Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Här träffas vi för att och få tips och råd (rent allmänt).

Moderatorer: Asia, krakri, God_cares

Användarens profilbild
Av Mi
Tyvärr så har inte Knubbi blivit buren i sjal dagligen då hon har varit lika nöjd i vagnen. Igår fick hon sitta i sjalen och till min förvåning, hon orkar inte hålla upp huvudetså länge?? Är hon bara lat? Pytte som blev sjalad dagligen (åkte inte vagn alls) hade en väldigt stadig nacke, aldrig att han "hängde" med huvudet..

Vad har ni för erfarenheter?

(Hon är ju f.ö inte "slapp" i nacken, t ex när hon ligger på mage)
Av Sia
Jag tror att det är olika på olika barn.
Jag har en kompis vars första barn lyfte huvudet redan på BB och andra barnet lyfte huvudet bara några dagar senare samtidigt som min kille inte hade någon kraft i nacken på jättelänge.
Användarens profilbild
Av zero.sara
Det är väldigt olika mellan barnen (mina) hur tidigt de blivit stadiga i nacken. Lilla J orkade hålla huvudet redan på BB, jag och mannen tittade på varandra och sa "redan?". De andra två tog det längre med, kommer inte ihåg exakt men flera veckor i alla fall.
Användarens profilbild
Av Helena
Tror du inte att hon gör det på skoj då, hänger med huvudet? :D
Användarens profilbild
Av Mi
Helena skrev:Tror du inte att hon gör det på skoj då, hänger med huvudet? :D
Jag vet inte, men hon lyfter ju inte upp den alls efter att hon börjat "hänga".. Jag rätar upp huvudet hela tiden.. :roll:
Av Sia
Mi skrev:
Helena skrev:Tror du inte att hon gör det på skoj då, hänger med huvudet? :D
Jag vet inte, men hon lyfter ju inte upp den alls efter att hon börjat "hänga".. Jag rätar upp huvudet hela tiden.. :roll:
Glömde- Wille hängde gärna med huvudet i sjalen också, rakt bakåt så att man tror att nacken tar skada :roll: jag tror att han gjorde det för att se bättre och för att han tyckte att det var bekvämt...
Användarens profilbild
Av Pruttisens mamma
hänga med huvudet bakåt kan ju vara för att det är kul att se upp och ned. Stoppa in huvudet innanför sjalen om det verkar vara tungt för den lille/a
Användarens profilbild
Av lillvilda
min son lyfte huvudet redan på bb så vi har aldrig haft en sån där riktigt liten bebis. Han har varit stadig redan från början.
Användarens profilbild
Av Suskiv
lillvilda skrev:min son lyfte huvudet redan på bb så vi har aldrig haft en sån där riktigt liten bebis. Han har varit stadig redan från början.
TOva är den enda av mina som inte lyft huvudet å BB och hon lyfte det några dagar senare istället så jag har aldrig varit med om vakna bebisar med hängande huvud.
Användarens profilbild
Av tinaw
När jag bar Mathilda i sjal dygnet runt i en vecka var hela hon superstadig sen. Så jag tror att sjalen gör skillnad.
Användarens profilbild
Av annalys
Intressant, för det var en av de stora anledningarna till att jag ville prova sjal på David: Att Simon i början inte satt så bra i Babybjörn, för hans nacke var så svag och huvudet fick inget stöd där. I sjalen får det ju stöd med vissa knytningar (särskilt vagga).

Sedan visade det sig att David var mycket starkare från början.

Och jag vet att detta inte svarar på TS fråga.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Du har väl inte missat våra andra artiklar & köpguider?