Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av KattenFindus
Undrar om det här är fel ställe nu tro? :oops:
Har försökt leta men inte hittat, så nu chansar jag och frågar istället.

Vad har ni på fötterna på era små nu när det är vinter?
Var ute en längre stund idag, soligt och ca 9 till 10 grader kallt.
Händerna var lungt med men fötterna blev för kalla!
Har suttit och letat på nätet efter något lämpligt att köpa till honom men hittar inget direkt.

Så vad har ni på era små älsklingars fötter så här års när det bärs?
Användarens profilbild
Av Sannasmamma
vi har tossor, pops eller mikk-line. väldigt bra. använd vanthållare så dom inte ramlar av ute på stan bara :lol:
Användarens profilbild
Av jag71
PÅ skrutt hade jag skinnfodrade tossor och så min jacka över.
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
Lillebror hade yllestrumpor + mockasiner i sjalen förra vintern, men då satt han också under mina koftor/jackor! :D
Av KattenFindus
Sannasmamma skrev:vi har tossor, pops eller mikk-line. väldigt bra. använd vanthållare så dom inte ramlar av ute på stan bara :lol:
Pinsamt okunnig jag är, men pops och mikk-line vad är det?
Tossor och yllesockar var vad han hade på sig för dagen, som satt fast i overallen :lol:
Av KattenFindus
Ni som har era barn under era jackorna vad ni för jackor då?
Bara riktigt stora eller har ni satsat på sådan speciella bärjackor?
Både jag och sambon är ute mycket och har allt som oftast här hemma (ute på vischan) våra varseloveraller, smidiga varma och reflexerna med direkt :roll:
Men även om min overall är stor så inte ryms grabben under där, en halvstor 8 månaders.
På stan har vi ju inte dom iof men jag tror inte stackarn ryms under min vanliga vinterjacka heller :oops:
Användarens profilbild
Av Lydia
innestrumpor+ tjocka sockor, helst i ull. Och sen bärjackan över (stor gravidkappa eller suses-bärjackan).
Användarens profilbild
Av Nova
KattenFindus skrev:
Sannasmamma skrev:vi har tossor, pops eller mikk-line. väldigt bra. använd vanthållare så dom inte ramlar av ute på stan bara :lol:
Pinsamt okunnig jag är, men pops och mikk-line vad är det?
Tossor och yllesockar var vad han hade på sig för dagen, som satt fast i overallen :lol:
Pop är Polarn o pyret.
http://www.polarnopyret.se
De liksom Mikk line (som säljer barnoveraller) har bra och vindtäta tossor.

Man kan inte kunna allt! :wink:
Användarens profilbild
Av CrazyMagpie
KattenFindus skrev:Ni som har era barn under era jackorna vad ni för jackor då?
Bara riktigt stora eller har ni satsat på sådan speciella bärjackor?
Ett knep om man vill bära ett lite större barn innanför (eller kanske snarare ½-innanför? )sin vanliga jacka är att man knyter sjalen innanför jackan, och låter barnet ha på sig jacka/kofta/vantar, allt beroende på vädret, men se till att barnet ben och fötter (med varma strumpor på) är innanför jackan, och sen drar man igen dragkedjan så långt det nu går - kanske bara så den hamnar lite över rumpan på barnet, kanske når man längre? Sen en fuskpolo eller halduk eller så på sig själv och man är redo! :D

Lillebror bärs numer mest på ryggen när vi är ute på gården, då med full vintermundering - men ibland blir det mysbärning, när vi ska ned och kolla posten där när han ska sova - och då är det väldigt mysigt att gosa ihop oss bägge två under Äiska-ponchon! :loving: (eller Mam-poncho som den visst heter numer?)
Användarens profilbild
Av emelie
Jag hade min brors jättestora snowboardjacka o Oliver innanför den.
Ullsockar o fleecetossar på fötterna första vintern.

Andra vintern hade han PoP-tossor, ullsockar innanför dem o satt utanpå jackan.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag hade min stora vanliga jacka. Men då kanske jag ska berätta att då jag fick den jackan var jag större än jag var efter att jag fått skrutt. Kunde faktiskt ha den även när jag väntade små snuttorna och hade skrutt på ryggen fast då var det ju så att jackan inte riktigt gick runt magen men det var varmt ändå.
Användarens profilbild
Av Safireee
Molly har ett par vindtäta fleecefodrade tossor som jag köpt på Åhléns. Sedan har jag oftast en stor snowboardjacka som jag kan dra nästan upp till nacken på Molly (sjalen innanför alltså). Den kunde jag ha när jag var gravid också, så den är rätt rymlig. :)
Av KattenFindus
Jag antar att man måste ha en speciell bärjacka om man ska kunna ha honom på ryggen men samtidigt under en jacka?
Han trivs bäst på ryggen pluss att ska vi jobba på hemma så funkar det inte riktigt att ha honom frampå...

Aha Pop att det var Polarn o Pyret hade jag koll på men hängde inte med på s som Polarn o Pyrets :lol:
Tror jag behöver hänga mer på barnsajter för att lära mig alla uttryck.
Användarens profilbild
Av jag71
Jag hade Skrutt på ryggen (då var han 13 månader och jag var gravid med tvillingar) med min vanliga jacka. Så någon särskilld bärjacka behövs inte men det kanske underlättar (jag har aldrig haft någon)
Användarens profilbild
Av lanjeline
jag bär lille v i en stor dunjacka eller med bärskydd. han har tossor från polarn och pyret när det är kallt och vanliga raggsockar när det är varmare, än så länge har det räckt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?