Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Jenny m. liten
:heart:
Jag köpte en bära-barn-sjal som jag har som halsduk för att alltid ha en sjal tillgänglig om jag skulle behöva bära och jag har fått använt den en hel del på jobbet, bland annat med en liten tungviktare som somnade när vi var i skogen och inte hade vagn med oss :roll:

Och nu har vi fått en liten plutt som är alldeles nyinskolad och bara vill vara nära. Och det funkar jättebra att ha henom i sjalen fast det inte ens är jag som skolat in henom. Och pappan kände uppenbarligen till konceptet sjal ialla fall, men jag har inte frågat om de sjalat något hemma.

Köksan fällde nån sur kommentar med orden "skämmer bort" i (det kan hon ju få tro på om hon vill det) men flera av de andra är uppriktigt intresserade av att testa själva, så det ska de få göra. Alla utom en är dessutom småbarnsföräldrar själva.

Undrar när sjalar kommer bli ett lika självklart arbetsredskap som stege till (de höj- och sänkbara) skötborden, rullpallar och annat vi har för att skona våra kroppar från felbelastning? :?:
Användarens profilbild
Av sacha42
:vågen:
Användarens profilbild
Av aspen
jag har erbjudit mig att sy ringsjalar till förskolans personal men; "de ska inte bära, så det ska inte uppmuntras"
tyvärr säger jag.....

hur ska jag lägga fram det på ett sätt som låter bra för pedagogerna? tips?
Användarens profilbild
Av Helma
Och vart jobbar du någonstans 8) Det låter ju jätte bra!
Användarens profilbild
Av Måsen
Mina småttingar börjar på dagis nästa vecka och jag tänkte hänga en ringsjal på minstingens plats, hoppas att det finns någon som du där, som kommer att använda den! :heart:
Användarens profilbild
Av Bina
:rock: Härligt!
Användarens profilbild
Av bellisbella
Mamasamueli skrev:
annelie skrev:jag har erbjudit mig att sy ringsjalar till förskolans personal men; "de ska inte bära, så det ska inte uppmuntras"
tyvärr säger jag.....

hur ska jag lägga fram det på ett sätt som låter bra för pedagogerna? tips?
:shock: Vilken tråkig inställning.... :( Personalen ska inte uppmuntras till att bära banen???

Jenny: :rock:
:iagree:
om jag visste att lillen blev så bra omskött kanske han kunde få börja dagis lite tidigare. Mötte köksan till dagis där dottern har gått (fårn hon var 1,5 år tills hon slutade dagis) o hon frågade var lillen skulle gå, o jag sa att det dröjer länge hoppas jag... Skönt! sa hon, vi håller på att skola in två småflickor o de bara gråter... :? tänkte då att om de hade haft sjalar på dagis......
Användarens profilbild
Av MS Frog
Så konstruktivt "vi ska inte bära" så då behövs det inte...

De 3 ettåringar som precis skolats in på dotterns dagis har tydligen gråtit mer eller mindra konstant om de inte burits (i famnen då, de har ingen sjal på dotterns dagis heller). Med sjal kan man ju faktiskt göra annat samtidigt som man bär.
Användarens profilbild
Av annalys
MS Frog skrev:Så konstruktivt "vi ska inte bära" så då behövs det inte...

De 3 ettåringar som precis skolats in på dotterns dagis har tydligen gråtit mer eller mindra konstant om de inte burits (i famnen då, de har ingen sjal på dotterns dagis heller). Med sjal kan man ju faktiskt göra annat samtidigt som man bär.
Är det en för- eller nackdel att göra annat?

Med Jennys tillfälle verkar ju sjal superbra, och jag kan se andra fördelar också. Jag hade med en ringsjal när ett nytt barn på mina barns förskola ville ha mycket närhet, men förskolläraren tyckte inte det var så nödvändigt, hon satt mycket med barnet i knä istället. Och jag kan se poängen, då blir det ju mycket fokus på barnet, man kanske ägnar sig för mycket åt annat om det lilla nya barnet är i sjal? Vilket - igen - har både för- och nackdelar.

Även med sjal kan det ju bli ökad belastning att bära mycket. Jag kan också tänka mig att förskollärarna vill ha relativt tydliga gränser, t ex att man får kramas hur mycket som helst, men man blir inte buren. Den gränsen blir ju svårare att hålla om man har sjal.

Själv tycker jag sjal på förskolan verkar ha fördelar, men jag tycker frågan är intressant.
Användarens profilbild
Av sanna73
Synd att inte min son går på ditt dagis :(

Om min sons dagis haft en sjal tror jag hans första inskolning ev funkat bättre.
Tror att små barn kan behöva den närheten tills de finner sin trygghet dagiset.
Gränserna tänker jag att man kan jobba på när tryggheten infunnit sig :hmm:
Användarens profilbild
Av zandrama
Toppen! :tumup:

När jag börjar jobba sen (och praktiserar, om jag vågar) så kommer jag ta med en ringsjal efter att ha haft ett dagisbarn en gång som bara ville vara i famnen hela tiden. Det blir ju så mycket enklare (vet jag av erfaranhet med två småbarn på en gång)!
Av Woodgroves
Vilken underbar inställning du verkar ha till ditt jobb! Kul att höra att även förskolepersonal kan tänka sig att bära på andra än sina egna barn.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?