Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Hej!
(Mitt första inlägg, blev just medlem, har tänkt länge, men nu så... Kul!)

Jag bar min lilla kille Samuel mycket när han var liten bebis. I trikåsjal på magen som riktigt liten och sedan mest i kortsjal när vi var hemma och grejade, eller ute på shoppingtur.
Nu är han 1 år och två månader och jag skaffade en Ergo för ett tag sedan. Idag var första skogspromenaden med vår lilla vovve, och Samuel i Ergon på ryggen. Jättemysigt tyckte alla. Efter ett tag somnade Samuel.
Huvudet ramlar då liksom snett bakåt, och gungar vid varje steg, jag blir orolig att nacken kan ta skada.
Försökte få upp huvudstödet (med honom sovandes på ryggen, utan spegel) med enda effekt att mössan ramlade av. . Inte så lätt att få på den, på ryggen.
Hur gör ni med ettåringar som somnar på ryggen? Ännu svårare är det väl med sjal, där det inte finns något huvudstöd..? (Har just köpt en långsjal också, som jag inte börjat använda än..)

En annan grej är att han tycker det är jättekul att ta av sig mössan... Och han kan ju inte vara den enda..?
Det är ju svårt att sätta på mössan igen, på någon som sitter på ens rygg.
Är det någon som har tips, t ex på bra smart mössmodell som inte går att ta av så lätt...?

Hälsningar
Karinmamma till lilla Samuel
Användarens profilbild
Av Gullan
Ja, det är lite pilligt, men övning ger färdighet...
Till långsjal brukar jag ha med en halsduk som jag knyter som en extra sjal, så det blir huvudstöd...

Mössor finns ju med knytband - de måste jag ha på min ettåring som vägrar mössa annars... sitter den fast och hon inte kan dra så accepterar hon den :)
Användarens profilbild
Av Alven
Jag brukar låta stropparna till huvudstödet hänga om jag är ensam ute och det finns risk att barnet ska somna. Då kan jag lätt fiska upp dem bakom ryggen när det väl händer...

Ang mössa säger jag som ovan, mössa med knytband är ett måste här! :D
Användarens profilbild
Av asa
Mössa med knytband är en självklarhet här i familjen. Annars funkar det inte :lol:

Men vad har du för Ergo? Min gamla hade ganska långa stroppar och men kunde lätt fiska fram och dra upp dem, men den nya modellen har mycket kortare stroppar och är omöjlig att få upp mer än en själv. Som tur är räcker det, än så länge.

Tips: Kolla in dvdn du fick med Ergon, där visar de hur man får upp huvudstödet.

Lycka till :)
Användarens profilbild
Av Korp
det hängande huvudet har jag inga tips för eftersom jag oftast inte heller lyckats få upp Ergons huvudssöd, och om jag nån gång gjort det lyckats väcka S. Hennes storasyster accepterade inte eller något mot huvudet när hon sov.

Men om mössa säger jag bara: väpnarhuva!

Knytband räcker inte här för på nåt sätt - genom att gnugga huvudet mot mig?- lyckas hon få av sig även såna mössor, iaf om de inte sitetr helt perfekt.
Användarens profilbild
Av McMorrigan
Ett tips vad det gäller ergon är att rulla in huvudstödet och låta tropparna hänga ut så du lätt kan dra ner alltihopa och sedan dra upp det över huvudet.
Prova när hon är vaken! :D
Av Karinmamma
Tack snälla för tips!
Får träna på det där med att dra upp huvudstödet bakom mig när han sover. När han är vaken vill han absolut inte ha det där.
Och ska kolla in videon. Videon? Fick man med en sådan? Hmm.. ska leta.
Och det där med mössa...
Han får av den även om den har knytband, men det borde finnas smarta modeller som är svårare att få av... Väpnarhuva var ett bra tips!!

Det är en ny ergo jag har. Stropparna kändes i kortaste laget för att få upp bakom mig, men jag får träna med spegel.

(Ett annat problem med mössa är när den åker ned i ögonen.. Också svårt att fixa bakom ryggen. Har inte hittat ngn bra modell som sitter kvar där den ska och som inte går att ta av (av honom själv..). Jo, en förra vintern när han var liten, PoP som en liten "hjälm" med kardborreband under hakan, windstopperfleece m bomullsfoder, jättebra. Men nu är den ju för liten.)

/Karinmamman
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?