Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av fröken Ragnhild
Om jag inte får bära liten skorpa i trikå snart.
Jag vill vara gravid och ha vackert bolasmycke på magen.
Jag vill föda barn igen och amma.
Jag vill vara hemmafru igen och vara med mina barn och vänner på dagtid.

Men...
Orkar vi en gång till?
Ingen sömn
Inga pengar
Ny större bil- räcker en V70?
Nytt boende -funkar en trerummare?
Kan man flytta med spädis
Orkar jag med tre pojkar
Finns det tid för mig och min man

Vi har ju så mycket kärlek! Vi är ju starka tillsammans mannen och jag.
V 5år: - mamma, vår familj är ju fantastisk det finns ju kärlek till alla.

Åhhh jag dööör lite till... Hjälp!
Senast redigerad av fröken Ragnhild den tis jan 15, 2008 18:24, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Av a-k
Jag tror det skulle fungera alldeles utmärkt :D om ni båda vill och så :D

Go for it ! ! ! :eld: :tutte:

Har ni nån back-up ifall det skulle hända nåt akut ni behöver pengar till? nån snäll förälder till nån av er som skulle ställa upp att låna ut /skänka pengar?
Användarens profilbild
Av ZaZi
fröken Ragnhild skrev: Vi har ju så mycket kärlek! Vi är ju starka tillsammans mannen och jag.

Jag känner så väl igen mig i det du beskiver. Den där längtan och de praktiska funderingarna...

Men - jag tycker nog att det låter som ni har alla förutsättningar i världen att välkomna ännu ett litet liv. För svaret på alla era funderingar står ju liksom i citatet ovan... :roll: :wink:

:heart:
Användarens profilbild
Av a-k
fröken Ragnhild skrev:
Vi har ju så mycket kärlek! Vi är ju starka tilsammans mannen och jag.
V 5år: - mamma, vår familj är ju fantastisk det finns ju kärlek till alla.

!

Tycker det låter alldeles alldeles :heart: :rock: :vågen:
Användarens profilbild
Av Droppen
Låter ju som ni har bra förutsättningar! :app:
Användarens profilbild
Av ernamalin
Åh, känner så igen mig!
Du vet, vi får ju typ aldrig sova och barnen samt gubben driver mig till vansinne dagligen men ändå läääängtar jag efter en till, de är ju så underbara! :loving:

OK, allvarligt så är du en underbar kvinna, en fantastisk mamma (ja, inget negativt om H heller :wink: ) och jag tror att ni skulle må med en gigantisk skara ungar! :heart:
Det enda som väl skulle kunna begränsa lite är storleken på er lägenhet men den behöver kanske ändå bytas mot större när barnen växer.
Användarens profilbild
Av fröken Ragnhild
Ni är ju för sköna!!

Talade lite löst med mannen igår...
Han är rädd för att förstöra vår harmoni i familjen :shock:
Ungefär den enda kommentaren jag inte väntat mig.

Jaha vad säger man då?
Han frågade om jag blev arg.
Ja, det är väl klart jag blir arg. Vill ju få min vilja igenom. svarade jag.
Han tyckte även att det var lite sent påtänkt nu när mini är 2,5 år. Det blir ju långt tll nästa barn.
Jag håller inte med :cry: !!
Användarens profilbild
Av a-k
fröken Ragnhild skrev: Han tyckte även att det var lite sent påtänkt nu när mini är 2,5 år. Det blir ju långt tll nästa barn.
Jag håller inte med :cry: !!

Det är väl snarare tvärtom, ju äldre syskonen är ju mindre "betungande" är det med en bebis som behöver massa bärande och blöjbyte osv osv. Tänk att kunna få hjälp av äldre ivriga syskon som springer och hämtar en napp /flaska /servett / whatever :D :D
Användarens profilbild
Av fröken Ragnhild
Nja, han menar att barnen inte ligger i fas med varandra.
Att nr tre kommer på efterkälken.
Att vi blir låsta med en ny bäbis. Vi älskar äventyr och utflykter.

