Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Abunai
Jag får ont i axlarna av alla bärhjälpmedel vi har, trikåsjal, ergo och vävd långsjal. Vad gör jag för fel? Min pojk väger 8,5kilo och jag vill ännu inte ha honom på ryggen, för att jag tycker att han är för liten..
Användarens profilbild
Av thanisa
Har du någon bild när du har honom i den vävda sjalen? Är lättare att försöka hjälpa om man kan se hur det brukar se ut. Ergo kan jag inte så den får någon annan ta och trikå har jag själv inte använt men kan tänka mig att 8,5 kg lätt blir att få tryckpunkter med trikå och så blir det nog lite svajigt. Sen vidare, på vilket sätt gör det ont? Är det på vissa ställen eller är det ett jämn smärta över axlarna?

Lite frågor men jag tycker det är svårt att försöka ge råd utan lite mer information, det bör gå att få det att inte göra ont.
Av Abunai
Här är bilder på oss i den vävda! Framifrån, sidanifrån och bakifrån. :lol:
Bild
Bild
Bild

Det onda känns som om det kommer för att axlarna liksom pressas framåt, om jag går och drar de bakåt hela tiden känns det lite bättre en stund...
Användarens profilbild
Av ylvut
kanske är träningsvärk. det brukar jag få när caspian har vuxit mycket på kort tid. då har det gjort ont några dagar tills musklerna anpassat sig.
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
har samma problem som du, fick aldrig till det riktigt bra på magen. tycjker din knytninger ser super ut.. men det kan ju bero på att man är otränad. mitt enda tips är på ryggen, då får jag i princip aldrig ont!
Av Abunai
Har fått ont i axlarna sedan flera veckor tillbaka, så man tycker ju att axlarna skulle ha fått nog med träning snart! Jag har tänkt att det säkert skulle bli bättre om han satt på ryggen, men tycker som sagt att han är lite för liten, vill gärna ha översikt över honom... Synd att det ska göra så ont bara. :cry:
Användarens profilbild
Av Alven
Har testat att knyta omslutet X (som en trikåsjal) och sedan bre ut axelbanden så mycket det bara går? Det hindrar dina rörelser lite, men borde vara bekvämare för axlarna...

Ska ta och rota fram en gammal ful bild för att visa hur jag menar. Varen jag eller barnet är oss lika bara... :lol:
Bild
Av Abunai
Har testat det flertalet gånger, men det blir nästan bättre när bandet är "samlade" och närmre halsen. Kan inte finna någon logik i det, dock.
Användarens profilbild
Av Alven
Abunai skrev:Har testat det flertalet gånger, men det blir nästan bättre när bandet är "samlade" och närmre halsen. Kan inte finna någon logik i det, dock.
Det beror nog på att axelledkulorna dras framåt när man brer ut men inte när man samlar *funderar*... I så fall borde det faktiskt bli betydligt bättre om du bar på ryggen istället. Min lilla var 7 veckor när jag började bära på ryggen, och det är helt klart att föredra att börja så tidigt för hon lärde sig snabbt att ligga still på min rygg under tiden jag knyter, till skilnad från sonen. Han var 7-8 månader när vi började och slingrade sig som en aul hela tiden... *suck*
Användarens profilbild
Av verre
min vänstra axel gör ibland jätteont och det känns som den domnar bort, men jag vet vad jag gör för fel.. knaske är det samma för dig..

jag drar inte tillräckligt hårt i ytterkanten så det blir lite fladdrigt och jag vet att jag ibland gör så, för jag är försvagad i höger hand och har därför inte kraft att dra åt.. prova att sammla ihpt sjalen innan du tar den under rumpan på honnom och dra och hoppa lite så den kommer mer under honnom och gör lika på andra sidan så knäna dras upp lite så spänner det bättre.. tycker också av bilderna att dömma att han kanske kunde sitta lite mer bredbent.. och som sagt lite mer upp med knäna.. ska se om jag hittar någon bra bild..
Användarens profilbild
Av verre
denna är väldigt suddig men det syns kanske ändå..

Bild
Av Abunai
Jag har försökt lite med knytning på ryggen men jag tycker inte det känns säkert, och så kan jag ännu inte göra det utomhus eller ensam... Men vi brukar öva lite grand ibland, för att jag (och han) ska vänja oss lite.

Ja, han borde nog sitta lite mer brett isär med benen, ska tänka på det! Men jag vet inte om det påverkar mina axlar speciellt mycket?
Användarens profilbild
Av Alven
Abunai skrev:Jag har försökt lite med knytning på ryggen men jag tycker inte det känns säkert, och så kan jag ännu inte göra det utomhus eller ensam... Men vi brukar öva lite grand ibland, för att jag (och han) ska vänja oss lite.
Övning ger färdighet! Snart sitter knytet i ryggmärhen, och då kommer det att kännas lika säkert som att knyta fram. Hur gör du när du tar upp honom på ryggen föresten? Alla har olika favoritsätt, men jag föredrar att svinga upp bebis och sedan knyta omslutet rygg-X med knut fram. Då sitter bebis fast medan man knyter, klar fördel...
Av Abunai
Jo, jag svingar också upp - det är enklast tycker jag. Ska öva mer, tråkigt bara att inte kunna se honom tycker jag... Men det kan kanske vara mysigt att ha honom på ryggen också.
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Jag är ingen knytexpert, men när jag ser din bild ser jag att du verkar göra samma fel som jag - svankar när du bär (det kan förstås bara vara hur du står just på bilden). Kort sagt: tänk på hållningen också. Ibland är det inget fel på knytningen, men av gammal vana går man och håller axlar och rygg på fel sätt och får ont av den anledningen.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?