[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Undefined array key 932982
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/ext/alfredoramos/seometadata/event/listener.php on line 114: Trying to access array offset on value of type null
Knytinstruktioner till trikåsjalar - sjalbarn.se

Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av diddeldi
jag tror det är för att sälja mer, för det finns många föräldrar som inte köper en sjal om de inte kan bära framåt :roll: . jag skickar alltid med en lapp om att vi inte rekommenderar "the joey hold" som den kallas i moby-häftet :wink:
Användarens profilbild
Av verre
oj det var konstigt...
Av eamane
Men jag såg även hur en sjalförsäljare på mässan i stockholm i fredags visade en mamma knyta vävd sjal och satte i bebisen framåtvänd i den... Bebisen plockades ur en BB som han hade suttit framåtvänd i.
Användarens profilbild
Av diddeldi
eamane skrev:Men jag såg även hur en sjalförsäljare på mässan i stockholm i fredags visade en mamma knyta vävd sjal och satte i bebisen framåtvänd i den... Bebisen plockades ur en BB som han hade suttit framåtvänd i.
olika sjalförsäljare har olika inställning. själv skulle jag inte göra det, möjligen i buddhaknytning (fast jag tycker inte det är lämpligt att bära framåtvänt på en mässa).
Av eamane
diddeldi skrev:
eamane skrev:Men jag såg även hur en sjalförsäljare på mässan i stockholm i fredags visade en mamma knyta vävd sjal och satte i bebisen framåtvänd i den... Bebisen plockades ur en BB som han hade suttit framåtvänd i.
olika sjalförsäljare har olika inställning. själv skulle jag inte göra det, möjligen i buddhaknytning (fast jag tycker inte det är lämpligt att bära framåtvänt på en mässa).
Nej jag hajade riktigt till när jag såg hur de satte i bebisen! Och det var mängder med framåtvända bebisar på mässan... Riktigt sorgligt att se :(
Användarens profilbild
Av Ingrid
eamane skrev:
diddeldi skrev:
Nej jag hajade riktigt till när jag såg hur de satte i bebisen! Och det var mängder med framåtvända bebisar på mässan... Riktigt sorgligt att se :(
Ja, inte var det jag i alla fall vad jag vet om jag inte fått hjärnsläpp! Fast jag var iofs ganska slut efter alla förberedelser och stress, så jag kommer nog inte ihåg allt jag har gjort.

Någon enstaka gång har jag visat riktigt envetna föräldrar hur man knyter buddhaknytning, men jag brukar alltid poängtera att det är ytterst få barn som har behov av att sitta framåtvänt i bärsjal. Jag tycker de flesta förstår argumenten dels med att barnet är mycket rörligare och dels inte behöver sitta framåtvänt för att se i en bärsjal, dels att det är mycket mer praktiskt, bra, bekvämt och naturligt på alla sätt och vis att bära barn på höften istället för framåtvänt, när de börjar vilja titta framåt.

Men, som sagt, en del föräldrar är verkligen väldigt envisa och ger sig inte, så ibland får man visa framåt med buddha ändå. Och hoppas på att de helt enkelt kommer att inse att det är mycket mer praktiskt att bära på andra sätt sedan. :wink: Om man visar, brukar de också kunna känna själva att det inte känns så skönt.
Av eamane
Ingrid skrev:
eamane skrev:
diddeldi skrev:
Ja, inte var det jag i alla fall vad jag vet om jag inte fått hjärnsläpp! Fast jag var iofs ganska slut efter alla förberedelser och stress, så jag kommer nog inte ihåg allt jag har gjort.

Någon enstaka gång har jag visat riktigt envetna föräldrar hur man knyter buddhaknytning, men jag brukar alltid poängtera att det är ytterst få barn som har behov av att sitta framåtvänt i bärsjal. Jag tycker de flesta förstår argumenten dels med att barnet är mycket rörligare och dels inte behöver sitta framåtvänt för att se i en bärsjal, dels att det är mycket mer praktiskt, bra, bekvämt och naturligt på alla sätt och vis att bära barn på höften istället för framåtvänt, när de börjar vilja titta framåt.

Men, som sagt, en del föräldrar är verkligen väldigt envisa och ger sig inte, så ibland får man visa framåt med buddha ändå. Och hoppas på att de helt enkelt kommer att inse att det är mycket mer praktiskt att bära på andra sätt sedan. :wink: Om man visar, brukar de också kunna känna själva att det inte känns så skönt.
Nej det var inte du :D Dessutom tror jag inte du hade satt bebisen framåt med benen hängande som de här gjorde va? Vet inte, ska jag berätta vilka som visade detta?
Användarens profilbild
Av Ingrid
eamane skrev:Nej det var inte du :D Dessutom tror jag inte du hade satt bebisen framåt med benen hängande som de här gjorde va? Vet inte, ska jag berätta vilka som visade detta?
Nej, det kan jag garantera att jag aldrig har satt i en bebis med benen hängande i alla fall! Men berätta inte vilka det var, jag blev mest lite orolig att det var vi som hade förmedlat något mindre lämpligt. Jag provade själv en gång den knytningen med vår Anton när jag precis hade börjat sälja sjalar för 4 år sedan, och fy vad instabilt och obekvämt jag tyckte det var! Sedan vet man inte alltid vad som ligger bakom varför någon visar en sådan knytning. Och för allan del, vi har själva en sådan bild liggande ute på Kari Me trikåsjal på hemsidan. :oops: Får väl ta och se till att byta ut den...
Användarens profilbild
Av Cayenne
När kunder kommer hem till mig, och köper en trikot-slen, visar jag alltid den sidan och tar mitt avstånd från det sättet att bära., men eftersom de flesta sjalar skickas, så är det ju många inte får min "brasklapp". Frågar kunder, rekommenderar jag alltid att bära högt på ryggen om barnet är så stort att det kan täkas vilja titta frammåt.
Användarens profilbild
Av emelie
eamane skrev:
diddeldi skrev:
Ja, och riktigt små sådana också som viftade frenetiskt med armar o ben o vände o vred på sina små huvuden o gjorde utrop. Jätteglada, öppna, sociala o nyfikna? Eller överstimulerade till den grad att de inte vet var de ska ta vägen? :? Jag vet ju min uppfattning. :roll:

