Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Av Sia
Om man är snittad, hur lång tid tar det innan man kan bära med trikå-sjal? har man ont någonstans där sjalen trycker?
En granne här hemma födde sitt barn med planerat kejsarsnitt, och jag vill gärna hälsa på, men det är ju ingen idé om jag inte kan låta henne prova min moby.
Vi är ju inte jättebekanta, så vi kommer att vänta några veckor ändå, men vill veta för säkerhets skull.
Användarens profilbild
Av kajsisen
jag vet itne det där med att börja bära .. men jag hade så ont att jag inte knde bära lillan på någon längre bit på två till tre veckor ... men jag läkte rätt sakta ... men tror man kn börja bära rätt tidigt då behöver man ju iten spänna sig så mycket i magen å så .... sjaälv hade jag ingen sjal från början men en baby björn och den var värdelös gjorde bara ont i hela kroppen .... nu blabar jag ... slutligen ... tror hon kan testa på någon vecka ... tror det e bättre bära i sjal än i armarna .... hoppas du får ut något ffrån mitt förvirrade svar
Användarens profilbild
Av nikolin
Jag frågade läkaren på bb när jag kunde börja bära i sjal efter akutsnittet, hon sa att jag skulle vänta en månad. Men ärligt talat vet jag inte vad hon grundade det på :-D
Jag började i alla fall tjuvstarta efter tre veckor, och det gick utmärkt. Jag var iofs i rätt risigt skick, hade jag mått bättre hade jag nog testat tidigare.

Tror inte man kan säga generellt när man kan börja, det beror nog på hur man mår och hur ont man har. Man kan bli konstigt öm och överkänslig ( :? -hoppas du fattar hur jag menar...) i magen men det kan man kanske lösa med att sätta nåt extra mjukt under sjalen kanske.
Tror som kajsisen att det är bättre ändå än att bära i armarna bara...

Nästa barn om jag har lyckan att få ett, ska i sjalen genast, snitt eller ej!! :P

Ta med din sjal till grannen snarast tycker jag och låt henne testa!!! Hoppas att hon gillar det!
Användarens profilbild
Av Toyya
Jag bar Elsa några timmar efter mitt snitt. Gick hur bra som helst!

Man ska ju inte bära nåt tyngre än bebisen, men det gör man ju inte även om den sitter i sjal. Snarare blir den lättare då, ju.

Under förutsättning att hon har det vanliga horisontella "bikinisnittet" långt ner på magen så tar inte sjalen i ett dyft. Vissa katastrofsnitt läggs vertikalt, och då kanske det är annorlunda.
Användarens profilbild
Av Gladalaxen
Jag bar hem Emma fjärde dagen efter snittet. Första turen på stan va hon sex dar. Snittet är ju så himla långt ner, man bär ju inte med venusberget :D
Användarens profilbild
Av Innana
Jag bar direkt, men å andra sidan hade jag mindre ont än de flesta enligt personalen. Prova och se! Farligt är det inte iaf!
Användarens profilbild
Av dsjohanna
Jag bar efter en vecka, hade nog kunna bära tidigare men var lite osäker på hur jag skulle använda sjalen så jag drog ut på det....
Hade nog inte kunnat bära de första tre dagarna dock.
Av surftrollet
Boadicea skrev:
Lin skrev:
Boadicea skrev:
Det var så jag tänkte! Men jag såg vad Nikolin fått för råd av sin läkare... :?
Ja det var ett lite lustigt råd. Normalt sett får man ju alltid bära barnets (men inte mer) och då är ju knappast sjal sämre än att bära direkt i armarna.
Både läkare, BM och sköterskor var för övrigt väldigt positiva till sjalen när vi var på BB. :)
Nä, jag tycker det är mkt lättare att bära i sjal än i armarna. De forde ju hellre förorda det, då... Men sjukhuspersonal har ju inte alltid koll...
Jag tror att de tänker att sjal är likvärdigt med BB. Jag och sjukgymnasten jag pratade med efter mitt snitt diskuterade det där. BB rekommenderade hon inte på direkten varken för mig eller bebisen. ;) Sjal var hon tvungen att gå och kolla upp innan hon återkom och tyckte det var OK.
Av Sia
Jisses vad många svar så snabbt :shock: Tack så hemskt mycket :urule:
Boadicea skrev:En fråga från en osnittad (ursäkta TS!): Borde det inte vara bättre att bära i sjal än i bara armarna som snittad? Och bär i armaran gör man väl, iaf en del...
Du har min tillåtelse att kapa tråden (från en osnittad till en annan) :wink:
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Jag bar dagen efter snittet. (blev akutsnittad på natten)
De brukar ju säga att man kan bära sitt barns vikt när man blivit snittad med att man ska undvika att bära tyngre.
Att man inte skulle kunna bära med sjal..... Det finns som jag ser det inget hinder. Tvärtom. :D
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?