[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 941327
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Hur bär ni spädbarn i armarna? - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av sus
Jag bär dom oftast som du, in mot axeln. Men som omväxling, kan jag lägga dom i "flaskmatarläge" eller över armen i "flygplanspossition". Det beror lite på barnets sorlek också vad som är bekvämast.
Av belinda
Beror lite på vilket humör min bebis är på. Han gillar ofta att sitta utåt, så han får sitta så ibland, annars mot axeln. Liggandes i armvecket fullkomligt avskyr han :lol:
Användarens profilbild
Av diddeldi
båda varianterna fast mest mage mot mage. som i sjal fast utan sjal :wink:
Användarens profilbild
Av jullan
Upprätt. Båda mina har vägrat att ligga ner om de inte ammats. Så antingen rätt upp, eller flygplan. Men det har mest deras pappa gjort, jag tycker det var så tungt att bära så.
Av JoJsMamma
Vi bär nog på alla tänkbara sätt tror jag. "Sittvarianten" är en storfavorit just nu hos lille herrn.
Användarens profilbild
Av Veronikak
Marit skrev:Ja hur bär ni bebisar som är för små för att sitta på höften?
Jag trivdes alltid bäst med att bära barnen in mot min axel men såg att många andra lägger dem på rygg i armkroken. Det associerar jag med flaskmatning, men det kanske är fel?
Jag bar på olika sätt, mot axeln, på armen med huvudet vid armkroken, och på armen tittande neråt (med huvudet på samma ställe - det var inte så ofta, mest som omväxling vid magont).

Varför associerar du på armen med flaskmatning? Det är så jag bar och bär när jag ammar stående och gående utan sjal. Sittande med, innan hon kunde sitta grensle över mina ben. Hur gjorde du?
Användarens profilbild
Av puppan
Mest upprätt mot min axel men även mage mot mage eller liggandes på min arm.
Av nanook
diddeldi skrev:båda varianterna fast mest mage mot mage. som i sjal fast utan sjal :wink:
Så gjorde vi med.
Av anna m
sus skrev:Jag bär dom oftast som du, in mot axeln. Men som omväxling, kan jag lägga dom i "flaskmatarläge" eller över armen i "flygplanspossition". Det beror lite på barnets sorlek också vad som är bekvämast.
Precis de varianterna kör jag också med... eller körde... :cry:
Användarens profilbild
Av sacha42
anna m skrev:
sus skrev:Jag bär dom oftast som du, in mot axeln. Men som omväxling, kan jag lägga dom i "flaskmatarläge" eller över armen i "flygplanspossition". Det beror lite på barnets sorlek också vad som är bekvämast.
Precis de varianterna kör jag också med... eller körde... :cry:
så gjorde jag med
Användarens profilbild
Av Isanna
När Isa var liten bebis så trivdes hon allra bäst hängandes över axeln, så myste hon. Hon gillade också att bli buren liggandes på mage på underarmen, "flygplanspositionen" dvs.

Igår bar jag en spädis, först mot axeln, men sen halvsittandes i armvecket, då hade hon koll på mig och jag på henne. Mysigt.
Användarens profilbild
Av Alven
Jag har nog testat alla sätt, men mest liggande i "flaskningspostion" ;) eller upprät mot axeln/bröstet.
Användarens profilbild
Av Korp
Jag tror mest på rygg med huvudet i armvecket (och med ett grepp runt låret närmast min kropp). Förknippar inte det med flaskmatning, har aldrig flaskmatat.
Användarens profilbild
Av Helma
Lisa hängde mest över axeln eftersom hon hade kolig och det mildrades lite i den ställningen. Moa hade vi inåt axeln men jag bar henne även i "flaskmatningsposition".
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?