Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av melon
På dagen sover Dante i sjalen. Vissa dagar blir det ett par timmar. Hur bra jag än tycker om sjalen och hur många armar jag än får fria så kan jag inte låta bli att tycka att jag skulle hunnit göra så mycket mer om han sov i sängen :oops: Disken står, tvätten blir inte vikt, städa går inte och pyssla ska vi inte prata om...

Så jag äter en smörgås och sätter mig vid datorn. :oops:

Får ni andra nåt gjort med bebis i sjal?
Av belinda
Får hälften så mycket gjort när han sover i sjalen som om han sover nån annanstans...
Sover in Dante på ryggen eller på magen? Ture somnar aldrig annat än till bröstet, så jag bär alltid ammandes på magen. Skulle vara lättare att ex hängatvätt och sånt om han gick med på att sövas på ryggen bara genom att bäras! Men än så länge vekar det inte funka. Jag blir också sittandes vid datorn med en smörgås ofta :lol:
Användarens profilbild
Av Ludwigsmamma
Fast det är ju så mysigt! :) Ludwig sover dessutom längre perioder på dagen i sjalen, än om jag lägger ner honom. På så sätt får jag mer gjort ändå. Mer gjort på Internet i alla fall, haha.
Användarens profilbild
Av Elina
Jag håller med dig, det är ju jättepraktiskt om man är ute och slipper ha med sig vagnen bara för att de måste sova... Men hemma ser jag hellst att de sover i sängen. Har dock ofta sövt i sjalen för att sen lägga ner dom.
Användarens profilbild
Av Elinea
Linnéa sover bara i sjalen på dagarna. Jag har försökt få henne att sova med mig i sängen, i vagnen, med min man på soffan osv osv, men hon vägrar så det blir alltid sjalen ändå tillslut. Om jag inte gjorde saker när hon sover i sjalen skulle det alltså aldrig bli något gjort härhemma. Så jag gör det mesta med henne i sjalen, städar, fixar tvätten, sitter och syr osv. Kan säga att det inte är jättebra att sitta på golvet och klippa tyg med en bebis i sjal, man får ganska ont i ryggen efter ett tag. Annars funkar det mesta ganska bra, jag har väl blivit van antar jag. Vissa dagar tycker jag att det är jättejobbigt men oftast är det mest mysigt. Fast jag funderar ibland på hur länge jag kan fortsätta bära henne så mycket som jag gör, än så länge är hon ju ganska liten och väger bara 6 kilo, men jag antar att jag blir stakare med tiden så jag kan nog fortsätta bära mycket ett bra tag till om hon vill det. Antar att det kanske blir lättare att få henne att sova på andra ställen när hon blir lite större.
Användarens profilbild
Av zero.sara
melon skrev:På dagen sover Dante i sjalen. Vissa dagar blir det ett par timmar. Hur bra jag än tycker om sjalen och hur många armar jag än får fria så kan jag inte låta bli att tycka att jag skulle hunnit göra så mycket mer om han sov i sängen :oops: Disken står, tvätten blir inte vikt, städa går inte och pyssla ska vi inte prata om...

Fast jag är likadan även när hon somnar i vagnen :D men ibland så får jag lite fart och då händer det grejer :lol:
Användarens profilbild
Av MammaTillFelicia
nja ofta hamnar man ju här när hon somnat... hon sover/bärs alltid på ryggen så egentligen skulle jag ju kunna göra en massa saker (och det händer väl ibland att man typ viker tvätt lr nåt annat som inte låter så mycket). men förut så la jag ofta ner henne i vagnen och körde ut den så fick hon sova ute i den. fast jag vet inte om jag gjorde nå mer inne då heller... :D
Användarens profilbild
Av Ullegulle
melon skrev:På dagen sover Dante i sjalen. Vissa dagar blir det ett par timmar. Hur bra jag än tycker om sjalen och hur många armar jag än får fria så kan jag inte låta bli att tycka att jag skulle hunnit göra så mycket mer om han sov i sängen :oops: Disken står, tvätten blir inte vikt, städa går inte och pyssla ska vi inte prata om...

