Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av almasmamma
Vågar man sätta skrutt på ryggen och cykla? Eller känns det som en kamikaaze övning???
Har inte provat än, vågar knappt ha henne på en sån där stol på pakethållaren för jag är rädd för att ramla.. (brukar inte ramla, men ändå... :oops: 9
Av belinda
Jag skulle personligen inte göra det. Det är för riskabelt om man ramlar tycker jag.
Användarens profilbild
Av Isanna
Personligen skulle jag inte göra det, jag tycker precis som Belinda att det är lite för riskabelt. I en cykelstol eller en cykelvagn sitter de mer skyddade tycker jag.
Användarens profilbild
Av sacha42
Isanna skrev:Personligen skulle jag inte göra det, jag tycker precis som Belinda att det är lite för riskabelt. I en cykelstol eller en cykelvagn sitter de mer skyddade tycker jag.
:iagree:
Användarens profilbild
Av jag71
Jag har ju cyklat med skrutt på ryggen.Kändes mycket mera tryggt att ha honom nära än på en plastbit lååångt bort. Det har varit en massa diskussioner om det tidigare här på sjalbarn och åsikterna går vida isär. Frågar du så är det mest dem som tycker det är farligt som svarar och säger "gör det inte!". Jag säger absolut inte att du ska cykla utan att du ska göra det som känns rätt för dig. Med Skrutt så var det att ha honom på ryggen och dem två stora i cykelkärran. När jag cyklade så hade jag bättre koll på alla barnen än om Skrutt satt i cykelsadeln. Har faktiskt träffat på några som här på forumet sagt att dem aldrig skulle cykla med ett barn i sjal men i verkligheten så har dem suttit på cykel med barn på ryggen. :wink: Ta ett beslut som passar dig.
Användarens profilbild
Av Helena
Jag skulle inte göra det, för om du ramlar så kan du ju hamna ovanpå barnet. Det är ju inte säkert att du kör dåligt, men någon annan kan ju köra in i dig.

Sitter barnet i en cykelsits så hamnar du förmodligen inte ovanpå barnet om ni välter.

Om du tycker det verkar läskigt att cykla med barnet i cykelsits, så kan du ju vänta ett tag. Jag har inte cyklat med Saga ännu, det har inte blivit av och så har vi ingen hjälm som passar hemma tror jag.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har gjort det, men det är absolut inget jag rekomenderar. TÄNK om nåt skulle hända! :shock:
Användarens profilbild
Av 4ungar
Skorpan081 skrev:Nej, tänk om du ramlar och barnet hamnar under dig. Bättre en cykelstol (eller vad det heter) och såklart hjälm på er båda.
:iagree:

detta har varit tal om förr o man får inte cykla med barnet fast på sig :roll:
Användarens profilbild
Av jag71
demalebe skrev: detta har varit tal om förr o man får inte cykla med barnet fast på sig :roll:
Vem säger det? När jag frågade polisen om det så fick jag till svar att det var upp till mig. Däremot vet jag att jag läst "krocktester" med barn i bärstol på ryggen och det rekomenderas absolut inte då barnet inte sitter fast. Polisen sa att så länge barnet inte sitter så att det kan falla av om man trillar eller blir påkörd så är det upp till mig. Fast jag vet inte mer än vad den polisen sa och poliser är ju bara människor så det är klart han kan ha haft fel.

Sen har jag aldrig trillat så jag har hamnat på rygg dem gånger jag trillat på min cykel. När jag blev påkörd så slog jag i mig i bröstet och skadade höften men ryggen fick jag inte en skråma på.
Användarens profilbild
Av Korp
Jag skulle inte göra det.

Vet inte om det är olagligt eller ej, men lag på hjälm på barn är det ju, så en hjälm måste du i alla fall lyckas få på henne om du ska vara laglig.
Användarens profilbild
Av jag71
Korp skrev:Jag skulle inte göra det.

Vet inte om det är olagligt eller ej, men lag på hjälm på barn är det ju, så en hjälm måste du i alla fall lyckas få på henne om du ska vara laglig.
Men hjälm är ju inte att problem. Skrutt hade hjälm
Användarens profilbild
Av Korp
jag71 skrev:
Korp skrev:Jag skulle inte göra det.

Men hjälm är ju inte att problem. Skrutt hade hjälm
OK, då är det bara mina barns hjälmar som sticker ut så mycket runtom huvudena så de knappt skulle få plats att sitta i sjal.
Användarens profilbild
Av almasmamma
tack för alla svar och åsikter. Helt ärligt så har jag inte ens tänkt i banorna att jag skulle kunna mosa henne.. Det blir nog ingen tur med henne på ryggen. Självklart ska hon ha hjälm den dagen vi ger oss ut på cykel.

Antar att det är en vanesak att ha henne i sån stol, i början vågade jag inte köra bil när hon åkte med :roll: :roll: :wink:
Användarens profilbild
Av sparkler
Jag har cyklat ett litet stycke och hade E på magen i sjal. Tyckte det känndes som jag hade mer koll på honom på magen än om han skulle suttit på ryggen. Att ramla själv är jag inte rädd för men övrig trafik kan man ju inte göra något åt (men man kan gå när man ska korsa en gata, osv) och väglag (skulle kanske inte cykla den här årstiden).
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?