Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sniff
Jag är total nybörjare; har inte ens petat på en bärsjal tidigare :o Fast jag är helt inne på att använda bärsjal till bebisen redan från dag 1 (jag vill gärna kunna amma i sjalen också). Så jag har surfat runt en del och har läst mycket härinne och har lite tankar/funderingar... Jag har tänkt varva med en Tri-cotti (som man inte behöver knyta, bra när det är bråttom :P ) och någon annan slags trikåsjal. Så nu vill jag jättegärna höra om era erfarenheter!
OBS! Jag är liten och späd, kanske bra att veta när ni föreslår sjalar, med tankte på längden på sjalarna och så... :wink:
TACK PÅ FÖRHAND!!!
Av Sofie
Jag tycker Babybundlern är mysig när bebisen är liten och för hemmamys när den är större!
Användarens profilbild
Av emelie
Jag älskar ju Moby Wrap som jag hade till min bebis när han var pytte o använde den dagligen till 4månader.
Dock är den lite varmare, så du som får barn på våren ska kanske satsa på en Sino istället som jag har för mig är svalare.
Trikåsjalar vet jag inte om det finns i olika längd, Mobyn är ca 5,5m och för mig som också är ganska liten blir det mkt tyg över så man får knyta både fram o bak. Men det är ett litet bekymmer. :D
Användarens profilbild
Av Nira
Kolla på sjalrecensionerna, där får du mångas åsikter på en gång, så gjorde/gör jag när jag vill ha nåt nytt.

Sen förstås kolla på säljes också, här kan man ju köpa jättefina sjalar till bra pris. Tradera är inte så dumt heller.

Köper man begagnat blir det ju inte så stora pengar om det inte passar, och man kan ju alltid sälja vidare (om man nu till äventyrs kan skiljas från nån sjal man köpt :shock: ) :D
Användarens profilbild
Av svas
Jag hade en cuddly wrap trikåsjal och tyckte det var myyyyycket tyg. Cuddlyn lär också tillhöra de trikåsjalar som är hyfsat.

Eftersom din bebis kommer i vår så kanske du ska fundera på en gås till försommaren? Den är ju svalare än en trikå, men ändå lättknuten när man är nybörjare.
Av Aelia
Sino och marimekko tycker jag bäst om. Tunna, sköna sjalar
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag skulle köpa en ny trikåsjal och inte begagnad. Särskilt om du väljer en tunnare, som Sino. Jag har burit i en Sino som använts till minst två barn innan mitt, och den blev snabbt ganska saggig och tappade spänst. Redan när skrutten vägde drygt fem kilo tyckte jag det började kännas instabilt, och det är ju lite tidigt.
Av Sia
Auroratiger skrev:Jag skulle köpa en ny trikåsjal och inte begagnad. Särskilt om du väljer en tunnare, som Sino. Jag har burit i en Sino som använts till minst två barn innan mitt, och den blev snabbt ganska saggig och tappade spänst. Redan när skrutten vägde drygt fem kilo tyckte jag det började kännas instabilt, och det är ju lite tidigt.
Ska du ha en svalare, tunnare trikå-sjal, köp en ny sino, vill du ha en lite tjockare mys-sjal köp en begagnad Moby(dom är lika bra bagagnade som nya).
ELLER, köp en av varje!! och du märker med tiden vilken som blir din favorit.
En äkta sjalfantast nöjer sig inte med bara en sjal 8)
Användarens profilbild
Av Helma
Jag hade både Sino och Moby när Lisa var pyttis. Jag älskar min Moby, då den är lite tjockare och stadigare än Sinon. Vi använder den fortfarande vid myssjalning. Sinon var skön i somras då det var varma dagar. Jag upplevde också Sinon som mer lättknuten, men den blir ganska fort sladdrig och behöver tvättas för att stramas åt.
Lycka till med bebis och sjalande!
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?