Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av smulan
Jag har lite funderingar kring detta med små spädisars fötter i trikåsjalen.
Jag tycker de blir helt fel ställda och sneda många ggr, men lilleman verkar inte direkt fara illa. Jag bär honom väldigt mkt.. kan fötterna då bli sneda utav det eller finns det ngt bra tips?? :?

När är det vanligast att man börjar ha benen utanför?
Användarens profilbild
Av Annika80
Benen utanför vaddå?
Har du dem inuti krysset?
Det är en smaksak, man behöver inte ha det alls, inte ens på nyfödda.
Jag bar dottern med benen utanför krysset från start.
Användarens profilbild
Av emelie
Jag hade benen utanför krysset från början. Men innanför smokingbältet.
Jag bar ganska mkt o länge o hans fötter har inte tagit skada av det.
Användarens profilbild
Av smulan
jag som trodde man skulle bära innanför både krysset och bältet :oops:
Då ska jag absolut testa att ha fötterna utanför krysset men innanför bältet..
men hur har ni fötterna innanför bältet då? ställer ni ut dem åt sidan eller drar ni bara upp bäletet utan att fundera över hur de hamnar?
Användarens profilbild
Av zandrama
Lin skrev:Oj, nu blev jag nyfiken, hur gör du när du sätter fötterna innanför krysset? Det har jag aldrig sett tror jag?
Svante bar jag helt innanför krysset eftersom han var så ihopkurad :heart: i sig själv att man knappt kunde sära på hans ben så jag tog helt enkelt hela honom och bara stoppade innanför ena axelbandet och drog över andra och så upp med bältet över alltihopa och så satt han där inne som ett litet paket. :heart:

Det kanske inte funkar på alla bebisar, jag menar, Svante gillade ju att ligga i vaggposition också. :wink:
Användarens profilbild
Av smulan
zandrama skrev:
Lin skrev:Oj, nu blev jag nyfiken, hur gör du när du sätter fötterna innanför krysset? Det har jag aldrig sett tror jag?
Svante bar jag helt innanför krysset eftersom han var så ihopkurad :heart: i sig själv att man knappt kunde sära på hans ben så jag tog helt enkelt hela honom och bara stoppade innanför ena axelbandet och drog över andra och så upp med bältet över alltihopa och så satt han där inne som ett litet paket. :heart:

:
Precis så gör jag oxå.. men nu tycker jag att han börjar bli lite stor och det var därför jag började undra.. och därför som jag började känna av att fötterna var "knöliga". Jag tror att det är så i instruktionshäftet till sinon.. att man bär innanför krysset..
Användarens profilbild
Av smulan
Lin skrev:
smulan skrev:
zandrama skrev:

:
Precis så gör jag oxå.. men nu tycker jag att han börjar bli lite stor och det var därför jag började undra.. och därför som jag började känna av att fötterna var "knöliga". Jag tror att det är så i instruktionshäftet till sinon.. att man bär innanför krysset..
Nu hänger jag med. :lol:
Mina barn har varit alldeles för spretiga för det. :wink:
:lol: :lol: Ja så kan det ju va..

Får se i morgon när det är dags för första sjalningen vad min lille kommer säga om det nya, förmodligen mindre knöliga sättet :wink:
Användarens profilbild
Av diddeldi
när de är alldeles färska så bär jag innanför krysset, sen innanför smokingbältet och sen när de börjar skjuta iväg med fötterna så får de ha benen ute :wink: . jag tycker inte att fötterna har blivit för mosade.
Användarens profilbild
Av emelie
smulan skrev:jag som trodde man skulle bära innanför både krysset och bältet :oops:
Då ska jag absolut testa att ha fötterna utanför krysset men innanför bältet..
men hur har ni fötterna innanför bältet då? ställer ni ut dem åt sidan eller drar ni bara upp bäletet utan att fundera över hur de hamnar?
Man kan ju som sagt bära på båda sätten. Inget är fel.
Jag vek in nedre delen av smokingbältet runt fötterna så det blev som ett litet fotstöd o så upp med bältet över Oliver sen.
Användarens profilbild
Av Lydia
diddeldi skrev:när de är alldeles färska så bär jag innanför krysset, sen innanför smokingbältet och sen när de börjar skjuta iväg med fötterna så får de ha benen ute :wink: . jag tycker inte att fötterna har blivit för mosade.
Samma här!
Av Gummi
Jag har också bärt min pyttebebi innan för hela krysset fram tills för någon vecka sedan, nu har han fötterna utanför krysset men innanför bältet. När jag märker att han vill sträcka sig mer så kommer jag börja bära med fötterna utanför hela altet, tror nog det dröjer någon månad till kanske.. :roll: :D
Hans fötter brukar iallafall hamna lite hursomhelst innanför bältet och innanför krysset förut, men jag tror inte att det gör någon skada. Sitter fötterna så illa så det är skadligt är jag rätt säker på att bebisarna skulle säga ifrån... 8)
Användarens profilbild
Av smulan
Idag har jag testat lite med att ha fötterna bara innanför bältet. Jag tycker nog att det känns mest naturligt att ha fötterna så de pekar utåt :? Men jag vet inte om det är det bästa.. man vill ju inte hålla på att bända och vända för mkt. Men det är säkert som Gummi säger att skulle det vara ngt som var skadligt.. borde de ju säga ifrån.
Men jag tycker det var lite knöligt att få upp bältet utan att fötterna kändes ivägen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?