Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Jag har en Hug-a-bub och har varit mycket nöjd med den. Nu när sonen väger 8 kg sitter den dock inte lika bra vid promenader. En av de saker jag tycker om med min Hug-a-bub är att det är enkelt att stoppa i honom om man t.ex. kört först och sedan skall in i en affär, att man kan ha den förknuten, det är också enkelt att ta ur honom utan att man måste ta av sig sjalen, koftan och jackan som man kanske har över.

Vad tycker ni skall bli mitt nästa inköp, tacksam för goda råd. :?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
balibabystretch, superbraig sjal som är i trikå men lika bra som en vävd.
Av Ponyo
En Beco. :)

Jag var förvånad över hur liten och lätt den var. Och ändå så bra.
Av Bling
De var ju snygga också, hur länge kan man bära i dem? :D
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Bling skrev:De var ju snygga också, hur länge kan man bära i dem? :D
Om du menar Beco så kan man bära i dem tills man inte orkar mer :lol: Min tvååring funkar det fint med tex 8)
Men en sele är ju inte på långa vägar lika mysig som en sjal, så jag tycker man behöver en Bali Baby och en Beco :P
Av Bling
Det var Bali Baby jag menade, hur länge kan man bära i den? :?:, fast nu får jag titta på selen också :D .
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
Bling skrev:Det var Bali Baby jag menade, hur länge kan man bära i den? :?:, fast nu får jag titta på selen också :D .
:lol: Ok!

Hur länge man kan bära i balin beror ju lite på... Dels hur mycket avlastning man behöver för ryggen och hur länge och mycket man bär...

Om man som jag bär i flera timmar och inte använder (syskon-)vagn så tycker jag inte att det räcker till min 8 kgs bebis, då tar jag hellre en hoppediz. Men bär man bara lite hemma och till och från bil, och eventuellt på Ikea eller shoppingcentrum eller så, så räcker den absolut ett bra tag till! 8)
Användarens profilbild
Av emelie
Vet inte hur länge man kan bära i Balin, men i en vävd sjal kan man bära länge. Likaså i en sele.

Min stora son (som fyller fem idag :wink: ) bar jag senast i somras i sjal (Didymos) o i höstas i Ergosele.
Jag tycker nog också att sjal o sele kompletterar varandra bra o fyller sina funktioner.

Kan även tipsa om MeiTai, är mysig som en sjal o smidig som en sele.
Av Bling
Jag vill kunna bära på promenader 1-2 timmar, det är i första hand det som blivit problem nu med min Hug-a-bub. Ett tag ville den lille inte sitta alltför länge i sjal, så då hade jag vagnen med, det har jag slutat med och bär nu mer och mer. Men då kanske balin inte är mycket bättre än den jag har då?

Jag har lånat en vävd långsjal, men jag får inte till det på ett bra sätt, han hamnar för långt ner och när sjalen är ner över axlarna tycker jag bara att jag bär med axlarna och om man skall försöka göra något högt upp så får man inte upp armarna, men det kanske är jag som inte får till det?
Användarens profilbild
Av emelie
Bling skrev:Jag vill kunna bära på promenader 1-2 timmar, det är i första hand det som blivit problem nu med min Hug-a-bub. Ett tag ville den lille inte sitta alltför länge i sjal, så då hade jag vagnen med, det har jag slutat med och bär nu mer och mer. Men då kanske balin inte är mycket bättre än den jag har då?

Jag har lånat en vävd långsjal, men jag får inte till det på ett bra sätt, han hamnar för långt ner och när sjalen är ner över axlarna tycker jag bara att jag bär med axlarna och om man skall försöka göra något högt upp så får man inte upp armarna, men det kanske är jag som inte får till det?
:hmm: Ja, det krävs lite övning innan de perfekta knyten kommer.
Har du möjlighet att gå på sjalträff o få hjälp med knytet så gör det.
Titta under "Bärsjalsträffar" här på forumet.

Vilken sjal är det du har lånat?
Av Bling
Jag var tvungen att springa och titta vad det var för sjal, calin bleu står det på lappen.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
En Bali avlastar betydligt bättre än en Hug a Bub (har/har haft båda) :wink: . Men störst skillnad blir det ju på en vävd sjal. Om man nu knyter den rätt dvs :wink: För det krävs lite övning och envishet innan det blir bra. En Calin Bleu Gauze är dock ganska svårknuten tycker jag.. Och rätt så tunn.. Jag skulle hellre testa med tex en didy eller easy som första vävda. Du har ingen som kan hjälpa dig med knytandet? Eller om du kan gå på sjalträff för att få hjälp?
Jag tycker det låter som att du behöver dra åt mer för att det ska bli riktigt bra. Det ska vara tight som tusan :wink:
Användarens profilbild
Av glis
Vad använder du för knytning? Jag har precis börjat lite med vävd sjal (Hoppediz) så jag skall kanske hålla fingrarna borta, men jag vill ändå säga att jag tycker att det funkar bra med "dubbelt omslutet kryss" med den, samma som jag använde när jag knöt den elastiska (Sino). Jag håller med om att det känns bylsigare över axlarna, men det är ju en del av det som ger så mycket bättre avlastning! Och lägger man lite krut på det när man knyter kan man säkert få ihop "axelbanden" lite på bredden.

Barnet sitter i sjalen just nu, han smågnussar lite och vill nog inte riktigt vakan. Supermysigt! (Vilken fånig morsa jag blev, lika mycket gulligull som alla andra)
Av Bling
Jag använde inte "X omslut 2" som jag ju använde med Hug-a-bubben, utan fick visat "X omslut", självklart borde jag prova min gamla vanliga, det skall jag göra idag.
Ja, visst är det gosigt när man kan snusa på dem när man vill. :D

Annars tror jag att jag har så gott som bestämt mig för att redan idag beställa en Bali, kan ju använda den inne ett tag och vid snabbärenden, jag tycker det kan vara värt pengarna även om det bara blir ett par månaders användning innan han blir för tung även för den. Jag tänker beställa en vävd sjal också, nu är frågan bara vilken.... :hmm:

Tidigare har jag fått råd om easycare för att den skall ha lite elastisitet och att man kanske skulle kunna ha den förknuten om man sedan drar åt, tror ni på det? På bilder tycker jag dock att den ser väldigt bylsig ut i knuten, sant?

Bilderna på Didymos tycker jag ser smidigare ut, vad jag förstår är det avsmalnande ändar? Är det lite giv i tyget på den också eller varför är det en bra nybörjarsjal?
Av Bling
Oj, gick precis upp för mig att det kan bli dyrt att hänga här på Sjalbarn, man blir ju såååå inspirerad och vill gärna ha en av varje sort, en i varje färg av varje sort...ja ni förstår nog hur jag menar. Shoppin- :twisted:

Men vad säger ni om mitt förra inlägg? :?: :lol:
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?