Jag får massa gjort...
Sen att jag inte gör det är ju en annan femma! ;)
Användarens profilbild
Av Elinea
MammaTillFelicia skrev:nja ofta hamnar man ju här när hon somnat... hon sover/bärs alltid på ryggen så egentligen skulle jag ju kunna göra en massa saker (och det händer väl ibland att man typ viker tvätt lr nåt annat som inte låter så mycket). men förut så la jag ofta ner henne i vagnen och körde ut den så fick hon sova ute i den. fast jag vet inte om jag gjorde nå mer inne då heller... :D
Ja varför hamnar man alltid här när man bore göra annat. Sjalbarn har både förstört min ekonomi och gjort så att jag aldrig får något vettigt gjort, men trevligt är det :D
Användarens profilbild
Av melon
Elin J skrev:
MammaTillFelicia skrev:nja ofta hamnar man ju här när hon somnat... hon sover/bärs alltid på ryggen så egentligen skulle jag ju kunna göra en massa saker (och det händer väl ibland att man typ viker tvätt lr nåt annat som inte låter så mycket). men förut så la jag ofta ner henne i vagnen och körde ut den så fick hon sova ute i den. fast jag vet inte om jag gjorde nå mer inne då heller... :D
Ja varför hamnar man alltid här när man bore göra annat. Sjalbarn har både förstört min ekonomi och gjort så att jag aldrig får något vettigt gjort, men trevligt är det :D
:lol: :lol: :lol:

:hide: samma här
Användarens profilbild
Av Siania
Lilla A sover helst ensam, liggandes i sin egen sang och sa har det varit sedan dag ett. Det dar med samsovning ratar hon fullstandigt och sover i sjalen gor hon bara nar hon ar riktigt utmattad och da bara korta stunder. Fast nar hon var mindre ville hon bara sova liggandes i min famn, med brostet i munnen.

Alltsa funkar allt toppen nar vi ar hemma. Ar vi borta och hon blir trott blir stressen desto storre, eftersom hon vill sova i lugn och ro i eget rum.

(Har inget svenskt tangentbord just nu)
Av Sia
Jag har slutat göra en massa när W sover, jag måste också vila, det är jobbigt att leka med/springa efter en ettåring hela dagen.
När Wille sover i sin säng så ligger jag på soffan (eller sitter framför sjalbarn), jag får inte heller nånting gjort även fast han inte sover i sjalen :roll:
Användarens profilbild
Av Upia
Visserligen sover Oliver i säng men jag brukar inte göra något speciellt hushållsarbete när han sover. Det gör vi istället tillsammans när han är vaken. Han tycker att det är spännande att titta på när folk gör saker och jag är ingen vidare lekmamma.

Då får han ligga på mage eller sitta i Bumbo och titta på när jag plokar ut och in diskmaskinen, tvättar, dammsuger, osv. Efter ett tag blir han kanske gnällig och då får han något att hålla. En plastslev, ett klädesplagg eller kanske en leksak.

Räcker inte det får han komma upp i famnen och då går allt på halvfart men vi har ju inte exakt bråttom på dagarna. :)
Användarens profilbild
Av asa
När L sover någon annanstans än i sjalen sover jag alltid oxå. Sover han i sjalen får jag inte sitta still så då blir massor gjort :lol:
Användarens profilbild
Av Smilla103
När L sover någon annanstans än i sjalen sover jag alltid oxå. Sover han i sjalen får jag inte sitta still så då blir massor gjort
Likadant här...bara det att jag måste gå ute...inne är hon missnöjd...så det blir promenader och krattning...inga löv på våran gräsmatta inte....! Så tvätt och disk står där den står.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?