast det kanske inte alltid passar in i tid och så för vår del, så en skidpulka blir nog bäst ändå.
Många hade vagn där vi var, men då tror jag att vår stora combi vagn hade varit bäst, och den får vi nog absolut inte plats med!
Användarens profilbild
Av Ester
fast nog borde man väl kunna hitta på en kombivagn att låna en vecka i Lindvallen?

internet är ju fantastiskt...kanske det finns nån Sjalbarnare som bor i Sälenområdet som ni kan få låna en vagn av under tiden ni är där?
Användarens profilbild
Av mian
Vi brukar alltid hyra fjällpulka när vi är i fjällen. Den är dock gjord med tanke på att man skall åka långt och rakt med stora svängar, den kan tänkas kännas lite bökig om det är mycket folk och man skall kryssa mellan människor. Men de är supermysiga! Det är absolut inte jobbigt att dra!
Användarens profilbild
Av Plinga
mian skrev:Vi brukar alltid hyra fjällpulka när vi är i fjällen. Den är dock gjord med tanke på att man skall åka långt och rakt med stora svängar, den kan tänkas kännas lite bökig om det är mycket folk och man skall kryssa mellan människor. Men de är supermysiga! Det är absolut inte jobbigt att dra!
Ja, vi har en uppe i Kiruna, fast då sover hon bara i den, medans vi grillar korv... Då har vi haft med den i skoterkälken, och används alltså bara som sovplats.
Nu kommer det nog inte bli så mycket längdåkning tror jag, därför velar jag...
Användarens profilbild
Av Empy
Titta in här på Skistars hemsida.
Där finns prisuppgifter på fjällpulka iaf.

Jag bor ca 7 mil från Sälen och här finns en vagn att låna om du vill.
Visserligen en äldre men fullt funktionsduglig och den används inte av oss längre.
Användarens profilbild
Av Empy
Katja77 skrev: Ja, vi har en uppe i Kiruna, fast då sover hon bara i den, medans vi grillar korv... Då har vi haft med den i skoterkälken, och används alltså bara som sovplats.
Nu kommer det nog inte bli så mycket längdåkning tror jag, därför velar jag...
Aha, då kanske det inte var någon bra ide iaf.
Användarens profilbild
Av Sarai
Vi har en äldre fjällpulka här hemma. När ska ni åka? Får den plats på taket?
Jag tror säkert att hon sover bätter i en fjällpulka än i en plastpulka. Den är ju t.ex. helt plan i botten..
Vår är rätt lång, jag har sett att det finns nyare varianter som är kortare, så den har en lång svängradie. Det har däremot inte varit några problem att ta promenader med den i skogen, även om man går till fots. Ibland kan det dock vara bra att ha någon som styr lite där bak om man ska göra snäva svängar.
Användarens profilbild
Av Plinga
Sarai skrev:Vi har en äldre fjällpulka här hemma. När ska ni åka? Får den plats på taket?
Jag tror säkert att hon sover bätter i en fjällpulka än i en plastpulka. Den är ju t.ex. helt plan i botten..
Vår är rätt lång, jag har sett att det finns nyare varianter som är kortare, så den har en lång svängradie. Det har däremot inte varit några problem att ta promenader med den i skogen, även om man går till fots. Ibland kan det dock vara bra att ha någon som styr lite där bak om man ska göra snäva svängar.
Tack, men vi kommer nog ah en takbox på taket. Så isåfall hyr vi en där uppe.
Användarens profilbild
Av Sarai
Katja77 skrev:
Sarai skrev:Vi har en äldre fjällpulka här hemma. När ska ni åka? Får den plats på taket?
Tack, men vi kommer nog ah en takbox på taket. Så isåfall hyr vi en där uppe.
Helt ok! :)

Det låter förresten härligt med en skidsemester!
Användarens profilbild
Av Plinga
Empy skrev:Titta in här på Skistars hemsida.

Visserligen en äldre men fullt funktionsduglig och den används inte av oss längre.
Låter ju rätt bra, men 7 mil, det är inte Göteborgshållet eller?!
Användarens profilbild
Av Empy
Katja77 skrev:
Empy skrev:Titta in här på Skistars hemsida.

Låter ju rätt bra, men 7 mil, det är inte Göteborgshållet eller?!
Nja, jag har 3 mil till Limedsforsen och åker du förbi Malung på väg till Sälen så måste du åka förbi Limedsforsen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?