*Jag funderar vidare utan att bli klokare*

Man kan ju inte övertala sin man till något sånt här. Då blir jag ju ensamstående. Kanske skall köpa en bola ändå och vara glad för min lilla familj.
Ångrar man sånt här när man blir gammal? Att man bara skaffade två.
Om vi nu skulle skaffa en tredje liten, stannar det där då?
Vill man bara ha fler och fler barn?

Tack för att ni läser och ger bra synpunkter, tänk att fler tänker som jag :D
Användarens profilbild
Av Fine
fröken Ragnhild skrev: V 5år: - mamma, vår familj är ju fantastisk det finns ju kärlek till alla.
Ljuvligt!

Det där med antal barn och hur långt emellan kan man ju vrida och vända på precis hur många varv som helst, och inte bli ett dugg klokare. För hur man än tänker och resonerar så vet man inte hur lång tid det tar att bli gravid, eller om åldersintervallen var den "bästa" för just de här syskonen osv i all oändlighet. Nu svamlar jag bara en massa som alla redan vet :oops: Egentligen ville jag mest säga att jag hoppas ni kommer fram till något som känns bra för er båda.
Användarens profilbild
Av Upia
fröken Ragnhild skrev:Orkar jag med tre pojkar
Har ni också en sådan familjeförbannelse så att det bara föds pojkar? :roll:

Orkar tror jag definitivt att du gör. Och 5åringen (som då blir 6 år?) kan väl hjälpa till?
Användarens profilbild
Av Erica74
Jag citerar:" barnen inte ligger i fas med varandra.
Att nr tre kommer på efterkälken.
Att vi blir låsta med en ny bäbis. Vi älskar äventyr och utflykter. "

OJoj då har nog vi gjort bort oss!! :wink: En på 14 år, en på 11 år o sen denna plutt på väg!
Men vi tänker att en till får plats i v70:n! :Hahaa: Sen blir det svårare! :wink:
Användarens profilbild
Av emelie
och här tänker vi: Lillen är snart 2 år, det är alldeles för tidigt att skaffa nr 3 redan. Vi väntar ytterligare några år.

Era förutsättningar är ju perfekta. Kanske saknas bara en ny fin trikåsjal? :wink:

Ni är starka tillsammans som 4 och kommer bli ännu starkare som 5! :heart:
Användarens profilbild
Av Maria22
Självklart orkar ni!
Vill man så går det.
Jag vill ha tre barn, minst! :wink:
Sambon säger att två kanske skulle räcka egentligen... men det är ju du som ska föda dom så du bestämmer typ... bra inställning tycker jag! :app:

Lycka till! :tumup:
Användarens profilbild
Av zandrama
Jag har funderat fram och tillbaka jag också, och igår kom jag fram till hur min drömplan skulle vara, och den skulle vara såhär:
Jag börjar plugga i höst på lärarprogrammet för förskola, förskoleklass och fritidshem, det är en 3,5 år lång utbildning, det betyder att jag är klar i dec 2011. Sen får jag jobb direkt i januari 2012 och får barn tidigast när jag har jobbat i 6 månader och fått en fast anställning och högre SGI. Det betyder en ny bebis runt juli-oktober 2012, dvs när Svante är ca 5,5 år, och sen kanske en till bebis 2-3 år efter. Då har Svante och Vidar varandra och det blir ändå inte ett superlångt hopp till trean, och en eventuell fyra.

Att trean skulle hamna på efterkälken om det är drygt 3 år mellan tror jag bara är bulls*it, men som du säger tror jag att det är svårt att övertala maken om han absolut inte vill, här blev mannen lättad när jag förklarade hur jag skulle vilja ha det, för han har varit orolig för att jag vill ha en till bebis NU, vilket inte är sant.

Fördelarna med att ha lite längre till trean är att de två äldre barnen klarar sig mer själva och kan hjälpa till på ett annat sätt, plus att när man är ute på äventyr har man bara ett pyttebarn som behöver bäras, de andra klarar av, och orkar, gå eller cykla eller vad det nu är man gör.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?