Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av lynnis
oj, oj har nog köpt en alldeles för lång och varm sjal, en hoppe 5,4m. Blir flera meter över när jag knyter omslutet kryss. Får snurra den bak, fram och bak igen :shock: tycker också att den är SÅ varm. Är det någon som vet en sjal som är svalare men ändå stabil för min kille är en riktig vilde. Vill ha en liten knyt där bak, så jag tror lite drygt 4 m borde räcka.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
:lol: :lol:

Easycare säger jag! Både stadig och hyfsat sval :wink: Hoppe passar nog bäst utomhus..
När det gäller längden på sjalen så tycker jag det blit lite stadigare att få knuten fram. Alltså bak och sen fram och knyt. Då brukar det gå åt någonstans mellan 4,2 och 4,6 beroende på märke för mig som är 168 cm och en strl S.
Användarens profilbild
Av sagogrynet
Oj oj... en 5,4 Timbuktu är ju min drömsjal... :loving: :lol:

Förlåt, det var inte svar på din fråga...
Av Sia
Ja, det är smällar man får ta när man aldrig får chans att prova sjalen innan man köper den :( det är skit sånt där..
Men, du kanske växer i den! Om nån månad så kanske du längtar efter en tjockare sjal, och då är det bara att plocka fram hoppen!!
Jag personligen har bytt sjalar några gånger innan jag hittade den som är bäst för mig, och så är det nog för alla, även fast man kanske får chans att prova på sjalträff så vet man ju inte säkert vad man tycker om sjalen förrens man har burit några timmar/veckor i den.
Jag skulle nog inte klara mig utan varken ergo, stork 4,6 eller Didy 4,2 :roll:
Av lynnis
Sagogrynet: :D

Sia: växer i den :shock: hu, jag som just blivit av med alla mina kilo :D jag är 1,68 och väger 55 kg så det blir alldeles för mkt tyg över. Undrar om jag kan klara mig med en 4,2......
Av lynnis
har faktiskt fått napp på en som vill byta till en didy Lisa 4,2. Det kan nog funka, hoppas nu bara inte att den är för kort, jag bär enbart i omslutet kryss :?
Användarens profilbild
Av emelie
lynnis skrev:Sagogrynet: :D

Sia: växer i den :shock: hu, jag som just blivit av med alla mina kilo :D jag är 1,68 och väger 55 kg så det blir alldeles för mkt tyg över. Undrar om jag kan klara mig med en 4,2......
Jag är 1,61 o väger kring 60kg och mina långsjalar är alla kring 4,6m.
Det räcker till omslutna kryss fram o bak och jag är tveksam till om det hade gått med kortare sjal.
Nu när O. är 20mån hade det nog inte gått.

Edit: Nu har jag kontrollmätt min korta sjal (groddyn) o den är ca 4,55m och när jag knyter omslutet med den får jag knyta längst ut på ändarna. Jag hade alltså inte klarat mig på en 4,2. Men ditt barn är ju ett år yngre än mitt och du är (gissar jag :wink: ) lite smalare än mig så för dig skulle förmodligen en 4,2:a passa, iaf tills bebisen blir större. Och då kan man ju alltid köpa ny... :twisted: 8)
Men om jag skulle rekommendera dig en längd så skulle jag säga 4,6m.

Edit igen: Ditt barn var visst tom 1,5år yngre än mitt. :oops:
Av lynnis
Ja, det är ju snopet om jag skaffar en ny och den är för liten :? Tror nog det känns bäst att knyta fram....

Tack till er som har svarat!
Användarens profilbild
Av Beckah82
>jag fick också en Hoppe 5,4 i veckan men är tvärt emot helnöjd. Helt nykär är jag :-) det är en Montreal.

Tycker tjockleken är perfekt i höstkylan och längen är också perfekt för det är så snyggt med en sjalsvans :-)

Jag är 167 cm och 59 kg.
Av Pétronille
Håller med Emelie om att en viss längd kan behövas, så testa med en något kortare först (gå på sjalträff t ex!).
Själv vill jag inte ha en kortare sjal en 4.9, som min BB-slen mäter, för då kan jag slå dubbelt varv kring höfterna, vilket avlastar mycket bättre. Jag är 160 cm lång och väger i normala fall (dvs när jag inte är på tjocken :wink: ) kring 49, och har burit en ganska smal liten tjej.
Men Hoppe ÄR tjock och bylsig, så med en lite tunnare sjal (BB-slen, eller Didy som du redan är inne på, som jag tror är lite tunnar oxå) så behöver den kanske inte vara fullt så mycket kortare.
Användarens profilbild
Av kajsa kavat
TS: Då är vi precis lika stora 8) Jag klarar mig med Didy strl 5, dvs 4,2 och få knuten fram, men då knyter jag längst ut på de avsmalnande ändarna. Easyn har jag också 4,2 på men då går det inte ens att knyta dubbelknut, utan det blir enkel, men funkar faktiskt ändå så länge man inte busar runt för mycket :lol: Hoppe behöver jag däremot 4,6 på... Och ska jag knyta upp min dotter som är 20 mån så knyter jag i sådana fall bak med knuten, eller tar en llängre sjal :wink:
Användarens profilbild
Av sacha42
Det kommer funka med en stlk5 didy sen är det bara att välja och vraka i färger :lol:

Lycka till :heart:
Av Sia
lynnis skrev:Sagogrynet: :D

Neeeeej, det var inte så jag menade :duh:
Man blir inte tjockare av att bära runt på bebis hela dagarna, snarare tvärtom!!
Jag tänkte att du kanske vänjer dig vid metrarna..
men lyllo dig som får byta mot en Lisa :eld: Lisa är uuuunderbaaar :love:
Användarens profilbild
Av diddeldi
är den ny och otvättad? för den krymper 10% i första tvätten :wink:
Användarens profilbild
Av Scharlott
lynnis skrev: jag är 1,68 och väger 55 kg så det blir alldeles för mkt tyg över.
Med din längd och vikt skulle jag rekommendera en bärsjal som är 4,6 m om du vill kunna knyta omslutet med knuten fram 8)
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?