Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Eaive1
Mår så himla dåligt då jag ser alla dessa små knyten som bärs framåtvända i babybjörn, en del inte äldre än några veckor gamla. Vill mig minnas att det var en tråd här med länkar till info om varför man INTE ska bära barnen framåt, med bra text och tydliga bilder som visade på felpositionen ryggrad och höft hamnade i. Var bara några veckor sedan jag läste det, men nu hittar jag varken tråden eller infot. Någon som vet vart? Vill gärna bokmärka den sidan så man har att visa på tex. fl där många har fel info...
Användarens profilbild
Av Eaive1
Ja precis :D och sen fanns där en annan länk också i samma tråd, vart gick den?
Av Ting
Håller fullkomligt med dig, Eaive1, man tycker ju så synd om de små babysarna, en del kan inte ens hålla huvudet uppe själva, så små de är. :(

Skulle också gärna vilja ´bokmärka´ denna tråden.......men....hur gör jag då??? :hmm:
Användarens profilbild
Av Eaive1
Sia skrev:Kan det ha varit den här?: http://www1.storchenwiege.com/babycarrierresearch.htm
Åh, precis den jag menade :D tack tack
Av Signatur
Tja, jag är en av de "onda" mammorna. Vår son skrek som en gris om han fick åka vagn eller "rättvänd". Alltså vände vi honom utåt och han var nöjd.

Tror inte man ska vara så kategorisk, man vet aldrig vad som ligger bakom. Det finns ju jättemånga som tycker sjal är konstigt och skadligt...
Användarens profilbild
Av Eaive1
Signatur skrev:Tja, jag är en av de "onda" mammorna. Vår son skrek som en gris om han fick åka vagn eller "rättvänd". Alltså vände vi honom utåt och han var nöjd.

Tror inte man ska vara så kategorisk, man vet aldrig vad som ligger bakom. Det finns ju jättemånga som tycker sjal är konstigt och skadligt...
Det var mer menat som information till varför man inte bör bära barn på detta sätt, eftersom de flesta inte har en aning om att det kan vara skadligt. Om fler vet det och har fått rätt information kan de ju sedan välja vad de vill göra med den. Jag tycker bara att det är otroligt synd att stora företag som babybjörn får gå ut till folket och säga att när barnet är såhär och såhär gammalt kan ni vända det utåt utan problem, när det i själva verket finns massor av anledningar till varför man bör undvika det. Jag hoppar ju inte på någon här, jag bara letar information som jag tycker att alla mammor förtjänar. Det finns de som ammar och röker också, jag hoppar inte på dem. Men de ska självklart få rätt information, att OM de röker finns det risker. Tänk om vi inte gick ut med sådan info, och mammor sprang omkring och rökte och ammade, bara för att de inte visste att det inte var bra för barnet.
Användarens profilbild
Av Veronikak
Eaive1 skrev:
Signatur skrev:Tja, jag är en av de "onda" mammorna. Vår son skrek som en gris om han fick åka vagn eller "rättvänd". Alltså vände vi honom utåt och han var nöjd.

Det var mer menat som information till varför man inte bör bära barn på detta sätt, eftersom de flesta inte har en aning om att det kan vara skadligt. Om fler vet det och har fått rätt information kan de ju sedan välja vad de vill göra med den. Jag tycker bara att det är otroligt synd att stora företag som babybjörn får gå ut till folket och säga att när barnet är såhär och såhär gammalt kan ni vända det utåt utan problem, när det i själva verket finns massor av anledningar till varför man bör undvika det. Jag hoppar ju inte på någon här, jag bara letar information som jag tycker att alla mammor förtjänar. Det finns de som ammar och röker också, jag hoppar inte på dem. Men de ska självklart få rätt information, att OM de röker finns det risker. Tänk om vi inte gick ut med sådan info, och mammor sprang omkring och rökte och ammade, bara för att de inte visste att det inte var bra för barnet.
Amningen har inte med saken att göra, det är rökningen som är farlig och det är den oavsett om man ammar eller ej. Man rekommenderas att amma även om man röker.

Problemet med information om hur farligt det är att bära i framåtvänt eller i fel sorts sele osv är att det ju finns läkare och alla möjliga experter som säger att det inte alls är farligt. Så det är ju inte entydigt farligt och alla som bärs så får skador, precis. Om man påstår det kommer de som bär så bara tycka att sjalbärare är extrema och inte kan acceptera folks fria val. Som sagt finns det gott om folk som anser att sjal är farligt för barnen och även om man kan tänka att man gör en folkbildande insats när de hoppar på en och berättar hur farligt det är att sitta med sådär böjd rygg eller hur osjälvständiga barnen blir, så är det egentligen mest jobbigt. Det är säkert lika jobbigt att som babybjörnbärare bli påhoppad av någon som säger att det är direkt farligt att bära i babybjörn. Och lika jobbigt som rökare att bli påhoppad om att man inte borde amma (och det är ju som sagt inte ens sant).
Av Tiaramoll
Nu måste jag bara få kläcka ur mig något...
Är inte rökning alltid skadligt för vuxna och skadligare för barn? Vare sig man ammar eller inte.
Det här är ju "offtopic", tråden började ju med framåtvänd i Babybjörn.

Personligen så tycker jag att rökare är så himla nonchalanta, de förpestar luften för mig vare sig jag kommer själv, är gravid eller har barn i släptåg. Värst ät det när vi väntar på busen, röka i busskuren, fy, usch, äckligt för oss. (Får stå på behörigt avstånd och hoppas att vinden inte vänder, irriterande!)
För att inte tala om nedskräpningen med alla fimpar.

Vi har tom skyltar med rökning förbjuden på dörren till huset, som innefattar huset och gården/altanen i närheten av huset. Vill nämligen undvika att värmepumpen drar in denna "äckliga" luft.

Självklart är det upp till var och en huruvida man röker eller inte, vi har goda vänner som röker. Rökningen behöver inte göra en person sämre än någon annan.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?