Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Auroratiger
En vanlig situation i mitt och Dantes liv är just nu denna:

Jag ska handla. Då tar jag bilen. Jag bär ut Dante och sätter honom i bilen (iskall men snart hyfsat varm). Jag kör till affären, och står sedan på en (iskall och ofta blåsig) parkering och sätter honom i sjalen eller ergon. Jag går in och handlar i den halvvarma affären. Ut igen på kalla parkeringen, in i svala bilen och hem.

Alternativt: Byt ut den halvvarma mataffären mot ett varmt köpcentrum.

Kort sagt: Fleeceoverallen han använder utomhus nu har en tendens att bli för varm i sjal/sele inomhus. Hoppa över ytterkläderna blir för kallt i bilen (och jag har ingen större lust att stå och byta kläder på en unge på den där kalla parkeringen...).
Jag bär utanpå jackan eftersom jag inte äger någon jacka som är stor nog för oss båda (och har ingen lust att lägga en tusenlapp på en bärjacka heller).

Jag kan knappast vara den enda med det här problemet. Hur har ni bärproffs här löst det? :help:
Användarens profilbild
Av Ester
kan du inte bara hänga på honom en fleecefilt mellan bilen/affären som också kan bres över honom i bilen.

när du bär skulle jag ha selen under min egen jacka och stoppa honom innanför den egna jackan så mycket det går och täcka med filten på resten av kroppen (stoppa in den under selen/sjalen lite)
Användarens profilbild
Av Groover
Åkpåse i bilen och bärskydd till affären?
Av Sia
ja, det är är det besvär när man byter från babyskydd till bilstol, babyskyddet är ju varmt när man bär ut det till bilen och det är bara att dra över en filt, men hur gör man sen?
När Wille var i den åldern att han skulle sitta i bilstol körde jag med overall och svettig bebis, och ergo i butiken.
eftersom ergon går snabbare att ta på sig och man snabbare kommer in i värmen, sjal är ju skitsvårt att knyta med bylsiga kläder :roll:
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Filt i bilen är ju faktiskt en möjlighet. Dessvärre brukar vi ha babyskyddet i bilen hela tiden (orka ta i och ur det, liksom) så det är kallt när jag sätter bebis där.

Åkpåse, kan man ha det i babyskydd, blir inte det väldigt bylsigt?
Användarens profilbild
Av Groover
Auroratiger skrev:Åkpåse, kan man ha det i babyskydd, blir inte det väldigt bylsigt?
Ja visst kan man det. Vi hade en tunn i fleece med hål för bältet. Funkar jättebra.

Lånar en bild från mammabarn:
Bild
Användarens profilbild
Av Auroratiger
Groover skrev:
Auroratiger skrev:Åkpåse, kan man ha det i babyskydd, blir inte det väldigt bylsigt?
Ja visst kan man det. Vi hade en tunn i fleece med hål för bältet. Funkar jättebra.

Lånar en bild från mammabarn:
Bild
Aha! Såna har jag inte sett, jag tänkte på sådana där tjocka historier man har i vagnar. Detta ska undersökas, tack! :)
Användarens profilbild
Av Ingrid
Jag hade ullkläder och filtar med Anton. Ullkläderna håller värmen på ett annat sätt, och blir heller inte blöta och kalla om det skulle bli svettigt och varmt någonstans. Sedan brukade jag ha en ullfilt och någon bomullsfilt till ovanpå.

Till Filip hade vi en fleecefilt från Hoppediz med hål för bilbältet. Också mysigt, för då känns det inte kallt i babyskyddet när man sätter ner barnet. Men en fleeceåkpåse typ den från mammabarn fungerar säkert minst lika bra. Eller om man kan tänka sig att offra en gammal ullfilt ock skära hål för bilbältena är nog det det allra goaste för barnet att sitta i , om man kan svepa om det så det sitter bra. Jag har brukade ha med en ullfilt också och lägga ovanpå även Filip när han satt i Fleecefilten om det var riktigt kallt. Men ullkläderna kan jag varmt rekommendera för sjalbarn som bärs på vintern!

Om du bär utanpå jackan, så skulle jag rekommendera att ta en liten filt och svepa runt barnet tills du har kommit in i affären. Annars kanske du kan ha sjalen färdigknuten under jackan, och även om du inte kan stänga jackan mellan bilen och affären, kanske du kan hålla ihop den lite hjälpligt för att skydda barnet mot den värsta blåsten. Han håller ju också värmen bättre när han sitter intill dig och inte jackan är emellan. Med ullkläder blir det inte så farligt om han skulle bli lite varm inne sedan.

Jag har skrivit lite om att bära på vintern rent allmänt på min hemsida, www.babydesign.se Om du går in på den, klickar på "Bärsjalar" i vänstermenyn och sedan "Bära på vintern" hittar du det. Kanske du hittar något tips där, även om det inte står just om det här med bilresor. Det får jag visst komplettera med!
Användarens profilbild
Av Lydia
Senaste tiden har Nova-Li haft bomullsfodrad fleecejacka och lååånga raggsockor/benvärmare som är ihopsydda längst ner (de går upp helt på låren).
Då kan jag lätt plocka av sockorna när jag kommer in i affären, och jackan behöver hon i bilen.
Jag har bärjacka om det är blåsigt.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?