Jag provade Joey Hold hemma en gång när Oliver var typ 3 månader.
Det var en skitdålig knytning rent utsagt. Han uttryckte sitt missnöje o min rygg också. 3 minuter tror jag han satt så.
Användarens profilbild
Av Louise
Jag hjälpte många BabyBjörn-användare att prova sjalar under mässan och i vissa enstaka fall även i framåtvänt bärande. Varför? Absolut inte för att jag förespråkar det sättet att bära, tvärtom, men det finns skäl när det är ett bra sätt att nå fram.

Ibland kommer det föräldrar med sina barn framåtvända i en BabyBjörn el motsvarande. För det första tycker jag att det är en seger att de kommer fram och prata. Det är inte alla som vill prova, vissa vill bara fråga lite. När man erbjuder dem att prova en sjal så är det nästa delseger när de säger ja. Helt naturligt vänder jag alltid barnet inåt och i nio fall av tio så accepterar föräldern det.

I det tionde fallet så vill föräldern absolut vända barnet framåt. Jag tycker då att hellre placera barnet vänt framåt i sjalen och på så sätt får jag ytterligare ett par minuter på mig att sälja in fördelarna med sjal och samtidigt förklara att behovet av att bära framåtvänt inte är så stort i en bärsjal, att det är mycket bättre för barn och förälder att vända barnet inåt, på höften eller på ryggen osv.

I de flesta fall väljer föräldern då nyfiket att prova på en annan knytning med barnet på höften, ryggen eller inåtvänt för att känna skillnaden, seger nr 3. Föräldern känner då skillanden och upptäcker hur bekvämt det är att ha barnet mot sig, på höften eller ryggen och kanske gå därifrån som bärsjalsägare.

Det är mycket möjligt att det hade gått att övertyga dessa envisa 10% genom förmaning och inte låta dem prova framåtvänt först men min personliga åsikt (jag är kanske inte alltid den rättroende typen) är att det är bättre att låta dem testa och därmed får jag chans att berätta mer om bärsjalsbärande och dess fördelar under tiden, få dem nyfikna och intresserade utan att vara dömmande.

- - - - - - -
Louise
BabyNord AB
Användarens profilbild
Av Louise
Självklart ska jag svara angående Tricot-slen instruktionerna också. I de tyska instruktionerna för Tricot-slen och BB-slen finns inte framåtvänt bärande med. Babylonia anpassar sig till respektive marknad och i Tyskland är man väldigt emot att vända barn framåt så där har inte heller Babylonia med det i sina instruktioner.

När jag för 2,5 år sedan fick frågan hur Sverige var och hur vi ville göra med instruktionerna så var mitt svar att Sverige är inte emot framåtvänt bärande. Tvärtom, svarande jag, vi måste nog ha med det då Sverige är starkt influerat av BabyBjörn och många tar framåtvänt bärande för givet. Utan det kommer det att bli svårt att nå ut i butiker och konkurrera med BabyBjörn på allvar.

Det var då och mycket har hänt på 2,5 år, på alla fronter. Vi kommer att göra en ny upptryckning av Tricot-slen instruktionerna under 2008 och håller på att planera inför hur det ska se ut då. Jag tar självklart med mig dessa synpunkter!

- - - - - - - - - - - -
Louise
BabyNord AB
Användarens profilbild
Av Amiechan
Louise: Det där låter jättebra och pedagogiskt! :D
Användarens profilbild
Av Ingrid
Det var nästan det jag gissade. Saker kan ibland se ut på ett helt annat sätt utifrån än vad det i själva verket är. Det beror på i vilka banor man tänker. Och ditt sätt är säkert effektivt också, Louise. Man säljer in tankesätt på olika sätt, beroende på vem man är och vilken förklaringsmodell man själv tycker det känns naturligast att använda.
Av eamane
Mamasamueli skrev: ;) Om det ör nödvändigt för att babybjörn-föräldrar ska överväga sjal så är det kanske en poäng med att ha kvar intruktionerna i häftet, men jag tycker att den "dinglande" positionen skulle kunna kompletteras med buddha-position som är ergonomiskt riktig för barnet, och en liten text som poängterar detta + att det "givetvis är tyngre och obekvämt för bäraren med en framåtvänd position" eller ngt sånt.
:D
Bra att få höra en bra förklaring. :iagree: med ovanstående!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?